שיתוף

היכולת של עובד לקבוע סדרי עדיפויות למשימות המוטלות עליו והיכולת שלו לנהל נכון וביעילות את הזמן שלו, הן מיומנויות חיוניות המשפיעות על היבטים שונים של ביצועי העובד ותורמים להצלחת הארגון.

הערכת מיומנויות אלו במהלך תהליך הגיוס יכולה לסייע בזיהוי מועמדים בעלי סיכוי גבוה יותר להצטיין בתפקידיהם ולהשפיע לטובה על הביצועים הכוללים של החברה.

במילים אחרות, היכולת של עובדים לקבוע סדרי עדיפויות למשימות שמוטלות עליהם ולנהל את זמנם ביעילות, הינה חיונית לעובדים בכל ארגון משום שהיא משפיעה לא רק על הביצועים האישיים שלהם אלא גם על הפרודוקטיביות וההצלחה הכוללת של החברה.

להלן 6 סיבות לחיוניות של היכולת של עובדים לקבוע סדרי עדיפויות למשימות המוטלות עליהם ולנהל את זמן העבודה שלהם ביעילות ובצורה נכונה, ולמה חשוב שמנהל משאבי האנוש ידע להעריך יכולות אלו אצל מועמדים:

1 פרודוקטיביות משופרת:

היכולת לקבוע סדר עדיפויות נכון ויעיל למשימות שמוטלות על העובד, מבטיחה שהעובדים מתמקדים במשימות החשובות ביותר. התמקדות זו מובילה להגברת הפרודוקטיביות. כאשר העובדים מנהלים את הזמן שלהם היטב, הם יכולים להשלים יותר משימות בפחות זמן.

2 עמידה בלוחות זמנים:

עמידה בלוחות זמנים הינה חיונית להצלחת הפרויקט. עובדים שיכולים לנהל את זמנם בצורה יעילה נוטים יותר לספק עבודה בזמן שנקבע, דבר שהינו חיוני לשביעות רצון הלקוחות ולניהול הפרויקטים.

3 לחץ מופחת:

ניהול זמן לקוי יכול להוביל ללחץ ושחיקה. כאשר עובדים יכולים לתעדף משימות ולהקצות זמן כראוי, הם נוטים פחות לחוות לחץ הקשור לעבודה.

4 איכות העבודה:

ניהול זמן לקוי עלול לפגוע באיכות העבודה. עובדים שיודעים לקבוע לעצמם סדר עדיפויות למשימות, ומנהלים את זמנם ביעילות נוטים יותר להפיק תוצאות באיכות גבוהה.

5 השגת יעדים:

ניהול זמן נכון ויעיל עוזר לעובדים לשמור על מתאם בין המשימות השוטפות שלהם לבין יעדים ארוכי טווח. התאמה זו היא קריטית להצלחה אישית וארגונית.

6 אופטימיזציה של משאבים:

ניהול זמן יעיל מוביל לשימוש מיטבי במשאבים. הוא מבטיח כי מיומנויות ויכולות העובדים ינוצלו ביעילות.

להלן 7 סיבות לכך שעל מנהלי משאבי האנוש לבדוק בעת הליך גיוס עובדים את היכולת של המועמדים לקבוע סדר עדיפויות נכון ויעיל ולנהל ביעילות את הזמן:

1 זיהוי ביצועים גבוהים:

מועמדים המפגינים מיומנות טובה של קביעת סדר עדיפות נכון וניהול זמן יעיל, נוטים יותר להיות בעלי ביצועים גבוהים. מיומנויות אלו מעידות על יכולת להתמודד עם מספר משימות ביעילות.

2 התאמה לתרבות הארגונית:

ארגונים שמעריכים דייקנות, עמידה בלוחות זמנים ועבודה יעילה, נהנים מהעסקת עובדים בעלי כישורי ניהול זמן מצוינים. זה תורם להתאמה תרבותית חיובית.

3 הפחתת שיעורי התחלופה:

עובדים שמתקשים בניהול זמן עלולים להרגיש שהם טובעים בעבודה ואולי לא להישאר בתפקידיהם לאורך זמן. לכן, הערכת מיומנויות אלו במהלך הגיוס יכולה לסייע בהפחתת שיעורי התחלופה.

4 שביעות רצון הלקוחות:

במשימות מול לקוחות, היכולת לקבוע סדר עדיפויות נכון והיכולת לנהל את הזמן ביעילות, הן קריטיות. לקוחות  מעריכים תגובות ומשלוחים בזמן.

5 הימנעות מעימותים:

ניהול זמן לקוי עלול להוביל לקונפליקטים בתוך צוותים, במיוחד כאשר חברי הצוות מסתמכים זה על עבודתו של זה. ביצוע הערכה של מנהל משאבי האנוש לגבי מיומנויות אלו במהלך הליך הגיוס, יכול לסייע במניעת קונפליקטים כאלה.

6 פוטנציאל ניהולי:

אנשים המצטיינים בתעדוף וניהול זמן נחשבים לעתים קרובות מועמדים טובים לתפקידי ניהול. מיומנויות אלו חיוניות לניהול צוותים ופרויקטים בצורה יעילה.

7 צורכי הכשרה:

זיהוי נקודות התורפה של המועמדים בנוגע לניהול זמן ויכולת לקבוע סדרי עדיפויות נכונים ויעילים למשימות שלהם, יכול לעזור למנהלי משאבי האנוש לתכנן תוכניות הכשרה ממוקדות כדי לשפר מיומנויות אלו.

 

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה