עובדה היא כי 22% מתחלופת עובדים מתרחשת בתוך 45 הימים הראשונים של ההעסקה.
רוב החברות עדיין עושות את הטעות של לצפות מהעובדים החדשים להאיץ למהירות תפוקה מקסימלית, במהלך השבועיים הראשונים של ההעסקה, כאשר התהליך המשולב אורך הרבה יותר מזה.
לוקח הרבה זמן להסתגל לסביבה חדשה, ללמוד את כל הפרטים הקטנים, הכלים והתהליכים השונים. אם לא נוקטים בצעדים הנכונים לשלב עובדים חדשים בחברה, סביר שהם לא יישארו.
קליטת עובדים צריכה להימשך לפחות 90 יום.
לוקח כ- 90 יום לעובד להוסיף ערך לצוות שלו, אלו 90 ימי ההכשרה לעובדים כדי לצבור יותר תאוצה.
להלן המדריך שלב אחר שלב לקליטת עובדים נכונה:
היכרות עם החברה
התחילו בהיכרות העובדים עם החברה החדשה. חשוב להתחיל עם דברים כמו: ההיסטוריה של החברה שלך, התרבות, ערכים, לקוחות, היעד וכו'. לאחר מכן אפשר להסביר דברים קונקרטיים יותר כגון: מדוע החלטות מסוימות נעשו, מדוע פרויקטים מסוימים הצליחו יותר מאחרים, וכו'. רעיון חכם הוא לבנות מצגת ב- Powerpoint שתמחיש את כל הדברים הללו ותוכלו לעשות בה שימוש חוזר לכל עובד חדש.
הצמידו מנטור
אם יש באפשרותכם להצמיד לכל עובד חדש מנטור (עובד וותיק שלכם), שיוכל להדריך אותו בתקופה הראשונה ולהשיב על כל שאלותיו, זה יהיה מצוין.
לעובדים חדשים קשה לשאול דברים, הם חשים נבוכים. אך אם יהיה לצדם מישהו ספציפי שנועד לסייע להם בתהליך הקליטה, הם וודאי יחושו נוח יותר לשאול אותו שאלות.
זה גם מעביר מסר הנכון לעובד החדש (לשאול שאלות זה חיובי), מה שהופך את התהליך יותר נוח עבורם.
המנטור יחזק ויניע את העובד החדש שלו, הוא ישבח אותו על הצלחותיו בתקופה הראשונה בחברה, יהיה זמין עבורו למידע, וידריך אותו בעבודתו.
אחד על אחד עם המנהל הישיר
חשוב שהעובדים החדשים יבלו זמן אחד על אחד עם המנהל הישיר שלהם. כך העובדים ירגישו שיש להם תמיכה וסיוע גם מהמנהל שלהם ולא רק מהמנטור.
המטרה של הזמן הפרטי של המנהל עם העובדים החדשים היא בעיקר לספק להם השראה והתרגשות לעבוד איתו.
עזרו להם ליצור קשרים
הצטרפות לצוות חדש יכולה להיות מאיימת מאוד ואנשים רבים מתקשים בכך. כמנהיג טוב, אתה יכול לעזור לעובד החדש ליצור קשרים עם חברי הצוות שלו על ידי ארגון פעילויות משותפות לכולם בהן הם יכירו טוב יותר אחד את השני.
פעילויות גיבוש יכולות לכלול: ארוחות צהריים משותפות, פיקניק חברה בסוף השבוע, משחקי אתגר ופעילויות ספורט, ועוד.
לנו להם להיות עצמם
כאשר העובד אותנטי, תהיה לו הערכה עצמית גבוהה יותר. אפשרו לעובדים החדשים להיות הם עצמם וספקו להם הרגשה נינוחה ולא תחושה שהם "נדרשים להוכיח את עצמם" כבר מהרגע הראשון. ככל שהם ירגישו שהם יכולים להתנהג בטבעיות ולהיות הם עצמם, כך הקליטה שלהם תהיה יותר נעימה ואפקטיבית.