יכול להיות שעבודה בגוגל מזיקה לקריירה?

יכול להיות שעבודה בגוגל מזיקה לקריירה?

ההצלחה והתנאים המפנקים הם סיבות מצוינות לרצות לעבוד עבור ענקית החיפוש. אבל למי שבאמת רוצה לצמוח, לא בטוח שעבודה בגוגל היא הבחירה הנכונה

שיתוף
מותג המעסיק ב- Google+

גוגל הוא מקום עבודה שכולם נושאים אליו עיניים. או לפחות כל מי שמעורב באופן כלשהו בתעשיית הידע. לא רק ההצלחה והיציבות של חברת גוגל גורמים לרבים לחלום לעבוד עבורה. סיבות משמעותיות לא פחות הן מרחבי העבודה המעוצבים כדי לעורר השראה, השמועות על ההטבות והפינוקים שאינם מפסיקים להתחדש ולהפתיע, התפיסה שמדובר במעין מועדון יוקרתי ומגניב של עובדים סופר-מוכשרים.

לכל הנפלאות האלה יש מחיר, ואנחנו לא מדברים בהכרח על שעות עבודה מרובות. בדיון ארוך שהתקיים באתר Quora בנושא הצדדים הגרועים בעבודה בגוגלפלקס, עלו כמה סיבות שיגרמו לכם לקנא פחות בגוגלים.

יש שם יותר מדי עובדים מוכשרים באופן קיצוני. מכיוון שכולם שם משכילים ביותר, מוצאים שם בוגרי אוניברסיטאות יוקרתיות שכל מה שהם עושים זה "לספק תמיכה טכנית למוצרי גוגל אדס, להסיר ידנית תוכן בעייתי מיוטיוב, או לכתוב קוד בסיסי כדי לבדוק את הצבע של כפתור באתר."

קשה להתקדם. זה קורה מכיוון שלכל מי שנמצא מלפניכם, מאחוריכם או מצדדיכם יש באופן מגוחך אותה רמת השכלה כמו שלכם ואותו מוסר עבודה קשוח. אם העבודה שלכם אינה מספקת את ההזדמנות להראות עד כמה אתם יוצאי דופן, מן הסתם לא תוכלו להוכיח שאתם כאלה.

לא מקבלים משימות אישיות ומעניינות. חברת גוגל מעסיקה 30,000 מהאנשים המבריקים ביותר בעולם, דבר מדהים בפני עצמו. הבעיה היא שבתוך כל ההון האנושי הזה קשה למצוא את ההזדמנות לעשות פרויקט שהוא "שלכם". אחד המגיבים בשרשור תיאר זאת: "אני נוהג לתאר את העבודה שלי כקוף של AdWords, כמו להיות שרת באו"ם. אתה יודע תיאורטית שדברים גדולים שמשנים את העולם קורים בבניין, אבל כל מה שאתה זוכה לראות זה חרא."

חוטפים חולשה. אחד המגיבים, מאלה שלא חששו להזדהות בשמם הוא ולאד פטרישב, שכבר עזב את גוגל. הוא סיפר שמתחילה להתרחש שם דינמקת פנימה-החוצה מוזרה, שהיא שילוב של שעמום מקצועי וחולשה אינטלקטואלית מתמשכים, שמקבלים ציפוי מתוק על ידי הפליאה המתמשכת שנתקלים בה כשפוגשים אנשים מחוץ לגוגל שרוצים לדעת הכל על הפינוקים, התרבות והראיון, אבל אף פעם לא באמת מתעניינים בעבודה.

לא צומחים כל כך מהר. דרייק בייר מ-Fast Company מזכיר שלגוגל יש שם יוקרתי מאוד, נפלא, מדהים וכדומה. אבל הוא מצטט את סטפן כהן, מייסד שותף של חברת התוכנה האמריקאית Palantir , שאמר בהרצאה בנושא סטארט-אפ באוניברסיטת סטנפורד, שהנוחות באה על חשבון ההתפתחות האישית. "אנחנו נוטים להפחית מאוד מערכו של התגמול על אינטליגנציה," כהן אמר. "כבני אנוש אנו צריכים לפתור בעיות גדולות. אם אתם מסיימים את הלימודים בסטנפורד בגיל 22 וגוגל מגייסים אתכם, תעבדו מ-09:00 עד 17:00. זה יותר כמו מ-11:00 עד 15:00 במונחים של עבודה קשה. הם ישלמו טוב. זה מרגיע. אבל מה שהם עושים בעצם זה לשלם לכם עבור קבלה של קצב צמיחה אינטלקטואלית נמוך בהרבה. ברגע שתבינו שאינטליגנציה היא משהו שנבנה, המחיר של היעדר היבנות לאורך זמן הוא עצום. הם לא נותנים לכם את ההזדמנות הטובה ביותר של חייכם. אז דבר מפחיד עלול לקרות: אתם תבינו יום אחד שאיבדתם את היתרון התחרותי שלכם. כבר לא תהיו הטובים ביותר. לא תוכלו להתאהב עוד בחומר מסוג חדש. הדברים נוחים ונעימים היכן שאתם נמצאים. אתם הופכים שאננים וכבויים. אז דמיינו את המהנדסים שאתם עשויים לגייס בעתיד עוברים את הנרטיב הזה. ואז הראו להם את החלופה: עבודה בסטארט-אפ שלכם."

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה