מודעת דרושים שפורסמה לאחרונה ברשתות החברתיות הצליחה לחולל דרמה לא קטנה. 'מי מתחזה לאסותא ומגייס עובדים לבית החולים שבבניה באשדוד?' זעקה לפני ארבעה ימים כותרת ב'אשדוד נט'.
דוברת אסותא, יונית עמר, צוטטה בכתבה באומרה כי "חד משמעית מדובר בהתחזות ואנחנו מנסים להתחקות אחר המתחזה שהעלה את המודעה. שים לב גם שיש שם לוגו ישן של אסותא, שכבר אינו בשימוש מאז 2007. תודה שהבאת את הנושא לתשומת ליבי". לדבריה, תהליכי גיוס העובדים לבית החולים באשדוד יחלו ככל הנראה רק במהלך 2016.
מפתיע היה לגלות כי כתבה זו וכתבה שפורסמה יום לפני כן ב'אשדוד 10' המדווחת על הגיוסים הצפויים – הוסרו שתיהן מהאתר. מדוע? עדיין לא ברור. על אף שבאסותא טרם התייחסו לפניית HRus בנושא, הרי שמקור אחר אישר כי הנושא בבדיקה שכן ייתכן שנפלה טעות והמודעה אכן פורסמה מטעם אסותא.
בין אם מדובר בהתחזות ובין אם לא, עד להתבהרות העניינים ניתן ללמוד מהמקרה רבות. שלושה דברים עוררו את החשד להתחזות: האחד הוא שימוש בלוגו ישן של אסותא, השני הוא מילוי פרטים בטופס שאינו מאתר אסותא והשלישי הוא היעדר דרישה להעברת קו"ח. במידה ויתברר לבסוף שאכן מדובר במודעה של אסותא – הרי שהדבר מראה על חשיבות ההקפדה על העניינים הללו.
בכתבה נוספת בה סוקרו הגיוסים לבית החולים באשדוד נכתב בסופה 'מעוניינים לעבוד בבית החולים? כנסו לקישור'. הבעיה: אין קישור. לפיכך, חשוב להגדיר מי הגורם האחראי על מעקב אחר כתבות המתפרסמות בתקשורת ובמדיה החברתית בנוגע לפעילות חטיבת משאבי אנוש בארגון – דוברות החברה או החטיבה בעצמה. בין כך ובין כך, נושא מיתוג המעסיק מוטל גם על כתפי אנשי משאבי אנוש, וכאשר מתבצע מהלך בהיקף כה נרחב של גיוס המוני של עובדים לצורך הקמת בית חולים, קיימת חשיבות רבה לעדכון ישיר של דובר הארגון על מנת שידע להתמודד באופן מיידי עם פניות בנושא מטעם התקשורת.
החשיבות במעקב אחר הכתבות המתפרסמות אודות הארגון היא עצומה, ואינה דורשת משאבים רבים. כיום מציעה גוגל שירות התראות ידידותי למשתמש, הנושא את השם הלא מפתיע 'Google Alerts'. כל שנדרש לעשות הוא להזין מילות מפתח רלוונטיות ואת שם הארגון, ולקבל בזמן אמת ישירות לדוא"ל עדכונים בנוגע לכתבות המתפרסמות ברחבי האינטרנט אודות הארגון. כך ניתן לעדכן את המפרסם אם נפלה טעות בכתבה, או כפי שקרה במקרה זה – כאשר מושמט מידע חיוני.
התחזות לארגונים המגייסים לכאורה עובדים הפכה לרעה חולה בעולם משאבי האנוש, שחשוב להיות מודעים אליה ולהתמודד איתה עוד לפני שהיא מופיעה בפתח הדלת, שכן מדובר בתופעה שבכוחה לגרום לפגיעה קשה בתדמית הארגון. גם כאן התראות גוגל נכנסות לתמונה, שכן הן יסייעו לכם לאתר בנקל ובזמן אמת מתחזים שפרסמו בשמכם מודעות דרושים. בנוסף ישנם אתרי דרושים שאינם מאפשרים לעשות שימוש במס' הח.פ של החברה עבור יותר ממשתמש אחד, וכך פתיחת חשבון באתרים הפופולריים עשויה לאיין ניסיונות התחזות לארגון שלכם.
כנס מקורות הגיוס הגדול בישראל של HRus, בשיתוף HRD , יתקיים ב-29 באוקטובר בכפר המכביה.