על פי נתוני מכון המחקר הבינלאומי IMD עולה, כי ישראל מדורגת במקום ה- 18 מבין 61 המדינות המפותחות במדד אי השוויון בין נשים לגברים. למרות העלייה במספר הנשים המועסקות וכן במספר הנשים המנהלות בישראל, עדיין קיים חוסר ניכר בנשים בתפקידי מפתח.
הערך שנשים מביאות איתן לתפקידים ניהוליים אינו מוטל ספק. על מנת ליצור ארגון מגוון מגדרית, מגייסים חייבים לתעדף גיוס נשים לתפקידי מפתח בחברה. להלן 6 צעדים שיסייעו לכם להתחיל:
הערכת פערים מגדריים בחברה שלך
בטרם אתה פונה לתהליך הגיוס, עליך ראשית להבין היכן החברה שלך עומדת, מבחינת פערים מגדריים במילוי תפקידי מפתח. צריך לבצע ניתוח מעמיק של אחוז הנשים לעומת גברים בתפקידי הניהול החברה, להשוות משכורות בין המגדרים, ללמוד על תכניות הפיתוח וההכשרות בחברה, על הקידומים לתפקידים ניהוליים, על התנאים והשכר, ולהבין האם היו אפליות בעבר בנושא. לאחר הניתוח, עליך להגיע למספר הנשים המדויק שעליך לגייס לתפקידי ניהול, על מנת ליצור איזון מגדרי.
פיתוח נשים בחברה
לאחר שאמדת את הנתונים, במידה והגעת למסקנה שנשים בחברה לא קודמו לתפקידי ניהול כיוון שפחות הוכשרו או פותחו בחברה, יש לקיים תוכניות פיתוח והכשרת מקדמות נשים. אם זה להוציא את נשות החברה לקורסים והשתלמויות, לתכניות פיתוח מנהלים, ללימודים, וכל תכנית שתאפשר להן את אותם כלים ובסיס ניהולי, שמקבלים הגברים בחברה.
גמישות במקום העבודה
בעוד שגמישות במקום ובשעות העבודה חשובות לכולם, מאחר ונשים הן אלו שלרב מטפלות בילדים, הגמישות חשובה להן במידה ניכרת. חברה שרוצה לקדם ולהעסיק נשים באופן שווה, צריכה לגלות גמישות בשעות, לפחות למספר ימים בשבוע, ולפתוח אפשרות של השלמת שעות העבודה מהבית. בכך היא תבטיח לעצמה נוכחות נשים גבוהה יותר. גמישות בין חיי העבודה והבית, היא כלי חיוני לגיוס נשים מנהלות.
רשת גיוס רחבה
במידה והחברה מתקשה למצוא מועמדות נשים לתפקידי ניהול, כדאי לנסות ולהרחיב את רשת הגיוס שלכם בחברה, ובמיוחד בהתמקדות בפורומים וקבוצות בהן יש נוכחות נשית חזקה. אפשר לבצע פרסום ממוקד של מודעת הדרושים בפייסבוק, בפילוח לפי תחומי התעניינות מקצועיים של נשים. לפרסם את המודעת בקבוצות נשים עובדות בלינקדאין, ובפורומים של נשים ברשת. בנוסף, ניתן לבצע מבצע "חבר מביא חברה" בעבודה, בדגש על תגמול לגיוס נשים.
פרסום מדיניות החברה
במידה והחלטתם שמדיניות החברה בין היתר לעודד נשים ולקדמן לתפקידי מפתח, אחת הדרכים למשוך לחברה נשים מנהלות, היא לפרסם את המדיניות הזו ככל האפשר. פרסום פוסט שמסביר על המדיניות הזו בחברה שלכם בפייסבוק, בלינקדאין, באתר החברה, בניוזלטר ובפורומים השונים, יביא את הנושא הזה למודעות, ובמקרה הטוב גם לפניות של נשים כמועמדות לתפקידים.
קידום עובדות בחברה
דרך מצוינת לגייס נשים לתפקידים ניהוליים בחברה וכן להשריש את מדיניות החברה לקידום נשים, היא לקדם נשים מתוך החברה לתפקידים ניהוליים. בכך אתם גם מאיישים את התפקידים הבכירים במגדר הנשי, וגם מעבירים מסר לנשים בתוך ומחוץ לחברה, שמדובר בחברה שמעודדת ומקדמת נשים לתפקידי מפתח. מלבד התמריץ לנשים העובדות בחברה, זה יהווה תמריץ לנשים נוספות שישמחו לעבוד אצליכם, כשהמסר יגיע לאוזניהן.