שיתוף

ארגונים רבים מתמודדים כיום עם אתגרים רבים יותר מאי פעם ורבים ניצבים בפני סכנת סגירה. האתגרים הללו מציבים בעמדה חזקה יותר את התאגידים שלא מבזבזים את המשאבים שלהם.

ארגוני רבים שהוציאו עובדים לחופשות ללא תשלום (חל"ת), מתמודדים כעת עם מצב בו חלק מהעובדים אינם מעוניינים לחזור לעבודה, ובד בבד עם עובדים שלאחר יציאתם לחל"ת מצאו עבודה אחרת וכבר עובדים כמה חודשים עבור מעסיק אחר.

המשמעות היא שקיימת כעת תחלופה גבוהה של עובדים. מבחינת זמן אבוד, פרודוקטיביות ומשאבים, העלות של עובד שלא חוזר מוערכת בכ-15 אחוזים מהשכר השנתי שקיבל בעת שעבד בחברה.

אחוז זה הינו גבוה הרבה יותר כאשר העובד שעוזב את החברה עבד בה פחות משנה. וכאשר חברה ממוצעת מאבדת כשליש מהעובדים החדשים שלה, ההפסד הזה מקשה עליה מאוד להתמודד עם אתגרים לא צפויים כמו למשל ההשלכות של מגיפה כלל עולמית, סגרים ובידוד עובדים.

את מה שכבר קרה אמנם לא ניתן לשנות, אבל יש עוד מה לעשות כדי להפחית את תחלופת העובדים. והמקום הטוב ביותר להתחיל בו הוא קליטה מוצלחת יותר של עובדים חדשים.

אופן הקליטה של עובדים חדשים במקום העבודה, בין אם מדובר בחווית עובד חיובית או בחוויה שלילית, מותירה רושם עוצמתי אצל העובדים החדשים.

הימים הראשונים ואך החודשים הראשונים הינם קריטיים. זוהי נקודת הזמן בה עובדים חדשים מחליטים אם הם יישארו מחויבים לתפקידם או יתחרטו על כניסתם לתפקיד.

לאחר שהארגון השקיע זמן, אנרגיה וכסף כדי לחזר אחר המועמד המושלם, עליו לוודא שהליך קליטת העובדים אינו כאוטי.

משום שאם הליך הקליטה אינו מאורגן כיאות, העובדים החדשים שגוייסו יתחילו לחפש עבודה חדשה עוד לפני שתספיקו להחתים אותם על כל הטפסים של קליטת עובד חדש.

כל מנהל משאבי אנוש יודע כמה קשה למצוא את הטלנט הנכון והמתאים ביותר לארגון. בסקר שנערך בארה"ב נמצא, כי כ-83% מהמעסיקים מסכימים, כי קשה יותר להשיג מועמדים מיומנים ומתאימים.

וזאת, משום שאין מספיק עובדים עם הידע והמיומנויות הנכונים והמתאימים. מסקר שערך מכון העבודה האמריקאי עולה, כי התחרות על עובדים כל הזמן מחריפה, ומאגר הכישרונות ההולך ומצטמצם.

וכאשר שוק העבודה ממשיך להיות שוק של עובדים, על אף שיעורי האבטלה הגואים, הדבר האחרון שארגונים רוצים שיקרה זה לאבד עובדים שזה עתה גוייסו תוךל השקעת זמן, מאמץ כספים ומשאבים רבים אחרים.

נתונים סטטיסטיים לגבי קליטת עובדים מראים, כי המאמץ המושקע בשימור עובדים חדשים חייב להתחיל כבר ביום הראשון שלהם בעבודה.

החשיבות של קליטה נכונה של עובדים חדשים נעוצה בכך שהיא אחראית במידה רבה מאוד על הפחתה דרמטית של זרם העובדים הלא מרוצים שפונה אל דלת היציאה.

וכאשר קליטת עובדים מתבצעת בצורה נכונה וחכמה גם בהליך של קליטה מרחוק, הדבר יכול לחזק מאוד את מותג המעסיק, כלומר את התדמית של החברה בעני מועמדים פוטנציאלים, כמעסיק המנוהל היטב, שמעצים את העובדים ומספק להם את התמיכה הדרושה להם כדי להצליח.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה