רשת התמונות החברתית אינסטגרם (Instagram) מונה כיום 400 מיליון משתמשים פעילים, ויותר מ-60% מאותם 400 מיליון משתמשים מתחברים לרשת כל יומיים, מה שהופך אותה לרשת השנייה הפעילה ביותר, אחרי הפייסבוק.
90% מהמשתמשים באינסטגרם מתחת לגיל 35, מה שהופך אותה לאחת הרשתות הפופולריות ביותר בקרב דור המילניום.
בשל כל העובדות הנ"ל, אין ספק שאינסטגרם היא המקום למצוא בו מועמדים פוטנציאליים, במיוחד מבני דור המילניום. אך כמגייס אתה בטח שואל את עצמך "איך אני מוצא מועמדים באינסטגרם?" ולמרבה הצער אין ברשת החברתית הזו אפשרויות חיפוש מועמדים וניתן רק לחפש אנשים באמצעות מילת מפתח אחת בכל פעם.
כיצד ניתן לאתר ולפנות למועמדים באינסטגרם?
השלב הראשון חיפוש באינסטגרם באמצעות גוגל
כדי להתחיל בחיפוש מועמדים באינסטגרם באמצעות גוגל, ראשית יש להקליד פקודה מאוד מסוימת בתיבת החיפוש של גוגל. הפקודה זו היא כדלקמן: Site:instagram.com
חשוב להקפיד שלא יהיו רווחים בין המילים או הסימנים, רק מונח חיפוש אחד ארוך. גוגל יעלה עבורכם מיד את הדפים הרשמיים שקשורים לאינסטגרם, עמודי עסקים, ומתחת להם פרופילים פופולריים מאוד באינסטגרם.
השלב השני – מחרוזת חיפוש
כעת עליך ליצור מחרוזת חיפוש בוליאנית אשר מכיל את כל האלמנטים שאתה מחפש. לדוגמה, אם תיצור מחרוזת בוליאנית לחיפוש מנהל/ת שיווק תוכן בניו יורק, זה עשוי להיראות כך:
("Site:instagram.com ("content marketing" or "inbound marketing") ("NYC
גוגל למעשה יאתר עבורך מנהלי שיווק בניו יורק, ברשת אינסטגרם, כך שתוכל לפנות אליהם משם.
השלב שלישי – מעקב ופניה למועמדים פוטנציאליים באינסטגרם
לאחר שמצאת את המועמד/ת שאתה מחפש באינסטגרם, להלן כמה עצות לגביי הפניה אליו או אליה:
פנו אליהם באמצעות סעיף התגובות
ישנן שתי דרכים להגיע אל משתמשי אינסטגרם באתר עצמו. הראשונה וההולמת יותר היא להגיב על תמונות שהם פרסמו, השניה היא באמצעות הודעה פרטית. מאחר ומרבית הגולשים באינסטגרם לא שמים לב להודעות הפרטיות, מומלץ תחילה לעורר את תשומת לבם באמצעות תגובות לתמונות שלהם, כך הם יקבלו התראה חדשה על תגובה שנכנסה.
פניה בהודעה פרטית
כדי לפנות בהודעה פרטית צריך ללחוץ על הפרופיל של המועמד ואז על 3 הנקודות הממוקמות ליד שם המשתמש שלו, ולאחר מכן לבחור באפשרות 'שלח הודעה' מהתפריט הנפתח.
שמרו על שיחה קלילה. אינסטגרם אינה רשת מקצועית אלא חברתית והפניה למועמדים הפוטנציאלים צריכה להיעשות בהתאם.
הציעו מעבר לאמצעי תקשורת אחרים. לאחר שעניינתם את המועמד במשרה שאתם סבורים שתתאים לו, נסו להעביר אותם לאמצעי תקשורת אחרים ונוחים יותר: טלפון, אימייל, וכד'. הרשת החברתית אינסטגרם אינה נוחה מאוד לשיחות פרטיות.
פנו למועמד באמצעות רשת חברתית אחרת
במידה והבחנתם כי המועמד לא מתייחס להודעה הפרטית ששלחתם לו (יתכן ולא הבחין בה), תוכלו לנסות לאתר את שמו בלינקדאין או בפייסבוק ולפנות אליו משם.