כיצד שומרים על תרבות ארגונית בזמן צמיחה?

כיצד שומרים על תרבות ארגונית בזמן צמיחה?

צמיחה כלכלית הטומנת בחובה גיוסים מאסיביים,מיזוגים או רכישות, יכולה לסכן את התרבות הארגונית שלכם. כך תשמרו עליה ותטמיעו אותה בקרב העובדים החדשים.

שיתוף
תרבות ארגונית

כאן הדגש הוא על חתירה למצוינות, שירות הוא מעל הכול, אנחנו קודם כל אנשים, כאן עובדים עבודת צוות….  כל אלו הם בגדר סיסמאות שאותן ניתן למצוא באתרי הבית של חברות רבות ו/או בחוברות המחולקות לעובד החדש על ידי נציג מחלקת משאבי אנוש ביומו הראשון –  וזו הפעם הראשונה והאחרונה בה העובד נתקל במידע זה. או שערכים אלה או אחרים באמת מרכיבים את התרבות הארגונית ועל פי ערכים אלה בוחרים עובדים, מדריכים, מנהלים, וכן מקדמים ואפילו מפטרים עובדים.

תרבות ארגונית היא לב ליבו של הארגון או במילים פשוטות – היא ה-heart and soul  של הארגון. קשה לבנות אותה, לעצב אותה מאפס, להעביר אותה בקרב ציבור העובדים (ככל שארגון גדול יותר, כך המשימה מאתגרת יותר), קשה להשריש אותה בעשייה היום יומית, קשה להעביר אותה לעובדים חדשים אבל יותר מכל – קשה לשמר אותה בזמן תמורות ובפרט – כאשר עובדים ומנהלים חדשים חודרים לארגון בבת אחת.

אז איך שומרים על התרבות הארגונית בעת גידול משמעותי במצבת כוח האדם?

סקוט דורסי, מנכ"ל חברת ExactTarget המפתחת פלטפורמה דיגיטלית לפתרונות שיווק אשר הפכה השנה לחברה ציבורית, מציג את הפתרון שלו לשמירה על צביון הארגון ועל התרבות הארגונית בתקופה של צמיחה וגידול מצבת כוח האדם.

סקוט דורסי: "חברה יכולה לגדול בעת שגשוג בכמה אופנים, היא יכולה לרכוש חברות ולספח אותן, לגייס עובדים מקומיים ביעדים חדשים כחלק מפריסה גיאוגרפית לאזורים חדשים וכמובן, החברה יכלה לגייס לכוחותיה מאסה של עובדים חדשים כדי לתגבר את הפעילות במחלקות הקיימות ו/או לבנות מחלקות חדשות. כל מהלך כזה, עד כמה שהוא מבורך מבחינה עסקית, עלול לסכן את התרבות הארגונית עד כדי כך שהוא יכול להפוך למה שאני מכנה company culture killer. "התרבות הארגונית שלנו הייתה בנויה על נאמנות, חריצות ושמחת חיים. העובדים שלנו אהבו את העבודה שלהם. הם אהבו לבוא לעבודה ואהבו את מה שהם עושים. זה היה הכוח שלנו. קיבלנו קומפלימנטים רבים מהלקוחות שלנו על 'האנרגיות' של העובדים שלנו, על כמה שהם מלאי אנרגיה, מוטבציה ואופטימיות. ידענו שזו החוזקה שלנו אבל בו בעת ידענו שזה כוח שבא מבפנים. אי אפשר לרכוש חברה חדשה ופשוט להכתיב לה את הערכים הללו. ידענו שזה צריך לבוא מבפנים. להקרין מבפנים החוצה.

"לאחר התלבטות קשה, החלטנו להגדיר את התרבות הארגונית שלנו כ-כוח כתום power of orange. אנחנו, העובדים הוותיקים בארגון נקרין אותו בעוצמה החזקה ביותר מבפנים והוא יתפרץ החוצה לשאר העובדים החדשים באופן טבעי.

"כאשר מדובר על תרבות ארגונית לעניות דעתי אי אפשר סתם כך להנדס אותה. לא עשינו את זה עם העובדים המקוריים ולא עם העובדים החדשים שהצטרפו אלינו. נתנו לזה לקרות באופן טבעי מתוך אמונה בכוח הממגנט של האנרגיות והערכים שמניעים אותנו."

הכוח של הכתום, הצבע הדומיננטי והאנרגטי הזה שבולט בשטח, מייחד ומקרין כל כך הרבה צבע וכוח מבפנים, הפך להיות הסמל המאחד של העובדים, במחלקות השונות ובסניפים השונים של ExactTarge לאורך תהליך הצמיחה לקראת ההנפקה בבורסה לניירות ערך.

ניתן ללמוד עוד על מתודולוגיות ושיטות לגיוס עובדים בכנס הגיוס השנתי – למידע נוסף לחץ כאן!

* מתוך ריאיון באתר משאבי אנוש Human Resources Inc

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה