כך תהפכו עובד טוב למנהל מצוין בשישה צעדים

כך תהפכו עובד טוב למנהל מצוין בשישה צעדים

אתם מקדמים עובד מצטיין לעמדת ניהול ומגלים שדווקא שם התפקוד שלו מאכזב? הסיבה קשורה בכם: לא נתתם לו את ההכשרה והכלים הדרושים לתפקיד החדש

שיתוף
כיצד נהפוך עובד טוב למנהל מצוין

כיצד נהפוך עובד טוב למנהל מצוין

לא פעם מנהלים בכירים "מסמנים" עובד טוב בחברה ומקדמים אותו לעמדת ניהול או פיקוח כלשהי, לשמחתם ולשמחתו. אבל קורה לא פעם שלאחר תקופה לא ממושכת בתפקיד החדש, המנהל הבכיר מתחרט על הקידום של העובד – לא המנהל החדש אשם, אלא דווקא הבכיר שפשוט שכח משהו חשוב: הנחת היסודות שיאפשרו למנהל הטרי להצליח. פשוט לא הכשרתם אותו או אותה לנהל.

פול שפיגלמן, הממייסד והנכ"ל של חברת  BerylHealth האמריקאית שמספקת שירותים ללקוחות מערכת הבריאות וממייסדי הקהילה העסקית Small Giants Community, מציע איך לא לחזור על הטעות. הוא עצמו למד בדרך הקשה: "אני זוכר שלפני כמה שנים הצוות שלי ואני חיפשנו מנהל למרכז קבלת השיחות," שפיגלמן מספר. "באופן טבעי, חשבתי, נמצא אנשים שהיו מצוינים במענה לשיחות טלפון ובניהול לקוחות, ונקדם אותם לעמדת יועצים חדשים. כמה שנים אחרי כן, כשהייתה ירידה בתפוקה, שמעתי הערה שכיחה של המנהלים הבכירים: הבעיה קשורה למנהלים הזוטרים במרכז קבלת השיחות. הם חשבו שאני צריך להיפטר מהקבוצה הנוכחית דאז ולהתחיל מהתחלה."

בשלב הזה שפיגלמן ידע שעל אף שהתחלה מחדש היא רעיון שנשמע טוב, זאת אינה התשובה. הבעיה לא הייתה המנהלים הזוטרים, אלא הוא עצמו. הבכיר הבין שכשל במתן הכלים והאימון הנחוצים להצלחתם של מקודמיו הטריים בתפקידם החדש. במקום לבדוק אותם, הוא החליט לבדוק את עצמו וכך עשו גם עמיתיו בצוות ההנהלה הבכירה. המנהלים הבכירים לקחו על עצמם את האתגר להשקיע את הזמן והאנרגיה הנדרשים כדי להכשיר את המנהלים הזוטרים. התוצאות, מעיד שפיגלמן, היו מצוינות.

שישה צעדים לקידום מבפנים

קידום מבפנים הוא דבר נפלא שארגונים רבים נוקטים בו, אבל יהיה זה חוסר אחריות לקדם ללא הכנה. לעתים אין למנהלים בכירים משאבים זמינים להכשרת עתודת הניהול, ואז יש צורך לחפש אותה בחוץ. אפשרות נוספת היא לשכור אדם שתפקידו יהיה הכשרת הדור הבא של מנהלים בחברה. על כל פנים, למי שמתחייב לקדם את הקריירות של עובדיו הטובים ביותר, וקידום כזה ימקם אותם בעמדת ניהול לראשונה בחייהם, ממליץ שפיגלמן על שישה צעדים בדרך:

  • שדכו להם מנטור לתקופה מסוימת.
  • השקיעו בתוכנית הכשרה בתוך הארגון או מחוצה לו.
  • הנחו אותם כיצד לשמש דוגמה לאחרים.
  • למדו אותם מה הוא ההבדל בין ניהול להנהגה והובלה.
  • שמרו איתם על קשר רצוף כדי לסייע להם בסוגיות חדשות שעמן הם מתמודדים.
  • ודאו שהם נהנים מתפקידם החדש.

ויש גם טיפ למנהלים בכירים: זכרו שלדרג הביניים והמנהלים הזוטרים יש השפעה עצומה ואי אפשר להפחית בהערכת חשיבות תפקידם. העצימו והעניקו את הכלים לעובדים שאתם מקדמים, ותיהנו מהתוצאות בהמשך.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה