הכנס החשוב ביותר לקהילת משאבי אנוש Human Resource Management (SHRM), שהתקיים לאחרונה בלאס וגאס ארה"ב, היווה מפגש צמרת בין הדמויות והספקים החשובים ביותר בענף משאבי אנוש. מעט מאוד הצליחו להגיע לאירוע וגם מי שהגיע מן הסתם לא הצליח להגיע לכל ההרצאות והמפגשים שתוזמנו במקביל במשך 3 ימים רצופים. לכן, אתר משאבי אנוש Business Management Daily ריכז עבורכם חלק ממשפטי המחץ החשובים שנאמרו על במות הכנס.
All You Need is Love
גם אם אנחנו לא זוכרים כל חוק וכל הוראה בתחום של דיני עבודה (תחום רווי שינויים וחידושים), כל שעלינו לזכור הוא שמטרת החוק בגדול הינה להבטיח שאנחנו המעסיקים ננהג בעובדים שלנו בדיוק כפי שהיינו רוצים שיתייחסו אלינו. העובדים רוצים הערכה, כבוד ואהבה וכל עוד נדע להעניק להם את התחושה שהם זוכים להערכה, כבוד ואהבה, הם לא יתבעו אותנו גם אם לא זכרנו את החוק או לא דייקנו ולא הקפדנו למלא אותו בשלמות. את זה קל לזכור.
Know the difference between feedback and coaching
כולם מדברים היום על כך שבני דור המילניום רוצים לקבל פידבק. לא הם לא. הם לא רוצים לקבל ביקורת בצורת שיקוף של מה שהם לא עושים טוב או לא עושים נכון. הם רוצים שידריכו אותם, יכוונו אותם, ימקדו אותם. הם רוצים ללמוד להיות טובים יותר ומדויקים יותר. אל תגידו לעובד מה הוא עושה לא נכון, תגידו לו איך הוא יכול להשתפר. בשורה התחתונה, העובדים הצעירים רוצים קואוצ'ינג ולא פידבק או פידבק בצורת קואוצ'ינג.
Silver Lining of the New Overtime Rules
ההתייחסות שלכם כמעסיקים לחוקי עבודה ובפרט לחוק שמדבר על שעות עבודה נוספות (לעומת עבודה גלובאלית) צריכה להיות של מי שמקבל בברכה את החוקים ולא כמי שמחויב על ידי המדינה לאפשר לעובדים לצאת הביתה. חוקים המגבילים אתכם ומונעים מכם "לשעבד" את העובד לעבודה הם לא גזר דין אלא תזכורת – מבורכת – לכך שלעובד יש עוד התחייבויות וזכות לצאת ולחיות את החיים שלו. זו הזדמנות לקבל בברכה את הטרנד שקורא לאיזון בית-עבודה.
Focus on Financial Wellness
עד לא מזמן החברות השקיעו בעיקר בחינוך לניהול פיננסי לקראת הפרישה (חיסכון, ניצול התוכניות, מימוש זכויות עם הפרישה). כיום, בעידן של יוקר מחיה, חברות עוברות לחינוך העובדים בתחום הפיננסי תוך השמת דגש על חיי היום יום. כלכלת בית נכונה, חיסכון נכון, צריכה נכונה, קבלת החלטות פיננסיות מושכלות, יציאה ממשברים כלכליים וחובות, ניהול נכון של השקעות פרטיות וכיו"ב.
Want Innovators? Hire Optimists
כששואלים מנכ"לים מה הדבר הכי חשוב להם ואיזה סוג של עובדים הם רוצים, התשובה הפופולארית ביותר היא יוזמה ויזמים. ארגונים רוצים חידושים, יצירתיות ויזמות כדי לפרוץ ולהצליח בשוק התחרותי. לכן, זה רק נראה טבעי שהחיפוש אחר הטאלנט הבא יעשה תוך שימת דגש על טיפוס יצירתי ויזם בנפשו. שימו לב, מחקרים הראו פעם אחר פעם כי קיימת קורלציה בין יזמות וחדשנות לבין אופטימיות. קל יותר לאתר אופטימיות בקרב אנשים לכן, קל יהיה לגייס יזמים אם תמקדו את החיפוש שלכם באנשים אופטימיים.
Best Documentation: An Email to Yourself
מטרת התיעוד איננה רק לשמור מידע על בעיות, תקלות ותפקוד לקוי אלא לתעד את השיחות הקשות עם העובדים, מתי הן התקיימו, מה נאמר, מה נעשה בעקבות כך. הדרך הטובה ביותר לתעד שיחות מהסוג הזה היא לסכם אותן ולשלוח אותן במייל – ולשלוח עותק גם לעצמנו.
Pay For Success, Not Survival
העלאת שכר רוחבית או תקופתית היא בזבוז כסף. זו דרך גרועה להראות לאנשים שהם פתאום מקבלים יותר כי הם נשארו/שרדו או כי הם במקום הנכון ובזמן הנכון וכי עכשיו (נניח חודש ינואר) כל אחד מקבל תוספת. כי כך נהוג. זו שיטה שמקדמת בינוניות. הדרך היחידה להניע עובדים לתרום לארגון (תרומה אמיתית) היא לשלם תמורת ביצועים ותוצאות.
נפתחה ההרשמה המוקדמת לכנס פיתוח ארגוני. מהרו להבטיח את מקומכם! פרטים והרשמה כאן