מחקרים מראים, כי עלות הגיוס של עובד חדש היא כ- 20% מהשכר החודשי של העובד, וזה רק עד שלב החתימה על החוזה. לאחר מכן יש את תקופת הקליטה וההכשרה שמצריכה עלויות נוספות.
לכן, אין ספק שכאשר אתם מגייסים עובד חדש ומוכשר לארגון שלכם, תשאפו לכך שהוא יישאר בארגון לאורך זמן.
להלן 3 טיפים שיסייעו בשימור העובד החדש בארגון:
לפני שהעובד גויס
כאשר העובד פורש בשלב מוקדם מתהליך הגיוס, המשמעות בדרך כלל היא, שהיו לו ציפיות שונות לגבי העבודה, כלומר שגייסתם את האדם הלא נכון לתפקיד. חשוב להשתמש במדיה החברתית כדי לספק שקיפות לגבי הארגון שלכם, ולספק למועמדים הפוטנציאליים כמה שיותר מידע לגבי הארגון, המדיניות, התרבות, ואופי העבודה, עוד בטרם הם שולחים קורות חיים. כך תוכלו להפחית ככל האפשר פניות של מועמדים לא רלוונטיים, כאלו שאינם מתחברים לארגון שלכם. הכינו סרטוני ושווידאו שממחישים את סביבת העבודה, העובדים עצמם, המנהלים, אירועי החברה והעבודה הפועל, כך שהמועמדים יקבלו תמונה מקדימה עוד בטרם הגיעו לראיון.
ברגע שהעובד גויס
תהליך הקליטה של העובד משפיע מאוד על הישארותו בחברה. תהליך נכון ויעל יבטיח כי העובד יישאר יותר זמן. צרו סדרה של הודעות דוא"ל, ומידע כתוב כדי לכוון את העובד החדש לגבי מה שנעשה בארגון. ספרו לעובד הכשרה וכלים לביצוע תפקידו. בכל חברה המשימות שונות, הלקוחות אחרים ואפילו הטכנולוגיה אחרת. מאוד חשוב להכשיר את העובד לתפקידו בחברה, ולספק לו תקופת הסתגלות ולמידה שתאפשר לו להיכנס לתפקיד עם ידע ובטחון ככל האפשר. החל מהסבר מקיף על הלקוחות מולם הוא יעבוד, דרך המשימות הקרובות שלו ועד לתוכנות המחשב עליהם בהם ישתמש, כל מידע רלוונטי לתפקיד שלו צריך להיות מועבר היטב. מלבד זאת, ככל שההכשרה תעשה מהר יותר, כך העובד ירגיש נוח ובטוח במקום שלו בהתאם.
לאחר שהעובד נקלט
הגישה לתכנים, לקבצים, לאנשי הקשר, למידע, קורסים וכד', צריכה להיות אפשרית ודיגיטלית. מבנים ארגוניים בדרך כלל יוצרים מאגרים שהכניסה להם מותנית בהרשאות שונות, בין מנהלי הביניים והעובדים. היררכיה זו יכולה לשרת את צרכי החברה, אך היא מתנגשת יותר ויותר עם צרכי העובדים. הצוות שלך צפוי לראות את ההפרדה בין הגישה למידע כגורם קשיח ובולם. לכן, אשוב שמאגר המידע שאינו דיסקרטי, יהיה פתוח לכולם.
בנוסף, עודדו את העובד החדש לשאול שאלות ולקחת בעלות על עבודתו. טפחו אווירה שבה שאלות העובדים מתקבלות בשמחה כיוון שהן נובעות מרצון לגדול וללמוד – ולא מתוך ביקורת. החברה צריכה להציע המשאבים עבור העובדים, לא רק כדי לשאול את השאלות הנכונות, אלא גם כדי שתהיה לכם את האפשרות לענות עליהן, דבר שיכול להועיל לא רק לקריירה של העובדים ושימורם בחברה, אלא בכלל לדרך בה אתם עושים עסקים.