חברות גדולות ומובילות כגון: פייסבוק, גוגל, וסיסקו אימצו את המודל והרחיבו אותו לטובת יצירת תקשורת איכותית ועבודה משותפת של צוות העובדים.
הצורך המוגבר בשיתוף פעולה בשילוב החיסכון בעלויות שסביבות העבודה הפתוחות מאפשרות, הופכות אותן למודל מנצח עבור מעסיקים ועובדים כאחד. סביבת העבודה הפתוחה היא המודל האולטימטיבי וכאשר מטמיעים אותה בצורה נכונה ניתן ליצור פתרון אופטימלי לחברות צומחות.
תכנית המשרדים הפתוחים הפכה במהירה למועדפת בקרב עובדים במיוחד מבני דור המילניום, בחברות סטארט-אפ, חברות טכנולוגיה וחברות מסורתיות. כיום, ב- 70% מהמשרדים בארה"ב יש תכנית כלשהי של משרד פתוח, אך זה עדיין לא מודל שמקובל על כל העובדים.
סקרים שנערכו בארה"ב בנושא הראו, כי כמעט מחצית מהעובדים העובדים במרחב עבודה פתוח הרגישו לא מרוצים מבחינת הפרטיות שלהם, ו -40% מתחו ביקורת על חוסר הפרטיות החזותית. חברות חדשניות לקחו את המשוב הזה ושינו את סביבת העבודה הפתוחה שלהן כדי לאפשר פרודוקטיביות מוגברת מבלי להקריב את הפרטיות של העובדים.
הקמפוס החדש של פייסבוק, המהווה כיום את תכנית הקומה הפתוחה הגדולה ביותר בעולם, הוא חדר יחיד בגודל של 10 דונמים עם ריהוט נעים ומושקע, בו עובדים יחד 3,000 מהנדסים. העובדים, כולל המנכ"ל מארק צוקרברג, יושבים בכל אחד מהחללים הפתוחים עם 5 עובדים נוספים, כאשר חדרי ישיבות קטנים מפוזרים על פני השטח והעובדים רשאים להשתמש בהם. בנוסף, העובדים מעודדים להשתמש באזניות כאשר הם צריכים להתמקד במשימה בשקט.
אחת מסביבות העבודה הגמישות של חברת Google, מאפשרת לכתוב על הקירות ועל השולחנות, וכל הריהוט ניצב על גלגלים כדי לאפשר שינויים והזזות בקלות. בחברת גוגל מאמינים, על פי הפרסומים, כי המפתח לשביעות רצון העובדים הוא לספק מגוון רחב של חללים באותה סביבה עבור פעילויות שונות.
חברת סיסקו "שידכה" את הטכנולוגיה עם עיצובי מרחבי עבודה שונים כדי לענות על הצרכים של כל העובדים. העובדים יכולים לבחור את סביבת העבודה המתאימה להם ביותר למשימה עבור מעט או זמן רב ככל שהיא דורשת. תכנית העבודה המשותפת בחברה כוללת תחנות עבודה נפרדות, שטחי שיתוף פעולה פורמליים ובלתי פורמליים, ומרחבים שקטים. המשרד הוא אלחוטי לחלוטין כמעט כל טלפון יכול להיות מוקצה באופן מידי באמצעות אישורי כניסה בודדים המאפשרים ניידות משופרת.
חברת סיטיגרופ (Citigroup) שיפצה לאחרונה את משרדיה במנהטן וזכתה לתהילה בזכות כך שמאפשרת לעובדים בחירה יומית של מקומות הישיבה שלהם. אפילו למנכ"ל החברה אין שולחן או משרד ייעודי, מתוך הרצון לתמוך במטרה של אינטראקציה משותפת יותר.
מפרסומים ניכר, כי חברת GlaxoSmithKline חוסכת 10 מיליון דולר בשנה הודות לשטח העבודה הפתוח שלה. החברה "ברחה" מהמקום שהוקצה לה, ומאפשרת לעובדים להזמין מקומות ישיבה לפי הצורך, ובכך ניתן לחסוך בהוצאות האנרגיה והשכירות.
אז איך חברות אלו השיגו כזו הצלחה כזו עם תכניות קומה פתוחה? הן משתמשות בפתרונות יצירתיים כדי לספק סביבת עבודה מתאימה לכל העובדים ומשימותיהן. חברות אלו אף מאפשרות גמישות במיקום ישיבת העובדים.