לינקדאין – כלי המדיה השולט בגיוס

לינקדאין – כלי המדיה השולט בגיוס

סקר חדש בחן את מקומן ההולך וגדל של הרשתות החברתיות בתהליך הגיוס ואת השימושים השונים שנעשים בהן למציאת האנשים הנכונים

שיתוף
גיוס ברשתות החברתיות

גיוס ברשתות החברתיות

יש כאלה שחושבים שפייסבוק הוא כלי המדיה המרכזי לחיפוש עבודה ואיתור מועמדים, אבל סקר של חברת Jobvite בנושא גיוס במדיה החברתית מראה ש-94% מהמגייסים שמשתמשים במדיה החברתית לצורך תפקידם, נעזרים בלינקדאין.

הסקר שנערך בקרב מגייסים ומקצועני משאבי אנוש, שישי במספר באותו נושא, מראה על עלייה קבועה בשימוש במדיה החברתית לצורך גיוס ובעיקר במקומה המרכזי של לינקדאין כרשת הנבחרת לשם כך. ב-2008, 78% מהנסקרים אמרו שישתמשו או כבר משתמשים במדיה החברתית לגיוס. היום כאשר כבר 94% עושים זאת, הפופולריות של לינקדאין ממשיכה לבלוט.

בסקר הראשון, 80% מהנסקרים המשתמשים במדיה החברתית אמרו שהם משתמשים בלינקדאין כי למצוא מועמדים. בפייסבוק השתמשו אז 36%. היום הטבלה נראית כך:

• לינקדאין – 94%
• פייסבוק – 65%
• טוויטר – 55%
• בלוג חברה – 20%
• גוגל פלוס – 18%
• יוטיוב – 15%

רשת לינקדאין קיבלה ציונים גבוהים בכל הפעילויות הקשורות בגיוס והשגת עובדים. משתתפי הסקר אמרו שהם משתמשים בלינקדאין עבור:

• חיפוש מועמדים (96%)
• יצירת קשר עם מועמדים (94%)
• סימון מועמדים פוטנציאליים בעזרת טאבים (93%)
• בדיקת מועמדים לפני הראיון (92%)
• פרסום משרות (91%)

רשתות פייסבוק וטוויטר מפגרות הרבה מאחורי לינקדאין ככלי לגיוס, אך הן משמשות לבניית מותג ולהפניה לעובדים פוטנציאליים. 65% מהנסקרים אמרו שהם משתמשים בפייסבוק כדי להציג את המותג שלהם. זהו השימוש העיקרי שמגייסים עושים ברשת זו.

לפני שלוש שנים רק 58% אמרו ששכרו עובדים דרך המדיה החברתית. היום השיעור עומד כבר על 78%. הסקר של Jobvite מצא יתרונות נוספים למדיה החברתית ככלי גיוס. על פי הדוח:

• 49% מהנשאלים אומרים שאיכות המועמדים גבוהה יותר.
• 43% אומרים שמספר המועמדים רב יותר.
• 60% מעריכים ששווי הגיוסים שהם מבצעים בפועל דרך המדיה גדול יותר מ-20,000 דולר בשנה; 20% מדברים על יותר מ-90,000 דולר בשנה.

בהתאם לכך, אין זה מפתיע שכמעט 75% מהנשאלים אמרו שהם מתכננים להשקיע יותר בגיוס דרך המדיה החברתית.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

תגובה 1

  1. לדעתי כדאי לבדוק לאיזו משרות משתמשים יותר בפייסבוק ולאלו בלינקדין. אני למשל מגייסת ממקצועות מדעי החברה והעבודה הסוציאלית, למקצועות אלו יש פחות ייצוג בלינקדין ויותר בפייסבוק….

השאר תגובה