מגייסים ברשת: מה אמרת שעשית?

מגייסים ברשת: מה אמרת שעשית?

יותר ויותר מעסיקים פוסלים מועמדים על בסיס פרסומים במדיה החברתית

שיתוף
מגייסים באמצעות רשתות חברתיות

מגייסים באמצעות רשתות חברתיות

מעסיקים רבים פונים למדיה החברית וכנראה לא מתרשמים לטובה ממה שהם רואים שם. סקר חדש של CareerBuilder מצא ש-51% מהמעסיקים שבוחנים מועמדים במדיה החברתית אמרו שהם מצאו תוכן שגרם להם לא לשכור מועמדים. מדובר בעלייה מ-43% שדיווחו על כך בשנה שעברה, ו-34% שדיווחו על כך ב-2012.

43% מהמעסיקים מגייסים באמצעות רשתות חברתיות. זוהי עלייה בהשוואה ל-39% בשנה שעברה ו-36% ב-2012. 12% מהמעסיקים אינם בודקים מועמדים במדיה החברתית, אך מתכננים לעשות זאת. מקור הנתונים בסקר שכלל 2,138 מנהלי גיוס ואנשי משאבי אנוש ו-3,022 עובדים במגוון תעשיות ובחברות בגדלים שונים במגזר הפרטי.

המעסיקים אינם מגבילים את עצמם למדיה החברתית כאשר זה נוגע לבדיקת הנוכחות האינטרנטית של מועמדים. 45% מהמעסיקים שנסקרו משתמשים במנועי חיפוש על מנת לבצע תחקיר על מועמדים פוטנציאליים. 20% אומרים שהם עושים זאת מדי פעם או באופן קבוע.

מה גורם למעסיקים לפסול מועמדים על בסיס ממצאים מהרשתות החברתיות? אלה הסיבות הנפוצות ביותר שנמצאו בסקר:

• המועמדים פרסמו תמונות או מידע פרובוקטיביים או בלתי הולמים – 46%.

• המועמדים פרסמו מידע על שימוש שעשו באלכוהול או בסמים – 41%.

• המועמדים השמיצו את החברה הקודמת שלהם או חברים לעבודה – 36%.

• למועמדים היו כישורי תקשורת דלים – 32%.

• המועמדים העירו הערות בעלות אופי מפלה בהתייחס לגזע, מגדר, דת וכדומה – 28% .

• המועמדים שיקרו בנוגע לכישורים – 25%.

• המועמדים שיתפו מידע חסוי ממעסיקים קודמים – 24%.

• המועמדים היו קשורים להתנהגות פלילית – 22%.

• שמות המשתמש של המועמדים היו בלתי מקצועיים – 21%.

• המועמדים שיקרו בנוגע להיעדרויות – 13%.

תכנים ברשתות בחברתיות גורמים לא רק לפסילת מועמדים אלא פועלים גם בכיוון ההפוך. 33% מהמעסיקים שבודקים מועמדים ברשתות החברתיות אומרים שהם מצאו תכנים שהגבירו את הסיכויים שישכרו מועמדים. 23% מצאו תכנים שהובילו אותם ישירות לשכירת מועמדים, זאת בהשוואה ל-19% מהשנה שעברה.

סיבות שגרמו למעסיקים לשקול לחיוב קבלת מועמדים:

• תחושה טובה בנוגע לאישיות של המועמדים, אפשר היה לראות התאמה טובה לתרבות הארגונית – 46%.

• מידע על הרקע של המועמדים שתמך ביכולות המקצועיות שלהם הקשורות לעבודה – 45%.

• אתר האינטרנט של המועמד או המועמדת יצר תדמית מקצועית – 43%.

• המועמדים נראו מורכבים ובעלי מגוון רחב של תחומי עניין – 40%.

• למועמדים היו כישורי תקשורת מצוינים – 40%.

• המועמדים היו יצירתיים – 36%.

• המועמדים קיבלו פרסים ושבחים – 31%.

• אנשים אחרים פרסמו התייחסויות מצוינות למועמדים – 30%.

• המועמדים תקשרו עם חשבונות המדיה החברתית של המעסיק – 24%.

• למועמדים היה מספר גדול של עוקבים או חברים – 14%.

המעסיקים שנסקרו סיפור גם על הדברים המוזרים ביותר שגילו על מועמדים ברשתות החברתיות:

• הפרופיל של המועמד כלל קישורים לאתרים של "שירותי ליווי".

• מועמד פרסם תמונה של צו מעצר נגדו.

• מועמדת פרסמה סרטון תרגול גופני לסבתות.

• מועמד תבע את אשתו על כך שירתה לו בראש.

• מועמד הציג חזיר כחברו הטוב ביותר.

• מועמד פרסם תוצאות של בדיקת שיניים.

• מועמד התרברב בנהיגה בשכרות בלי להיתפס מספר פעמים.

• מועמד היה מעורב באופן פעיל בכת שטן.

• מועמד פרסם תמונות של ביגפוט שהוא כביכול צילם.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה