חווית עובד ומחוברות עובדים הם מושגים הקשורים זה לזה, אבל הם מתייחסים להיבטים שונים של יחסי עובד מעסיק. אין ספק שמחוברות עובדים היא היבט מכריע בחוויית העובדים הרחבה יותר.
המושג 'חווית העובד' מקיף קשת רחבה יותר של המסע של העובד בארגון. שניהם חיוניים ליצירת סביבת עבודה משגשגת ובת קיימא.
ארגונים צריכים לשאוף לנהל בצורה אסטרטגית את חווית העובדים ואת מחוברות העובדים לארגון כאחד, כדי לטפח תרבות ארגונית המושכת עובדים טובים לארגון, משמרת אותם וממקסמת את הפוטנציאל שלהם.
להלן כמה הבדלים מהותיים בין 'חווית עובד' לבין 'מחוברות עובדים' והשלכותיהם של הבדלים אלה על הארגון:
חווית עובד:
1 פרספקטיבה הוליסטית:
חווית עובדים מקיפה את כל דרכו של העובד בארגון, מתחילת תהליך הגיוס הראשוני ועד לסיום העסקתו.
המושג חווית עובדים מתייחס לכל נקודות המגע שיש לעובד עם החברה, כולל סביבת עבודה, התרבות הארגונית, שימוש בטכנולוגיה, איזון בין עבודה לחיים אישיים, פיתוח קריירה ורווחה כללית.
2 מסע לכל החיים:
חווית עובד היא תהליך מתמשך המשתרע מעבר לגבולות המסורתיים של התעסוקה עצמה בארגון.
זה כולל חוויות טרום גיוס שהיו לעובד עם הארגון (בעת הליך הגיוס), הכשרות, חיי עבודה יומיומיים ואפילו יחסים לאחר סיום ההעסקה.
3 תרבות ארגונית:
חווית העובד קשורה קשר הדוק לתרבות הארגונית ולערכים המעצבים את מקום העבודה.
יצירת חווית עובד חיובית שמה דגש על יצירת תרבות ארגונית חיובית ומכילה המטפחת שביעות רצון וצמיחה של העובדים.
4 טכנולוגיה וכלים:
חווית העובד כרוכה לעתים קרובות בשילוב של טכנולוגיה וכלים המשפרים את חווית העובדים הכוללת.
זה יכול לכלול תהליכי קליטה יעילים, כלי שיתוף פעולה ידידותיים למשתמש ופלטפורמות למידה מותאמות אישית.
5 השפעה על שימור עובדים ונאמנות למקום העבודה:
חוויות חיוביות של עובדים תורמות לשביעות רצון גבוהה יותר בעבודה, לנאמנות מוגברת ולתחושת שייכות. עובדים בעלי חוויות חיובית נוטים יותר להישאר בארגון.
מחוברות עובדים:
1 אינדיקטור התנהגותי:
המושג 'מחוברות עובדים' מתייחס באופן ספציפי לרמת המחויבות הרגשית, המוטיבציה והמחוברות שיש לעובדים כלפי עבודתם והארגון.
מושג זה מתמקד בהתנהגויות ובעמדות הניתנות לצפייה המעידים על מסירות, התלהבות ותרומה של העובד לתפקידו.
2 מדדים מדידים:
ניתן למדוד מחוברות באמצעות מדדים שונים כגון סקרי עובדים, משוב, מדדי ביצועים והשתתפות ביוזמות של החברה.
מידת המחוברות של עובדים לארגון מספקת דרך מוחשית להעריך את הקשר של העובדים לתפקידיהם ולחברה.
3 חיבור לפרודוקטיביות:
עובדים מחוברים נוטים יותר להיות פרודוקטיביים, חדשניים ולתרום באופן חיובי למטרות הארגון. מחוברות גבוהה קשורה לעתים קרובות לתוצאות עסקיות טובות יותר.
4 תקשורת ומנהיגות:
מידת המחוברות של העובדים מושפעת מסגנון המנהיגות, ערוצי התקשורת והאקלים הארגוני הכולל. מנהיגות חזקה, תקשורת יעילה וסביבת עבודה חיובית חיוניים לטיפוח מעורבות.
5 דינמי ומתפתח:
מחוברות אינה מצב סטטי. מידת המחוברות יכולה להשתנות לאורך זמן בהתבסס על שינויים במקום העבודה, תפקידים ונסיבות אישיות. נדרשים מאמצים מתמשכים כדי לשמור ולהגביר את רמות המחוברות.
אינטגרציה ותלות הדדית:
חווית עובד ומחוברות עובדים הם אמנם מושגים נפרדים, אבל הם קשורים זה בזה:
חווית עובד חיובית מטפחת ומגבירה את מידת המחוברות: חווית עובד חיובית מניחה את הבסיס למחוברות גבוהה יותר.
כאשר עובדים מרגישים נתמכים, מוערכים ומרוצים מהחוויה הכוללת שלהם, יש סיכוי גבוה יותר שהם יהיו מחוברים יותר לארגון.
מידת מחוברות גבוהה, משפרת את חווית העובד: עובדים מחוברים תורמים באופן חיובי לחוויית העובדים הכוללת.
המחויבות וההתלהבות שלהם יכולים לתרום לתרבות ארגונית תוססת, וליצור לולאת משוב חיובית שמשפרת עוד יותר את חווית העובד.