מעסיקים רבים פונים למדיה החברית וכנראה לא מתרשמים לטובה ממה שהם רואים שם. סקר חדש של CareerBuilder מצא ש-51% מהמעסיקים שבוחנים מועמדים במדיה החברתית אמרו שהם מצאו תוכן שגרם להם לא לשכור מועמדים. מדובר בעלייה מ-43% שדיווחו על כך בשנה שעברה, ו-34% שדיווחו על כך ב-2012.
43% מהמעסיקים מגייסים באמצעות רשתות חברתיות. זוהי עלייה בהשוואה ל-39% בשנה שעברה ו-36% ב-2012. 12% מהמעסיקים אינם בודקים מועמדים במדיה החברתית, אך מתכננים לעשות זאת. מקור הנתונים בסקר שכלל 2,138 מנהלי גיוס ואנשי משאבי אנוש ו-3,022 עובדים במגוון תעשיות ובחברות בגדלים שונים במגזר הפרטי.
המעסיקים אינם מגבילים את עצמם למדיה החברתית כאשר זה נוגע לבדיקת הנוכחות האינטרנטית של מועמדים. 45% מהמעסיקים שנסקרו משתמשים במנועי חיפוש על מנת לבצע תחקיר על מועמדים פוטנציאליים. 20% אומרים שהם עושים זאת מדי פעם או באופן קבוע.
מה גורם למעסיקים לפסול מועמדים על בסיס ממצאים מהרשתות החברתיות? אלה הסיבות הנפוצות ביותר שנמצאו בסקר:
• המועמדים פרסמו תמונות או מידע פרובוקטיביים או בלתי הולמים – 46%.
• המועמדים פרסמו מידע על שימוש שעשו באלכוהול או בסמים – 41%.
• המועמדים השמיצו את החברה הקודמת שלהם או חברים לעבודה – 36%.
• למועמדים היו כישורי תקשורת דלים – 32%.
• המועמדים העירו הערות בעלות אופי מפלה בהתייחס לגזע, מגדר, דת וכדומה – 28% .
• המועמדים שיקרו בנוגע לכישורים – 25%.
• המועמדים שיתפו מידע חסוי ממעסיקים קודמים – 24%.
• המועמדים היו קשורים להתנהגות פלילית – 22%.
• שמות המשתמש של המועמדים היו בלתי מקצועיים – 21%.
• המועמדים שיקרו בנוגע להיעדרויות – 13%.
תכנים ברשתות בחברתיות גורמים לא רק לפסילת מועמדים אלא פועלים גם בכיוון ההפוך. 33% מהמעסיקים שבודקים מועמדים ברשתות החברתיות אומרים שהם מצאו תכנים שהגבירו את הסיכויים שישכרו מועמדים. 23% מצאו תכנים שהובילו אותם ישירות לשכירת מועמדים, זאת בהשוואה ל-19% מהשנה שעברה.
סיבות שגרמו למעסיקים לשקול לחיוב קבלת מועמדים:
• תחושה טובה בנוגע לאישיות של המועמדים, אפשר היה לראות התאמה טובה לתרבות הארגונית – 46%.
• מידע על הרקע של המועמדים שתמך ביכולות המקצועיות שלהם הקשורות לעבודה – 45%.
• אתר האינטרנט של המועמד או המועמדת יצר תדמית מקצועית – 43%.
• המועמדים נראו מורכבים ובעלי מגוון רחב של תחומי עניין – 40%.
• למועמדים היו כישורי תקשורת מצוינים – 40%.
• המועמדים היו יצירתיים – 36%.
• המועמדים קיבלו פרסים ושבחים – 31%.
• אנשים אחרים פרסמו התייחסויות מצוינות למועמדים – 30%.
• המועמדים תקשרו עם חשבונות המדיה החברתית של המעסיק – 24%.
• למועמדים היה מספר גדול של עוקבים או חברים – 14%.
המעסיקים שנסקרו סיפור גם על הדברים המוזרים ביותר שגילו על מועמדים ברשתות החברתיות:
• הפרופיל של המועמד כלל קישורים לאתרים של "שירותי ליווי".
• מועמד פרסם תמונה של צו מעצר נגדו.
• מועמדת פרסמה סרטון תרגול גופני לסבתות.
• מועמד תבע את אשתו על כך שירתה לו בראש.
• מועמד הציג חזיר כחברו הטוב ביותר.
• מועמד פרסם תוצאות של בדיקת שיניים.
• מועמד התרברב בנהיגה בשכרות בלי להיתפס מספר פעמים.
• מועמד היה מעורב באופן פעיל בכת שטן.
• מועמד פרסם תמונות של ביגפוט שהוא כביכול צילם.