במילות הכותרת פתח את כנס SUCCESS CONNECT 2015 נשיא חטיבת SUCCESSFACTORS ב-SAP מיק איטלינג.
בראיון המקדים לפורטל HRus עם מר דויד לודלו (LUDLOW DAVID), המשמש סגן נשיא החטיבה, אמר דויד כי:
"SAP נכנסה לתחום לפני 4 שנים אחרי שהבנו שלמרות כל הקידמה והשינויים שנעשו במהלך השנים, עדיין ניהול ההון האנושי, אשר משקלו רק הולך וגדל, נעשה הלכה למעשה במספר רב של פלטפורמות מיושנות ולא מסונכרנות ובחלק מהמקרים פשוט לא השתנה גם אחרי יותר ממאה שנים, ופה זיהינו הזדמנות רצינית".
עולם השיווק עבר מהפכה דרסטית לפני 20 שנה אשר הפכה אותו מאומנות של ניחושים ותחושות בטן למדע מדוד ומדויק, אם לצורך קבלת נתוני צריכה כגון כמה חולצות אדומות נמכרו מחלקת השיווק היתה צריכה לעשות סקר שנמשך חודשים וגם אז רמת הדיוק של הסקר הייתה מוטלת בספק, היום תוך מספר שניות ניתן לקבל נתונים מדוייקים ברמת איזה יחידה נמכרה באיזו חנות כולל התפלגות עונתית ואז על בסיסן לחשב תחזיות עתידיות בעזרת מערכות המידע פשוטות יחסית.
לדברי מר טומאס אוטר המכהן כמנהל המוצר "אנחנו מובילים את אותו תהליך בתחום ניהול משאבי אנוש, המאמץ מושקע במידול ואוטומציה של תהליכים שבחלק מהחברות מתקיימים היום בעזרת טפסים ידניים או תהליכים מורכבים ומסובכים ופשוט מפשטים אותם לרמת התפעול האינסטינקטיבי ומפנים את אנשי משאבי האנוש לעסוק במהות ולא באדמיניסטרציה".
לדוגמא: עד היום, אם מנהל חשב שנכון לקדם עובד מסוים לתפקיד, לא היו בידו את הכלים לבדוק מה סיכויי ההצלחה של העובד בתפקיד החדש, ומעבר לכך לא היה ניתן לכמת את המשמעויות האמיתיות של עזיבתו של העובד את תפקידו הנוכחי. היום, באמצעים הקיימים, יכול אותו מנהל לבחון את הקידום פשוט ע"י הזנה של התפקיד החדש למערכת. המערכת באופן אוטומטי תחשב ותבדוק את כל המשמעויות הכלכליות, האנושיות והמקצועיות הנגזרות מהמהלך.
יותר מכך, המערכת תבקש רשות לבצע את הקידום מהאנשים המוסמכים לאשר אותו, במידה ויש בעיה המערכת תתריע על כך, כגון: העובד צריך לעבור הדרכה מסויימת או לחילופין האם מומלץ לארגון לתגמל אותו יותר כיוון שהמערכת זיהתה שאותו עובד הוא טלנט המהווה מנוע צמיחה בארגון".
וכל זאת יכול להתבצע ממכשיר הטלפון החכם או המחשב השולחני.
SAP מציאה את חליפת הפתרונות הענניים המאפשרת אוטומציה ודיגיטציה למרבית התהליכים המתקיימים היום במחלקות הHR משלב איתור וגיוס העובד ועד שלב סיום העסקה ( recruiting to retired).
ארכיטקטורת המערכת העננית המתבססת על מודולאריות וממשקיות רחבה מאפשרת לחברות להטמיע את המערכת באופן מדורג בהתאם לצרכיהן ותשתיות מערכות המידע הקיימות בארגון.
מה שבמידה מסויימת יכול לקצר משמעותית את תהליך ההטמע וההסתגלות.
לדברי מר אוטר "ההדרכות של משתמשי הקצה לא לוקחות יותר מכמה שעות ואילו למנהלי המערכות והמשתמשים הכבדים אנו מסוגלים להעביר את התורה במספר בודד של ימים".
הפלטפורמה הבסיסית ניקראת Employee Central והיא מהווה את הרכיב המרכזי לניהול רשומות העובדים כאשר בנוסף אליה מצטרפות חמש אפליקציות עיקריות בתחומים הבאים:
- ניהול הדרכות ולמידה,
- רשת ארגונית – חברתית,
- איתור וגיוס עובדים,
- ביצועים, תגמולים ובונוסים,
- ניהול טלנטים.
כל אפליקציה מתקיימת בזכות עצמה וניתנת להתקנה ללא שאר האפליקציות מה שמאפשר לארגון לעבור לעבודה עם המערכת באופן הדרגתי תוך סינכרונה עם מערכות קיימות .
"היה לנו מקרה שהצלחנו לצמצם את כמות עבודת מחלקת משאבי אנוש ב90%!" סיפרה בכנס נציגת IBM המשמשת כאינטגרטורית של המערכת בארגונה.
הזווית הישראלית בכנס SUCCESS CONNECT 2015:
בכנס השתתפו מספר לקוחות ישראלים , הבלוטים בהם היו "טבע" ו "נטפים" .
במושב הפתיחה של הכנס הוצג הפרויקט של טבע כדוגמא ליישום מהיר ומוצלח של המערכת בתאגיד גלובאלי, את ההרצאה הובילו גב' טל זורמן מנהלת מחלקת משאבי אנוש של טבע (HR), וגב' ענת מרקוס מנהלת מערכות המידע (IT) והדגישו את חשיבות הסינרגיה בין מחלקת משאבי האנוש למחלקת מערכות המידע לטובת הצלחת הפרויקט.
להמשך סיקור הכנס וצלילה לסיקור הרצאות ראו גם:
סיקור כנס SUCCESS CONNECT 2015, רומא
* הכותב הינו אורח של SAP בכנס ברומא.