כיצד להתמודד עם תסכולי העובדים

כיצד להתמודד עם תסכולי העובדים

מנהלים רוצים בטובת העובדים שלהם, ברווחתם ובאושרם וכמובן במידת הפרודוקטיביות האופטימלית שלהם. עם זאת ייתכן שיש תסכולים לעובדים מסוימים, שהכרה והתייחסות להם תפיק את הטוב ביותר עבור כל הצדדים

שיתוף

מחקר שנערך באונ' אוקספורד בארה"ב מצא פער בין הדרך בה מעסיקים ועובדים רואים את סביבת העבודה שלהם. 63% מתוך 600 מנהלים שהשתתפו בסקר סבורים שלעובדים יש הכלים להימנע מהסחת הדעת בעבודה, ואילו רק 41% מ- 600 העובדים שהשתתפו בסקר מדווחים שיש להם את הכלים הללו.

נתק בין תובנות המעסיקים למציאות של העובדים, מוביל מידת תסכול גבוהה. חוסר התקשורת מגדיל את מספר העובדים שעוזבים, מאט את הייצור ופוגע באיכות העבודה. על מנת להגביר את האושר והפרודוקטיביות של העובדים, על המעסיקים לדעת בדיוק מהם התסכולים המשמעותיים של העובדים שניצבים מולם ביום יום.

להלן כמה תסכולים אפשריים של העובדים וכיצד רצוי לטפל בהם:

טכנולוגיה

שילוב טכנולוגיה במקום העבודה הוא עניין בלתי נמנע. עם זאת מחקרים מראים כי לא תמיד העובדים מרוצים מאיכות הטכנולוגיה המסופקת להם במשרד. הסקר של אוקספורד מצא כי 39% מהעובדים שנסקרו, מתוסכלים מאיכות הטכנולוגיה איתה הם עובדים.

עובדים מעוניינים באינטגרציה טובה יותר. הם שואפים לקבל את הטכנולוגיה העדכנית ביותר כדי לשפר את הביצועים שלהם בעבודה. בלתי אפשרי לעבוד במהירות וברצף, כשהמחשב איטי ונתקע באופן תדיר. הדבר משבש את קצב העבודה ואת רצף המחשבה באופן משמעותי.

הדרך להתמודד עם התסכול הזה הוא להשקיע בטכנולוגיה חדשה ככל האפשר, מתוך הנחה שלאבד עובדים ולגייס עובדים חדשים במקומם מתורגמים לעלות גבוהה בהרבה מאשר הטמעת טכנולוגיה מתקדמת. מה גם שעליה בפרודוקטיביות שמאפשרת הטכנולוגיה המתקדמת, מתורגמת לרווח כלכלי – כלומר השקעה שלרב מחזירה את עצמה.

יש לבחון את התקציב השנתי ולבדוק עד כמה ניתן להקצות ממנו לטובת שדרוג הטכנולוגיה, כך שהעובדים יהיו מרוצים ופרודוקטיביים בעבודתם.

הסחות דעת במשרד

במחקר של אוקספורד כאמור, רק 41% מהעובדים שנסקרו דיווחו כי יש להם את הכלים הדרושים להימנע מהסחת הדעת במשרד. הדרך הטובה ביותר לגלות מה מסיח את דעתם של העובדים היא, לשאול אותם.

שוחחו עם העובדים ונסו לברר מה מטריד אותם בעבודה ומה מסיח את דעתם מהעבודה השוטפת. ייתכן ומדובר ברעשים מבחוץ, ממנהלים שנכנסים למשרד ומשוחחים איתם על העבודה, מאקוסטיקה שאינה אידיאלית, מקולגה לחדר שמקיים שיחות טלפון רבות, ועוד.

כל מקרה יש לפתור לגופו. מנהלים שנכנסים למשרד ללא התראה הוא משהו שלא מקובל במרבית סביבות העבודה המתקדמות. גם בירור לגביי פרויקט אותו העובד מיישם, ניתן לבירור באמצעות שיחה שנקבעה מראש וללא התפרצויות במהלך יום העבודה. קולגה למשרד שמרבה בטלפונים, יוכל לעבור לעבוד במשרד אחר, ורעשים תכופים מבחוץ ניתנים למיסוך ע"י אוזניות או חלונות אטומים.

עומס עבודה

עובדים מתוסכלים פעמים רבות מכך שיש עליהם עומס עבודה רב ושאינם רואים את המטרה השלמה, אלא רק את הפרויקט עליו הם עובדים. הדרך לטפל בכך היא לערב את העובדים יותר, ולהציג בפניהם את התמונה המלאה – הדרך בה הפרויקטים השונים משתלבים אלו באלו, ומתורגמים למוצרים או שירותים שהחברה מוכרת, ומייצרים את ההכנסות. חשוב לעשות שיחות עם העובדים, ולהסביר להם על תרומתם לעבודה הכוללת.

איזון בין עבודה ובית

האושר הכללי של העובד מושפע מאוד מהאיזון האופטימלי בין העבודה לבית. כאשר עובדים אינם מצליחים לאזן בין חיי העבודה לחייהם הפרטיים, התסכולים עולים וצפים. מעסיקים שרוצים באושר העובדים שלהם, צריכים לעודד את האיזון המבורך הזה. זה יכול להתבצע באמצעות יום עבודה מקוצר, גמישות בשעות העבודה, עידוד לחופשות, וכד'. חשוב מאוד לבדוק את הנושא ולוודא שהעובדים שלכם אכן זוכים לאיזון המיוחל.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה