במילים אחרות, אין תפוקה שולית במספר האנשים המראיינים את המועמד וככל שמספרם עולה, כך הבחירה במועמד הסופי תהיה מוצלחת.
אך מהו המספר האידיאלי של המראיינים לצורך בחירה אפקטיבית של מועמד?
מאחר ואתם לא תוכלו לרתום עשרות מראיינים לכל מועמד לתפקיד, עלינו להבין מה יהיה מספר המראיינים האידיאלי לבחירה אפקטיבית של מועמד לעבודה.
המחקר נערך על ידי חברת תובנות התנהגותיות מבוססת בבריטניה במטרה לסייע לארגונים לקבל החלטות טובות יותר באמצעות מדעי ההתנהגות.
במסגרת המחקר נבדקו מקרים בהם ישנם מספר מראיינים על כל מועמד לתפקיד ונצפתה ההשפעה של מספר המראיינים על בחירה המועמד האפקטיבית.
התשובה במחקר למספר המראיינים האידיאלי לבחירת מועמד אפקטיבית היתה – 3 מראיינים.
החוקרים מצאו כי במקרים מסובכים, למשל כאשר המועמדים היו מאוד דומים זה לזה – מראיין אחד עשה את הבחירה הטובה ביותר רק ב- 49% מהפעמים. עם זאת, כאשר 3 מראיינים ראיינו את שני המועמדים הדומים, הם העלו את אחוזי הבחירה הטובה ל- 63%. כאשר 7 מראיינים ראיינו את שני המועמדים הללו, הבחירה האפקטיבית עלתה ל 72%.
במקרים קלים יותר, כאשר מועמדים שונים אלו מאלו מתכלית, מראיין אחד יכול לבצע בחירה אפקטיבית במועמד ב 84% מהמקרים, על פי המחקר. אך כשמוסיפים 2 מראיינים נוספים ההצלחה עולה ל- 94%.
לאחר סקירת כל תוצאות המחקר, הוחלט כי המספר האידיאלי של המראיינים לצורת בחירת מועמד מוצלחת היא 3.
שלושה מראיינים נותנים את דעותיהם ותובנותיהם מכל אחד מהמועמדים לעבודה, כך שניתן לשכלל את ההחלטות ולגבשן להחלטה אחת מוצלחת. ניתן לבחון את הנטיה של כל אחד משלושת המראיינים כלפי מועמד אחד מוצלח, ולבחון את המספרים בסטטיסטיקה על מנת לבצע את הבחירה הסופית הטובה ביותר.
בנוסף, כאשר שני מראיינים אינם מסכימים זה עם זה, יהיה זה המראיין השלישי אשר יטה את הכף והבחירה שלו תהיה זו שתקבע, מבחינה מספרית.
עבור גיוס מנכ"ל לדוגמה, רצוי להקים וועדת איתור מיוחדת המורכבת מכמה גורמים, על מנת לבצע אופטימיזציה של תהליך הגיוס.