בהתאם לגודל הארגון שלך, תחום התעשייה בה אתה פועל והצרכים הספציפיים שלך, אתה יכול בסופו של דבר להיפרד מעשרות אלפי שקלים עבור יועץ ארגוני תמורת התחייבות לטווח קצר או ארוך.
זו אינה השקעה שיש להקל בה ראש, אז איך תוכל להיות בטוח שאתה לוקח את היועץ הנכון?
למרבה הצער, אין תשובה פשוטה לכך או קריטריון ברור אחד. עם זאת, תוכל לקבל תחושה טובה לגבי ההחלטה שלך על ידי בחינת הדברים הבאים:
מקור ההפניה שלך
כיצד שמעת על היועץ הארגוני הזה? מי המליץ לך עליו?. מקור ההפניה שלך צריך להיות מהימן לא פחות מהיועץ הארגוני עצמו. אם גילית את היועץ הזה במדיה החברתית, באתר אינטרנט, או באמצעות מודעת תשלום פר קליק (PPC), לא יהיה הרבה מה לעשות, אך אם חבר קרוב או קולגה שאתה מכבד המליץ לך עליו, סביר שתהיה שקט יותר לגבי הבחירה.
באופן דומה, אם השתמשת בשירות מקוון עם מוניטין טוב, כמו כתבות (תוכן) באתר מוביל על דירוג יועצים, כנראה שתקבל תמונה ברורה יותר.
דירוגים וביקורות
אם מצאת את היועץ שלך דרך אתר שמדרג יועצים ארגוניים, תוכל לגבות את ההחלטה שלך ע"י דירוגים קודמים של אותו יועץ, ברחבי הרשת. תוכל לעיין בדירוגי העבר של היועץ והחברה שלו ובסקירות שלו, כדי לראות איזה סוג של עבודה הוא עשה עבור אנשים אחרים. רוב היועצים אשר ביצועיהם מובילים, ככל הנראה יהיו תמיד על המכ"ם, ולהפך – יועצים בעלי ביצועים כושלים, יקבלו חשיפה מופחתת.
תוכלו לנסות לאתר דרוגים באתר האינטרנט התדמיתי של היועץ עצמו. אם היה מדורג באופן גבוה, סביר שהוא יוסיף לאתר שלו קישור לדירוג.
התמחות
יועצים בדרך כלל מגדירים את עצמם ככלליים או מומחים. היועצים הכלליים הם בעלי ידע בתחומים רבים ושונים, ויש להם יכולות מספקות במספר סוגים של אסטרטגיות ולקוחות. מומחים, לעומת זאת, מתמקדים בבעיות נישה או לקוחות נישה ספציפיים, ומספקים שירותים ממוקדים. הצרכים הספציפיים של הארגון שלך צריכים להנחות אותך באיזה מבין סוגי היועצים לבחור.
בצע מחקר משלך
כמה מחקר עשית באמת בנושא היועצים הארגוניים? האם הסתכלת על כמה יועצים שונים שמציעים מחיר דומה ובמסגרת התקציב שלך?. אתה יודע כמה אמור לעלות השירות הזה?.
אם ערכת מחקר משלך לגבי התחום ואתה מרגיש שהמועמד שחשבת עליו מתאים לכל הקריטריונים, זה היועץ שתרצה לבחור בו. אם לא עשית מחקר כלשהו, ייתכן שתרצה לקחת צעד אחורה ולהסתכל על כמה אפשרויות אחרות.
בחן את התקשורת
האם ניסית ליצור קשר עם היועץ המועדף שלך? כיצד התנהלה התקשורת ביניכם? האם הוא חזר אליך מיד? איך הוא דיבר? מה היתה תחושת הבטן שלך מהשיחה?. יועץ ארגוני צריך לספק לך תחושה נוחה ונעימה בשיחה, תחושה של בטחון והרגשה שיש לך על מי לסמוך. בחן את עצמך – האם חשת בכל התחושות הללו במהלך השיחות איתו.