כיום, שני שליש ממנהלי הגיוס אומרים כי למשוך מועמדים איכותיים הוא אתגר מספר אחד שלהם בתפקיד.
המפתח לגיוס והדלת הראשונה בה פוגש המועמד בדרך כלל, היא מודעת המשרה. לכן, כדי לעבור את המשוכה הראשונית, יש לכתוב מודעה מצוינת, אפקטיבית, שתמשוך אליכם מועמדים מוכשרים.
להלן 5 עצות לכתיבת מודעת המשרה המנצחת:
בחרו כותרת פשוטה
האלגוריתמים לחיפוש קולטים מילות מפתח משמעותיות והגיוניות, לכן יש להשאיר אותן רלוונטיות. תיאורים חלשים או חסרי משמעות, כגון "גיבור" או "נינג'ה", לא נלכדים במנועי החיפוש של משרות, כמו גם מילים נרדפות בסלנג כמו: "מנהיג" במקום "מנהל". יש להשאיר את הכותרת פשוטה ומדויקת.
יש לזכור, כי כותרת התפקיד לא יכולה להיות רק איך שהאנשים יקראו את זה אלא גם איך שהמועמדים יחפשו את זה, ולכן צריך לחשוב באופן נרחב יותר. כותרות ממוקדות יעילות יותר ואלו הכלליים, לדוגמה: ציינו את ההבדל בין 'מנהל השיווק' לבין 'מנהל האירועים השיווקיים'.
"מכרו" את המשרה
רוצים לכבוש את הכוכב הבא של החברה שלכם? פתחו את תיאור התפקיד עם פסקה ראשונה שתתפוס חזק את תשומת ליבם ותדבר באופן ישיר אל מחפשיהעבודה. מה יש לכם בשבילם? אילו יתרונות אתם מספקים להם? אל תפלו למלכודת לשים את תיאור 'אודותינו' בראש המודעה.
הפתיח שלכם צריך לכלול שלושה עד חמישה דברים שמחפשי העבודה המוכשרים ימצאו כטובים ומרגשים, כגון: אפשרויות קידום, הווי חברתי, פעילויות גיבוש, תרומה לקהילה, תרבות, אתגרים ומטרות. כדי לחבר אותם, צריך לגרום להם לרצות לקרוא את כל המודעה – ורק בהמשך לספר על אודות החברה שלכם.
היו ספציפיים בתיאורי התפקיד
אם התיאור שלכם רחב או כללי מדי, אתם תוצפו ככל הנראה במאות סוגים לא נכונים של קורות חיים. עם זאת, תיאורי תפקיד ספציפיים עם דרישות ספציפיות, מבצעים את הסינון הראשוני עבורכם.
העובדה היא למשל, שגברים מגישים מועמדות כאשר הם פוגשים 60% מהקריטריונים בדרישות התפקיד, אולם נשים מגישות מועמדות רק אם הם של מיומנויות וכישורים, ולשמור אותם קצרים ופשוטים.
אפשרו להם לדעת מה אתם מציעים
על פי סקר Glassdoor 2017, מחפשי העבודה לוקחים בחשבון את חמשת השיקולים הבאים: שכר ותגמולים, מיקום ונסיעות, איזון בין עבודה לחיים, יתרונות החברה והזדמנויות לקידום הקריירה.
מעל 40% מבני דור המילניום, על פי מחקרים, אומרים שהם יבחרו במעסיק המבסס את הצעותיו על היתרונות הבריאותיים שלהם. שעות עבודה, אפשרויות עבודה מהבית, הזדמנויות פיתוח, כל אלו הם יתרונות נוספים שיש לציין וכי המועמדים לוקחים בחשבון. כל הטבה איכותית שאתה מציע, מבליטה אותך טוב יותר מאת המתחרים.
השתמשו בניתוחים כדי להבין מה מועמדים מחפשים
האם אתה כותב תיאור משרה מבוססת על ראיות? כאשר אתה משתמש בניתוח נתונים מקיף כדי להבין את הנתונים הדמוגרפיים של אנשים שמעורבים בפרופיל שלך, ראה כיצד אתה מבצע את התיאור על בסיס הביצועים של המתחרים, עוקב אחר השינויים ומציג שיפורים לאורך כל הזמן, תוכל למקד את המשאבים שלך בתהליך הגיוס, במה שמניע את המועמדים האידאליים ביותר לפנות לחברה.