אף ששיטות הניהול והמנהיגות בחברות משתנות על פני זמן, יש איכות אחת של מנהלים שנחיצותה קבועה על פני זמן: האמפתיה היכולת להפגין חמלה והבנה תוך הנחיית העובדים להצלחה.
ההשפעות של אמפתיה חורגות הרבה מעבר לטיפוח קשרים טובים גרידא. אמפתיה מעודדת חדשנות, יצירת תקשורת אפקטיבית יותר, ועוזרת לעובדים להסתגל מהר יותר לשינויים.
אמפתיה היא אבן יסוד בניהול יעיל. קיומה יוצר תרבות ארגונית חיובית, מחזק מערכות יחסים, משפר תקשורת, משפר יכולות מנהיגות, תומך בעובדים במהלך אתגרים ותורם להצלחה ארגונית כוללת.
לכן טיפוח אמפתיה צריך להיות בראש סדר העדיפויות עבור חברות המבקשות לטפח סביבת עבודה בריאה ומשגשגת.
מסקר שנערך בשנת 2021 על ידי פירמת היעוץ הבינלאומית ארנסט אנד יאנג בנושא אינטליגנציה רגשית עולה, כי יותר מ-90 אחוזים מהעובדים בארה"ב מאמינים שמנהיגות אמפתית מובילה לשביעות רצון גבוהה יותר בעבודה.
עוד עולה מהסקר, כי כ-79% מהעובדים בארה"ב מסכימים שאמפתיה של מנהלים תורמת להפחתת שיעורי התחלופה של עובדים.
כ-88% ממשתתפי הסקר מאמינים שמנהלים שמפגינים אמפתיה מטפחים בכך נאמנות בקרב העובדים.
במילים אחרות, אמפתיה של מנהלים צפויה להיות המרכיב העיקרי בשימור ובמשיכת עובדים בשנים הקרובות.
יש כמה סיבות מרכזיות לכך שאמפתיה של מנהלים היא מרכיב חיוני בחברות.
בראש ובראשונה, היכולת של מנהלים לחוש אמפתיה מטפחת קשרים חזקים וחיוביים בין המנהלים לבין העובדים.
כאשר מנהלים מפגינים אמפתיה, הם מראים שהם מבינים ואכפת להם מהחוויות, האתגרים והרגשות של העובדים שלהם. זה כשלעצמו בונה אמון וקרבה, יוצר סביבת עבודה תומכת ושיתופית יותר.
שנית, אמפתיה הינה מרכיב חיוני לצורך תקשורת אפקטיבית בארגון. מנהלים שמסוגלים לחוש אמפתיה הם מנהלים שמצוידים טוב יותר להקשבה פעילה וליכולת להבין את נקודות המבט של אחרים.
זה לא רק עוזר במתן מענה לצרכים ולדאגות הפרט, אלא גם מקל על תקשורת ברורה ואמפטית יותר באופן כללי.
עובדים מרגישים מוערכים כאשר הם מאמינים שקולם נשמע ומובן, ושהם תורמים לתרבות ארגונית בריאה יותר.
יתר על כן, אמפתיה משפרת את יעילות המנהיגות. מנהלים שיכולים להזדהות עם העובדים שלהם הם מיומנים יותר בלהניע אותם ולעודד את המוטיבציה שלהם.
מנהלים בעלי אמפתיה יכולים להתאים את גישת המנהיגות שלהם לכל עובד בנפרד, להכיר ולהגיב לנקודות החוזק, האתגרים והשאיפות הייחודיות של כל עובד.
סגנון מנהיגות מותאם אישית זה מוביל לעתים קרובות להגברת מעורבות העובדים, שביעות הרצון בעבודה ושיפור הביצועים.
בתקופות של שינויים או אי ודאות, האמפתיה הופכת קריטית עוד יותר. מנהלים שמזדהים עם עובדיהם בתקופות מאתגרות יכולים לספק להם את התמיכה הרגשית הדרושה.
זה לא רק עוזר לעובדים לנווט קשיים בצורה יעילה יותר אלא גם תורם לתחושת אחדות ומטרה משותפת בארגון.
בנוסף, לאמפתיה יש תפקיד מרכזי בפתרון סכסוכים. מנהלים בעלי רמות גבוהות של אמפתיה יכולים לנווט טוב יותר בעת פתרון קונפליקטים תוך הבנה טובה יותר של הרגשות והפרספקטיבות המעורבות.
זה מאפשר לבנות אסטרטגיות לפתרונות שהם יעילים ואמפתיים יותר, להפחית מתחים ולקדם סביבת עבודה בריאה יותר.