להאיר את הזרקור על עובדים לא מעורבים

להאיר את הזרקור על עובדים לא מעורבים

עובדים לא מעורבים הופכים להיות אדישים ומנותקים למה שקורה בחברה

שיתוף
עובדים לא מעורבים

עובדים לא מעורבים

מידת המוטיבציה והפרודוקטיביות שלהם יורדת והתפוקה שלהם דלילה בהתאם. חשוב מאוד לטפל ולגרום לעובדים אלו לחזור ולהיות מעורבים מהר ככל האפשר – אך כיצד מאתרים אותם?

מה גורם לעובדים המנוכרים להתבלט? קשה להגדיר עובד מנותק. הוא עשוי להיות מנותק באופן פעיל ע"י ביצועים גרועים ו"הרעלת הסביבה", אך הוא יכול פשוט לעשות את המינימום האפשרי ויהיה לכם קשה לאבחן זאת.

כיצד להאיר על העובדים הלא מעורבים?

בקשות ומשימות נופלות על אוזניים ערלות

עובדים שאינם מעורבים לא צפויים להיעתר לבקשות ומשימות מיוחדות שמגיעות מצד ההנהלה, כגון: המלצות על חברים בתכנית "חבר מביא חבר", משימות חברתיות כגון עזרה לקהילה, ואפילו הימנעות ממפגשי חברה וימי גיבוש. אם הבחנתם בעובדים שמתנתקים מבקשות ואירועים מיוחדים בחברה, תוכלו להתחיל לשים אליהם לב ברצינות ולברר מהי מידת מעורבותם.

הרעלת הסביבה

עובדים שאינם מעורבים יכולים להיות מתוסכלים מאוד ולהתחיל להרעיל את הסביבה עם שמועות או הערות שליליות כגון: שמועה לגבי פיטורין של עובד, הערות לגבי שכר גרוע ועבודה קשה מידי, רכילויות במשרד על עובדים ומנהלים שונים וכן הלאה. למפיצי שמועות ורכילויות יש לשים לב במיוחד ולמנוע את התופעה בהקדם, שכן היא אכן מרעילה את הסביבה ועשויה לגרום לעובדים נוספים ללכת בדרכם.

לקוחות שאינם מרוצים

מעקב אחר ביקורות של לקוחות הוא תמיד שימושי. כאשר לקוחות נותנים דירוגים נמוכים לעובד מסוים שבדרך כלל מבצע ביצועים טובים, זה עשוי להצביע על בעיה במעורבותו של העובד. כמובן, הלקוחות לא תמיד הוגנים ואובייקטיביים, לכן יש לבחון על דירוג במידת הזהירות והאובייקטיביות ולא להסיק מסקנות מידיות לגבי העובד שקיבל דירוג שלילי.

העובדים לא מנהלים שיחות עם המנהלים

כאשר העובדים מביעים אמון בממונים הישירים שלהם או בהנהלה הבכירה, הם יתקשרו את הבעיות ואת הרעיונות שלהם באופן חופשי למדי. אם העובדים אינם מעורבים, אתה עשוי להבחין כי הם מייצרים אינטראקציה מינימלית עם ההנהלה וכאשר הם כבר עושים זאת, הם חסרים ספונטניות וקרבה. אם נראה שהעובדים מסתמכים יותר על רכילות מאשר על הכרזות והנחיות רשמיות, אתה יכול להסיק מכך שהעובדים פחות מעורבים.

מנהלים אינם משבחים את חברי הצוות שלהם

אתה יכול לשאול את המנהלים בארגון מה הם עשו בחודש האחרון כדי לתגמל או לשבח את חברי הצוות שלהם. אם אתה נתקל בשתיקה או בתשובות מהוססות, ייתכן שתיתקל בבעיית מעורבות. עובדים שאינם מעורבים בעבודה עובדים פחות טוב וזוכים לפחות הכרה והתייחסות.

העובדים מתלוננים באופן עקבי

עובדים אומללים צפויים להתלונן בגלוי כי לעבודה שלהם אין משמעות או שהם מעדיפים להיות במקום אחר מאשר במשרד. בנוסף, הם עשויים להתלונן רבות על המנהלים שלהם או על חברי צוות אחרים, תלונו שנובעות מתוך תסכול יותר מאשר בעיות אמיתיות. עובדים שנוטים להתלונן שוב ושוב ועל אנשים שונים בחברה, כדאי שיבדקו לעומק מבחינת מעורבותם ושביעות רצונם בחברה.

בנוסף לכך, עובדים מנותקים אינם מעוניינים לפתור בעיות ולהתקדם. לעתים קרובות, הם מבטאים את חוסר ההתחייבות שלהם באמצעות תסכול ותוקפנות גלויה. עובדים אלו תמיד יהיו בסתירה עם מישהו יתנגד ליוזמות שלהם וזה עשוי להיות מאוד מזיק למורל הכללי בחברה.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה