"כדי לגייס 180 עובדים בחודש יש צורך ב-4,000 קורות חיים"

"כדי לגייס 180 עובדים בחודש יש צורך ב-4,000 קורות חיים"

שרית בר און, סמנכ"ל משאבי אנוש בבזק און ליין, מסבירה כיצד לגייס שותפים על מנת לאייש 2,000 משרות בשנה ב-11 אתרים שונים

שיתוף
עובדים Photo by Ambro

"דרך סקרים דמוגרפיים ולימוד הסביבה העסקית גילינו שבכל עיר בה אנו פועלים, קיימות חברות המתחרות על גיוס אותו פלח אוכלוסייה", אומרת שרית בר און, סמנכ"ל משאבי אנוש בבזק און ליין. "אנחנו פועלים בזירה עמוסת מתחרים. בבאר שבע קיימים כ-20 מוקדים מגייסים, ובקריית מלאכי כ-25 מוקדים מגייסים. הבנו שעלינו להביא לחדשנות עסקית ויעילות במהירות תגובה, ובחרנו להרחיב את עולמות הגיוס ולחפש עובדים בדרכים חדשניות, יצירתיות ומגוונות".

בזק אונליין מעסיקה כ- 2,000 עובדים ב-6 אתרים בבאר שבע, חיפה, בני ברק, ירכא ו-2 אתרים בקרית מלאכי. הוותק הממוצע לנציג עומד על 20.7 חודשים.

כסף Photo by David Castillo Dominici.בכנס הגיוס השנתי שהתקיים בשבוע שעבר על ידי HRus ו-HRD, הסבירה בר און כי לצורך השגת מטרות הארגון, נדרש אגף משאבי אנוש להתוות מדיניות ההולמת את החזון הארגוני ומתאימה עצמה לצרכים המשתנים שמכתיב השטח. לצורך כך, היא אומרת, כל מחלקות האגף עובדות בשיתוף פעולה ומצויים בתהליכי שיפור מתמיד, תוך שימוש בכלים חדשניים.

אגף משאבי אנוש בחברה, בראשו עומדת בר און, מורכב ממנהלת מחלקת גיוס ורווחה, מנהלת מחלקת משאבי אנוש ומנהלת מחלקת הדרכה. תחת הראשונה מצויים תחום הגיוס, תחום מקורות הגיוס, תחום הרווחה ורכזת התפעול והבקרה.

"בבזק און ליין מגייסים בכל חודש כ-180 עובדים חדשים", מסבירה בר און את האחריות הרבה המוטלת על כתפי האגף. "מדובר ב-11 לוקיישנים לגיוס בכל רחבי הארץ. המנגנון שהקמנו מאפשר את איוש המשרות על ידי האנשים הנכונים בעלות נמוכה ובזמן קצר יחסית".

תחת מנהלת מחלקת הגיוס מצויות מנהלת תחום מקורות הגיוס המנהלת את צוות ההד-האנטינג, ובמקביל אליה מנהלת CV סנטר, המנהלת צוות מאבחנות וצוות מראיינות טלפוניות.

"איך מגייסים 180 עובדים בחודש, אתם שואלים?" אומרת בר און. "באמצעות עבודה לפי נהלים ברורים ולפי יעדים תפעוליים, מקצועיות, קמפיינים משותפים, עבודת צוות, מוטיבציה ועבודת ממשקים".

לדבריה, על מנת לקלוט 180 עובדים בחודש יש צורך בכ-4,000 קורות חיים במערכת, מהם כ-1,500 קורות חיים אפקטיביים, מתוכם כ-750 מועמדים מוזמנים למיונים אולם רק 350 מגיעים. ולרוב מתוך ה-180 העובדים שיתקבלו, רק כ-150 מתוכם מתחילים בפועל לעבוד בחברה.

מקורות הגיוס
בזק אונליין עושה שימוש בכמה מקורות גיוס, בהם פרסומים ממותגים המופיעים במאות קבוצות פייסבוק ולינקדאין ייעודיות המתאימות לפרסומי דרושים, אתר החברה ולוחות דרושים בתשלום ובחינם, וכן מקורות גיוס פנימיים הכוללים מכרזים, חבר מביא חבר, וצוות ההד-הנטרים המעודכנים בגיוס ומאתרים מועמדים, ממיינים אותם ומעבירים לצוות ה-CV סנטר מועמדים העונים לדרישות.

נוסף לאלה החברה עובדת החברה עם שותפים המקבלים דרישת גיוס מסודרת ובה לוחות זמנים לגיוס, פרופיל גיוס מדויק, פרטי איש קשר לשאלות והבהרות, כגון יחידות להכוון תעסוקתי במוסדות אקדמאים, לשכות תעסוקה אזוריות, מרכזי צעירים עירוניים, תבת- ג'וינט ישראל, יחידות התעסוקה של משרד הביטחון, הסוכנות היהודית, עמותות להכשרה טכנולוגית – ITWorks , עמותת תפוח , מרכז תמיכה למעסיקים של משרד הכלכלה המפנה לתכניות לשילוב אנשים עם מוגבלות, וכן מגזרים (קו משווה, ריאן, אל פנאר), חרדים (מפת"ח, מכלול, הכוון תעסוקתי) ומבוגרים (והדרת, קואופרטיב יחד).

 

התפלגות עובדים לפי מקורות גיוס
בזק אונליין מקורות גיוס 

 

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה