מחקר שבוצע בבריטניה מצא, כי במהלך השנים הקרובות, שניים מתוך כל שלושה עובדים ינטשו את הארגון בגלל היעדר למידה והכשרה מספיקות והיעדר הזדמנויות פיתוח.
הסקר מצא עוד, כי תשעה מתוך עשרה עובדים היו רוצים שהמעסיק שלהם יציע להם יותר הכשרות וקורסים שיסייעו להם לפתח מיומנויות נוספות. וכי שניים מתוך שלושה עובדים מאמינים כי הכשרה חשובה כיום לעובדים הרבה יותר לעומת המצב שהיה לפני שנתיים שלוש ומעבר לכך.
מסקר ציפיות העובדים מהמעסיק בתחום הלמידה והפיתוח עולה, כי כ-80 אחוזים מהעובדים מסכימים, כי חברות נדרשות כיום יותר ויותר להציע לעובדיהן הזדמנויות לפתח את רמת המקצועיות שלהם. בה בעת, כמעט 90 אחוזים מהמעסיקים העידו כי הם מעודדים את העובדים שלהם לרכוש מיומנויות מקצועיות.
הגברת הכשרות – אחת המגמות הבולטות שצפויות ל-2019
מגוון גדול של הכשרות, סוגים ותחומי למידה, פיתוח מיומנויות, הגברת המקצועיות והתפתחות מקצועית של העובדים, הם חלק מהותי מהמגמות הבולטות בעולם משאבי האנוש שצפויות להיות ב-2019. מגמות אלה קשורות קשר ישיר והדוק לשיפור חווית העובד.
בדיוק כפי שארגונים משקיעים במיכון ומינוף נתוני לקוחות כדי לשפר את שירות הלקוחות ואת חווית הלקוח, כך חשוב מאד שמחלקות משאבי אנוש יעשו את אותו הדבר עבור העובדים.
מחלקות ואגפי משאבי האנוש יצטרכו בשנה הקרובה לקחת על עצמם את ההובלה במאמץ זה, ולהתמך על ידי שותפויות חזקות עם מחלקת ה-IT ומחלקת הכספים.
ניהול יעיל של כוח עבודה רב דורי יניע את הארגון להצלחה
צוותי משאבי אנוש מתמודדים כיום עם כוח עבודה המורכב מארבעה דורות. לכל אחד מהדורות יש חוויות שונות וציפיות שונות ממקום העבודה.
ההצלחה העסקית של הארגון תתבסס בשנה הקרובה, במידה רבה על המידה שבה חברות יהיו מסוגלות לנהל עובדים במגוון כזה של דורות ולמנף את הגיוון הדורי הזה לטובתן.
יש כמה שאלות שמנהלי משאבי אנוש צריכים לשאול את עצמם בכל הקשור להכשרה ופיתוח ארגוני ומקצועי של כל עובד:
1 האם אנחנו בונים תרבות רב-דורית כוללת תוך דגש על הכשרה ולמידה.
2 האם אנחנו מספקים לעובדים המבוגרים יותר מספיק הזדמנויות להדריך את העובדים הצעירים, כחלק מההכשרה והלמידה התוך ארגונית.
3 האם אנחנו מתייחסים ונותנים מספיק במה לחששות (החברתיים והאחרים) של העובדים, בכל הקשור ללמידה, התפתחות מקצועית והכשרות.
4 האם אנחנו מעדכנים מודלים למנהיגות כך שיתאימו לקריירה ארוכה יותר של כל עובד בארגון, תוך מענה לקשת רחבה של סוגי הכשרות המיועדות לכך.
5 האם אנחנו מכשירים עובדים צעירים לתפקידי מנהיגות מספיק מוקדם במהלך עבודתם בארגון, והאם ההכשרות הללו יעילות.
6 האם עובדים מבוגרים חשים מתוסכלים בעקבות התחושה שמזיזים אותם הצידה והאם הארגון מאפשר להם לתרום לו תרומות חשובות, בין היתר על ידי הפיכתם למנטורים ואף ליועצים בנושא של הכשרות לעתיד.