אחד התנאים הבסיסיים לשגשוגו של ארגון הוא חווית עובד חיובית שכוללת שיתוף פעולה פורה בין העובדים לבין עצמם ובין העובדים למנהלים.
כדי להשיג מטרה זו של שיתוף פעולה, מוטל על החברה לבדוק אחת לתקופה את מצב התקשורת בין העובדים, בין המחלקות והצוותים ובין העובדים להנהלה.
בלי לבדוק אחת לתקופה את מצב התקשורת בתוך הארגון, עלול להווצר מצב שיהווה בסיס לפריחה של סכסוכים פנימיים, רכילויות מרושעות וכד.
מצבים כאלה עלולים למסמס את האמון שהעובדים חשים כלפי הארגון וכתוצאה מכך גם המוטיבציה שלהם לבצע את תפקידם ביעילות ולהגיע להישגים.
יצירת סביבת עבודה חיובית ותקשורת טובה היא ליצור עם העובדים תקשורת ישרה, התנהגות מכבדת והעלאת איכות חיי היומיום של העובדים.
במילים אחרות, כאשר יש מערכת יחסים טובה, מעוילה ופרודוקטיבית בין העובדים לבין עובדים אחרים ובין העובדים למנהלים, היא מאפשרת להעניק משוב כן לכל עובד ולבנות תקשורת פתוחה שמחזקת את איכות הקשרים בין כל העובדים והמנהלים.
מערכות יחסים חיוביות שכאלה בנויות על בסיס של אמון הדדי ומהוות קרקע יציבה לשיתוף פעולה.
מסקרים שנערכו בעולם בקרב עובדים עולה, כי שיתוף פעולה מועיל וטוב נוצר על ידי תקשורת טובה שמתלווה אליה יחס מכבד כלפי כל עובד באשר הוא, בלי קשר לדרגתו, לוותק שלו או לכל נתון אחר. המטרה היא לוודא שאף עוד לא חש מבודד או שהוא מקבל יחס פחות טוב מזה שמקבלים האחרים.
אלא שבפועל, חברות רבות, בעיקר אם הן נמצאות במצב של צמיחה מהירה, נקלעות למצב של אי בהירות בתקשורת.
פעמים רבות נוצר כתוצאה מכך נתק בתקשורת ושיתוף הפעולה לא מתאפשר. בסביבת עבודה שלילית לא ניתן לפתור בעיה זו.
לכן, ככל שסביבת העבודה היא יותר חיובית ופרודוקטיבית, ככל שהארגון דואג יותר לחווית עובד חיובית לכל עובד, כך יותר עובדים מקבלים עידוד להשקיע מאמץ בתקשורת חיובית ולהירתם לשיתוף פעולה.
מצב כזה מביא איתו תחושת בטחון לעובדים, ותחושה זו כשלעצמה, מהווה את הבסיס לקשרים מקצועיים טובים וליצירת אמון בין העובדים למנהלים.
רק סביבת עבודה כזאת מעודדת את העובדים לקחת סיכונים, ליזום וליצור חדשנות.
זאת ועוד, סביבת עבודה חיובית משמעה גם שהעובדים מרגישים מספיק בנוח כדי להפגין פגיעות מול עובדים אחרים ומול המנהלים, ולתקשר באופן גלוי. במצב זה, שיתוף הפעולה הופך להיות חלק בלתי נפרד מסביבת העבודה וחווית העובדים הינה בהכרח חיובית.
כך או כך, הקניית סביבת עבודה חיובית שכזאת מתחילה בהתנהגות המנהלים הבכירים. ההנהלה הבכירה צריכה לבצע באופן תדיר בדיקות עם העובדים במטרה לגלות עם אילו אתגרים הם מתמודדים, מה מציק להם ומה מפריע להם.
גם חברות שהמוצרם והשירותים שלהן הם מצויינים ובעלי ביקוש גבוה זקוקה לעובדים מוכשרים ומסורים. וכדי לגייס עובדים שכאלה, יש כאמור צורך בסביבת עבודה חיובית.