יריד תעסוקה הם דבר שבשגרה, לעיתים אף בקונספט ריטואלי משמים למדי שלא תמיד משכנע מובטלים לצאת מהמזגן בבית ולחפש עבודה במסגרתו.
בירושלים "הלכו" בשבוע שעבר על פיילוט ניסיוני ראשון, והפכו יריד מסוג זה לאינטרנטי שהיה למעשה מקבץ של משרות שהציעו עשרה אתרי דרושים הפועלים ממילא ברשת. באופן טבעי, נרשמה היענות מהירה תוך זמן קצר ובעירייה מתעקשים על כ-5,000 מועמדים שגלשו ביריד הווירטואלי.
מדובר בפעילות שהיא חלק מצעדים כללים להגדלת שוק התעסוקה בבירה וחיזוק מעמדה הכלכלי, מה גם שבעיר ניכרת עלייה בפרסום משרות מקומיות באינטרנט.
החל משעות הבוקר של יום רביעי האחרון, יכלו דורשי העבודה לעיין במאות משרות שהוצעו "און-ליין" ולהגיש מועמדות עבורן לאלתר.
באתר נכחו אותה עת עשר חברות ואתרי גיוס עובדים, ובהן ג'ובנט, ג'וב מאסטר, ג'וב סיטי ואחרים.
את הקונספט יזמה הרשות העירונית לתעסוקה במנהל לשירותי קהילה בעירייה, בשיתוף שירות התעסוקה במחוז ירושלים.
ועכשיו – לנתונים המעניינים באמת: מבין שלל סוגי המשרות, הפופולאריות ביותר היו – כמה צפוי – לתפקידי אדמיניסטרציה וניהול (469 הקלקות). אחריהן מחשבים ותוכנה (420); פיתוח עסקי ומגזר ציבורי (409) ואילו עבודות בתחום המכירות סבלו מביקוש ירוד והסתכמו ב-165 הצצות גולשים.