שיתוף

"עובדים בארגונים מבזבזים יותר משלוש שעות עבודה שבועיות בממוצע, בגלל מחלוקות וסכסוכים שאינם מקדמים את המטרות העסקיות של המעסיק", אומר עו"ד גל גורודיסקי, המנכ"ל והבעלים של חברת מתאגדים ישיר בראיון ל-HRus.

"פעמים רבות הצורך להתייחס למחלוקות בארגון או למחלוקות של הארגון עם גורמים חיצוניים, מגיע לטיפול רק לאחר שהמחלוקת כבר התדרדרה לסכסוך משפטי, או אחר, בשלב שבו כבר נוצר הפסד כספי ונזקים שקשה לתקנם.

"השימוש במודל החדשני המקוון  DPM Disputec Peace Machie (שעל מהותו הסברנו בהרחבה בראיון הראשון בסדרה: איך לפתור סכסוכים בתוך הארגון ועם גורמים חיצוניים, במהירות ובזול), מאפשר למנהלי משאבי האנוש לזהות מחלוקות נפיצות עוד בטרם יגיעו לשיא, או אף לנקודת ה'אל-חזור', ולטפל בהם ביעילות במהירות ובזול".

לדברי עו"ד גורודיסקי, "בארה"ב מוציאים ארגונים כ-1.8% מהכנסותיהם לצורך יישוב סכסוכים". כאן נכנסת לתמונה המערכת שפותחה במתאגדים ישיר.

"ניהולה של תקשורת המבוססת על המודל הבינארי של המערכת, במצבים בהם נוצרו קונפליקטים מסוגים שונים", מדגיש עו"ד גורודיסקי, "יכול לחסוך לארגונים חלק ניכר מעלויות אלה ולשפר את התקשורת הבינאישית והעסקית".

איך המערכת שלכם משפיעה על העובדים והמנהלים בפועל, בחיי היומיום שלהם בארגון?

"מחקר שנערך באוניברסיטת הרווארד בדק מהם הפרמטרים המשפיעים ביותר על בריאותם ואושרם של אנשים לאורך זמן.

"אחת ממסקנותיו של מחקר זה היתה, שמערכות יחסים ארוכות, טובות ויציבות, תורמות לבריאותם, לאושרם ולאריכות ימיהם של העובדים, יותר מכסף ואף יותר מפרסום.

"המשמעות בפועל היא, שכל אדם, ודאי שכל ארגון, יכול להפיק תועלת מרכישת מיומנויות תקשורת אפקטיביות שתומכות ביצירתיות, כמו גם בתחזוקה ובתיקון של מערכות היחסים בעבודה.

"המודל המקוון של DPM מאפשר להשיג זאת בקלות, ביעילות ובזול".

האם המערכת שלכם מאפשרת לחסוך לארגון הוצאות משפטיות?

"בהחלט. המודל מתאים, בין השאר, גם לשימוש כחלופה זולה, יעילה ומהירה לניהול הליכים משפטיים.

"ארגון שכבר מגיע למצב בו הוא מהווה צד לסכסוך משפטי, ומעוניין להשתמש במודל ה-DPM צריך ראשית לכול, לקבל את הסכמת הצד השני (בסכסוך) כדי לקיים את ההידברות ביניהם.

"במקרים בהם הצדדים לא מגיעים להסכמות, הם יכולים לצרף לשיחה, יועצים, כמו לדוגמה עורכי דין ומומחים.

"בהמשך ניתן לצרף גם מגשר או צד שלישי ניטרלי אחר, שיציג שאלות נוספות לצמצום המחלוקות.

"אם, למרות הכול, הצדדים לא הצליחו לפתור את הסכסוך ולהגיע להסכמות, הם יכולים להעביר את הטענות שבמחלוקת להכרעה מהירה וזולה של בוררים".

כלומר, המודל לא מחליף את היעוץ המשפטי?

"לא. המודל אינו מייתר את הצורך בשירותים משפטיים והוא לא מחליף אותם.

"אבל עורכי הדין, המגשרים והבוררים יכולים להיעזר במודל ה-DPM כדי לאפשר ללקוחותיהם לפתור יותר סכסוכים בפחות זמן.

"בסיכומו של דבר, נראה שלארגונים יש אינטרס גדול יותר להשתמש במודל ה-DPM מאשר ליועצים המשפטיים, החיצוניים לארגון".

עו"ד גורודיסקי מוסיף, כי "אימוץ המודל כסעיף בוררות בהסכמים מסחריים, יכול להעניק לארגונים וודאות ויציבות בניהול התקשרויות ארוכות טווח עם עובדים, עם ספקים ועם לקוחות. כל זאת, תוך סיכון מינימלי בעסקאות חד פעמיות.

"זאת ועוד, כדי לפתור סכסוכים שהארגון שלא פתר על ידי המודל, פועלת חברת מתאגדים ישיר בשיתוף עם שופטים בדימוס המשמשים בוררים ומכריעים בסכסוכים".

אמרת שהמודל שלכם מאפשר לפתור סכסוכים בזול. על איזה סדר גודל של חסכון כספי מדובר?

"במקום לשלם עשרות אלפי שקלים בשכר טרחה ולהמתין כמה שנים לפסק דין של שופט בעל שנות ותק ספורות, המודל שלנו מאפשר לקבל בתוך כשלושה ימים החלטה משלושה שופטים, שלכל אחד מהם עשרות שנות ניסיון בתחום הרלוונטי, וכל זאת בתמורה לכ-300 שקלים עבור ערוץ הידברות.

"וכפי שאמרתי בראיון לכתבה הראשונה בסדרה, כדי להשיג זאת, כל מה שהצדדים לסכסוך צריכים לעשות הוא לתאר את הסכסוך בשפת המודל, כלומר טענות קצרות המנוסחות בשאלות שהתשובות להן הן 'כן' ו'לא' – באמצעות המערכת". 

אילו יישומים נוספים יש למערכת שפיתחתם מעבר לפתרון סכסוכים שהגיעו לשלב המשפטי?

"שיתוף העובדים בקבלת ההחלטות הינה הכרחית לייעול התפוקה ואספקת המוצרים והשירותים של הארגון ללקוחותיו, בזמן.

"הטכנולוגיה הקיימת כיום, תומכת בעיקר בניהול משימות, בפיקוח, בבקרה ובמדידת מדדי יעילות ותפוקה.

"אבל אין מערכות טכנולוגיות שמכוונת צוותי עבודה בכל הקשור לקבלת החלטות מוסכמות באופן שוטף, יעיל ופרודוקטיבי".

והמערכת שלכם מספקת לכך פתרון?

"מודל ה-DPM הבינארי מאפשר לקיים דיונים מקוונים רבי משתתפים בקבוצות עבודה ודיון. בקבוצות אלה יכול כל אחד מהמשתתפים להעלות, באופן שוטף, הצעות להצבעה כדי לקבל בהן החלטות רוב.

"המערכת מספקת ערוצי הידברות רב-צדדיים ומקוונים, המאפשרים לבצע פעולות על ידי יחידות רבות משתתפים בתוך הארגון.

"כתוצאה מכך ניתן להגביר את הלגיטימציה של קבלת ההחלטות, בדעת רוב, ולרתום את המשתתפים לקידום המטרות המוסכמות".

לדברי עו"ד גורודיסקי, לאחרונה חתמה חברת מתאגדים ישיר על הסכמים ראשונים עם ארגונים, במסגרתם נבחנת המערכת הטכנולוגית של המודל החדשני והיא נמצאת כעת בשלב הפיילוט. החברה בוחנת כעת שיתופי פעולה עם גורמים נוספים שמבקשים ללמוד 'שפה חדשה' לניהול קונפליקטים.

ארגונים שמעוניינים ללמוד עוד על המודל הבינארי שפיתחה מתאגדים ישיר, לפתרון מחלוקות בארגונים, יכולים להזמין הרצאה של עו"ד גל גורודיסקי בנושאים הבאים:

  • הדרך לפיתוח המודל – ההזדמנות בשינוי אישי ומקצועי.
  • הקשר בין מערכות יחסים טובות לבריאות ואריכות ימים.
  • מבנה הסכסוך – כאבים וכעסים ומה שביניהם.
  • ניהול משא ומתן אפקטיבי – כל ילד יכול.
  • מודל בינארי לקבלת החלטות – מה שלא פשוט, פשוט לא יהיה.
  • שפה חדשה לניהול קונפליקטים – לשאול למה ולא לפחד.
  • עורכי דין ובתי משפט – אפשר, ורצוי להימנע.
  • כן או לא, או לא רוצה – הדרך לפתרון או הדרך לאסון.
  • התנהלות אפקטיבית של קבוצות וקהילות – הרוב קובע.
  • אמת או חובה – מי בא איתי למקום הנכון שלי.

 לכתבה הראשונה בסדרה: איך לפתור סכסוכים בתוך הארגון ועם גורמים חיצוניים, במהירות ובזול


בנוסף להיותו עורך דין ומנכ"ל מתאגדים ישיר, גל גורודיסקי הוא גם כלכלן, מגשר ויזם, בעל ניסיון עשיר של 25 שנה בניהול תיקי ליטיגציה מורכבים.

 

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה