כיצד גיוס העובדים בעולם הקמעונות ישתנה בשנים הקרובות

כיצד גיוס העובדים בעולם הקמעונות ישתנה בשנים הקרובות

חוויית הקנייה השתנתה מאוד במהלך העשור האחרון, אך חווית מחפש העבודה בתחום עדיין "תקועה" בעבר

שיתוף
עובדים בעולם הקמעונאות

עובדים בעולם הקמעונאות

על פי נתוני הלשכה האמריקאית לסטטיסטיקה (Bureau of Labor Statistics), בשנת 2016 היו כמעט 5 מיליון משרות מכירה קמעונאיות פתוחות בארה"ב. בעוד שהתעשייה הקמעונאית משתנה במהירות ועוברת מחנויות וקניונים אל האינטרנט, קמעונאיים עדיין מעסיקים מאגר דמוגרפי גדול של עובדים. חשוב לציין כי, קמעונאים שרוצים למשוך ולשמור אותם מועסקים יצטרכו להישאר חדשניים.

כיצד ייראו תהליכי הגיוס וחווית המועד בעולם הקמעונאות בשנים הקרובות?

פרידה מיישומים כתובים

"אם אתם לא יכולים לגייס אנשים במהירות, אתם בצרות. אם אתה עדיין עובדים על יישומים כתובים בעידן הדיגיטלי כפי שהרבה קמעונאים עדיין עובדים, אתם למעשה מאטים את צינור הגיוס שלכם והדבר גם מרתיע מועמדים צעירים במיוחד. אם אתם מגייסים עובדים עונתיים, עליכם להיות אף יותר אג'יליים בתהליך הגיוס ולהיות מסוגלים לקבל מועמדים במהירות ולשמור על קשר רציף איתם.

קמעונאים רבים מגייסים אלפי עובדים עונתיים בתקופות החגים. כאשר אתם צריכים לעבוד באופן ידני עם ישומים כתובים וניירת, לא תוכלו להעריך במהירות מועמדים ולגייס בזמן קצר ואת המועמדים הטובים ביותר. מנגד, ישנן תוכנות שיעשו את זה במהירות ובדיוק עבורכם – תוכנות AI שיפיקו תוצאות במהירות ובדיוק מניתוחי מידע קודם ועדכני. בעבודת ניירת יותר קשה לעקוב ולהישאר בקשר עם מחפשי עבודה לגבי תפקידים עתידיים. לכן, יישומים כתובים הם בדרך החוצה כאשר חברות עוברות יותר ויותר לתהליכי גיוס דיגיטליים מלאים.

חוויית פניה טובה יותר

גם לקמעונאים המציעים יישומים מקוונים עבור עובדים בתחום, יש אפשרות להתייעל ולהתפתח ולשפר את חווית המשתמש. היום הכל עוסק בחוויית המועמד וקמעונאים יכולים להשקיע זמן וללמוד את צרכי המועמדים – לדוגמה מעבר לשליחת פניות וקורות חיים דרך הנייד ואופטימיזציה של עמודי הקריירה ואפליקציות לפניות מועמדים מתאימות למכשירים הסלולריים.

חשוב ליצור חוויה מאוחדת יותר ולא לשלוח מועמדים לאפליקציות ולאתרים שונים כדי לבצע בדיקות של אימות ובדיקות רקע. הקפידו להפנות אותם לפלטפורמה אחת באינטרנט, שהכל יהיה מרוכז בתוכה.

עבודה מידית

בעולם הקמעונאות, בניגוד לעולמות אחרים (כגון: הייטק, אלקטרוניקה, ועוד), ישנם מצבים בו העובדים מתקבלים לעבודה באותו היום בו הם מתראיינים. במיוחד כאשר מדובר בעבודות עונתיות או כאלו לטווח קצר. המועמדים מגיעים לראיון עבודה, ממלאים טפסים, חותמים על הסכם עבודה ומתחילים בתהליך הקליטה וההכשרה כבר באותו היום.

מדובר בתהליך גיוס קצר ולכן חבל לפספס את ההזדמנות הזו, שמושכת מאוד עובדים צעירים בעיקר. אם הם מתראיינים לתפקיד ועוזבים את החנות ללא תשובה ברורה לגבי הצעדים הבאים, הם יכולים בינתיים למצוא לעצמם עבודה אחרת.

בחברות קמעונאיות גדולות ישנם סטנדרטים שאומצו לאחרונה, שקובעים כי מועמד יזומן לראיון, יעבור תהליך מקוון קצר ויוכל להתחיל לעבוד באותו היום – זה מעצים את חווית המועמד ומבטיח כי המועמדים הטובים יישארו אצלכם.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה