שיתוף

כל הליך גיוס כרוך בהשקעת משאבים רבים של שעות עבודה ועלויות כספיות, אבל נראה כי הליך גיוס של טלנטים יחודיים יקר אף יותר.

אל טלנטים יחודיים בדרך כלל לא  מגיעים דרך מודעות דרושים, אלא יש לאתר אותם בצורה אקטיבית. כלומר, עלות הגיוס במקרים כאלה גבוהה עוד יותר.

המשמעות היא, שלאחר שהמועמד גויס והחל לעבוד, יש חשיבות עליונה להמשיך ולהשקיע בקליטתו. מנתוני משרד העבודה האמריקני עולה, כי לפני כשלוש שנים גייסו חברות אמריקניות בארה"ב כולה, כ-5.4 מיליון עובדים.

באותה שנה עזבו את מקום עבודתם כ-5.2 מיליון עובדים. במילים אחרות, רוב הגיוסים לוו בעזיבות.

אפשר לטעון כי העובדים שעזבו הם לא אלה שגוייסו. אבל מנתוני משרד העבודה האמריקאי עולה, חלק ניכר מהעזיבות קשורות לתהליך קליטת עובד שהסתיים בצורה לא מוצלחת.

נתונים אלה ממחישים באיזו מידה, סיום הליך הגיוס ותחילת עבודתו של העובד בחברה הם רק ההקדמה לחלק החשוב ביותר והוא: קליטה מוצלחת של העובד בחברה.

הליך הקליטה מתחיל ברגע החתימה על חוזה ההעסקה עם העובד. קליטה לא מוצלחת תוריד לטימיון את כל המשאבים והמאמצים שהושקעו בגיוס.

חשוב מאוד להשקיע משאבים בקליטה מוצלחת, בפרט כאשר מדובר בטלנט מבוקש. אחרי הכול, ככל שהטלנט יותר מוצלח, כך רבים הסיכויים שהמתחרים יחזרו אחריו במרץ גם לאחר תחילת עבודתו בחברה שלכם. ותמיד יהיו חברות חזקות יותר שיוכלו להציע לו שכר גבוה יותר ותנאים מפתים יותר.  

קליטה מוצלחת מתחילה בהכנה נכונה של הצוות שבו הוא מיועד להשתלב. ברוב המקרים חברי הצוות עובדים כבר כמה שנים ביחד.

סביר להניח שהם מגובשים וכבר יש להם מעין שפה פנימית. לכן, יש לשים דגש על קליטה מוצלחת גם מהבחינה החברתית וגם מבחינת ההשתלבות הנכונה בעבודה עצמה.

יש להסביר לשאר חברי הצוות את חשיבות שילובו של הטלנט החדש בצורה חלקה, חשוב שיקלטו אותו ברצון, ויסייעו לו להשתלב היטב. במילים אחרות, שיתיחסו אליו מהרגע הראשון כאל אחד משלהם.

למנהל הישיר יש תפקיד חשוב בקליטתו ועליו להוות השראה לחביר הצוות בכל הקשור לקליטה נכונה של הטלנט החדש.  

ויש לזכור גם את התחושות של חברי הצוות הקולט עצמם. יש לבצע את הליך הקליטה באופן שלא יעורר כעסים, תסכולים, חרדות, התמרמרות וקנאה בקרב העובדים הקיימים.

אחרי הכול, קליטה טובה של עובד תלויה בראש ובראשונה בעמיתים שעובדים לצידו ובמנהל הישיר שלו.

קליטה לא מוצלחת של טלנט תגרום לארגון להפסיד אותו, ויחד איתו להפסיד את כל ההשקעה שהושקעה בגיוסו. בנוסף, גם מותג המעסיק של החברה עלול להפגע, דבר שיקשה על החברה לגייס טלנטים בעתיד.

 

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה