מנהלים יכולים לעורר מוטיבציה באמצעות מילה אחת

מנהלים יכולים לעורר מוטיבציה באמצעות מילה אחת

גם עובדים השייכים לצוות עובדים יכולים להרגיש לבד. מילה אחת יכולה ליצור במוח שינוי ולעורר את התחושה של עבודת צוות, גם אם כלפי חוץ הכל נשאר אותו הדבר

שיתוף
עבודת צוות

מוטיבציה

בני אדם הם חברתיים בבסיסם. למעשה לא היינו שורדים כמין אלמלא התשוקה האינסטינקטיבית שלנו לעבוד ולחיות בקבוצות. ערמות של מחקרים הראו עד כמה החברתיות חשובה עבורנו. המוחות שלנו כה מכוונים למערכות יחסים עם הזולת, כך שהם מתייחסים להצלחות ולכישלונות חברתיים כמו אל הנאות וכאבים גופניים.

ד"ר היידי גרנט הלוורסון, דירקטורית במרכז למדעי המוטיבציה באוניברסיטת קולומביה, מציינת במאמר ב-Harvard Business Review את המושג relatedness ("משויכות") שתבע דיוויד רוק, מייסד מכון NeuroLeadershi. מדובר בתחושת אמון, חיבור ושייכות, שהיא אחת מחמש הקטגוריות הראשיות של הנאות וכאבים חברתיים (יחד עם מעמד, ודאות, אוטונומיה והוגנות). המחקר של רוק הראה שביצועים ומעורבות של עובדים שחווים איום על השיוך או כישלון, כמעט תמיד יסבלו. במחקר אחר נמצא שההרגשה של עבודה ביחד ניבאה הנעה רבה יותר, בעיקר הנעה פנימית, שהיא אותו שיקוי קסמים של עניין, הנאה ומעורבות, המביא עמו את הביצועים הטובים ביותר.

תיאורטית, מקום העבודה המודרני אמור להתפקע משיוך. אך באופן אירוני, גם אם יש לנו מטרות צוותיות ופגישות צוות ואנו מוערכים על פי ביצועי הצוות שלנו, רק מעטים מאתנו באמת עושים את העבודה שלנו בצוותים. בשונה מהקבוצות של בני האנוש הפרהיסטוריים שהתקבצו יחד כדי לצוד את הממוטה, רוב העבודה שאנו עושים היום מתבצעת כשאנחנו לבד.

כוחה של מילה

צוותים הם המקור הפוטנציאלי הגדול ביותר של חיבור והשתייכות במקום העבודה, ועדיין עבודת צוות היא מהעבודות הבודדות ביותר שתעשו אי פעם. אז נדרשת דרך שתיתן לעובדים תחושה של עבודה בצוות, גם אם טכנית אינם עובדים כך. מחקר חדש של פריאנקה קאר וגרג וולטון מאוניברסיטת סטנפורד מראה שהדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא פשוט להשתמש במילה "ביחד".

במחקר של וולטון וקאר המשתתפים נפגשו תחילה בקבוצות קטנות ואז הופרדו לעבוד בעצמם על פאזלים מסובכים. לאנשים בקטגוריית " פסיכולוגית ביחד" נאמר שהם יעבדו על המשימה "ביחד" על אף שיהיו בחדרים נפרדים, וישלחו או יקבלו טיפ כתוב מחברי צוות כדי לעזור להם להרכיב את הפאזל. האנשים בקטגוריית " פסיכולוגית לבד" לא שמעו כל אזכור על להיות "ביחד" והטיפ שישלחו או יקבלו יגיע מהחוקרים. למעשה כל המשתתפים עבדו לבד על הפאזלים. ההבדל הממשי היחידי היה התחושה שיכולה הייתה להתעורר בעקבות אמירת המילה "ביחד".

האפקט של המניפולציה היה עמוק: המשתתפים בקבוצת "פסיכולוגית ביחד" עברו 48% יותר זמן, פתרו יותר בעיות וזכרו טוב יותר את מה שראו. הם גם אמרו שהרגישו עייפים ומרוקנים פחות מהמשימה. הם גם דיווחו שהפאזלים היו מעניינים יותר ונשארו לעבוד עליהם יותר זמן בשל ההנעה הפנימית.

המילה "ביחד" היא רמז חזק שפועל על המוח. נראה שהיא משמשת כתגמול, מאותת על שייכות, על חיבור ועל כך שיש אנשים שאפשר לסמוך עליהם שיעבדו יחד אתכם כדי להגיע אל אותה מטרה.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה