האקתון מגיע מהשילוב של Hack ו-Marathon, כאשר הקונספט הוא מרתון תכנות שנמשך בדרך כלל 24 – 48 שעות, ומורכב מקבוצות של כמה אנשים שמתחרים בבניית תוצר תכנותי מאפס בכמות הזמן הנתונה בהתאם לנושא של ההאקתון.
האקתון נחשב לדרך מקורית מצוינת להערכה וגיוס עובדים. באמצעות ההאקתון תוכל ללמוד על העובד הבא שלך, יותר מאשר כל ראיון עבודה שתבצע. הכישורים של העובדים הפוטנציאלים מוצגים בפניך בזמן התחרות וכן האופי שלהם, דרכי ההתמודדות שלהם עם משימות ולחצים, עבודת הצוות שלהם והיצירתיות.
בנוסף האקתון מושך אליו מועמדים רבים, מבלי שהשקעת כספים במודעות דרושים חוזרות ונישנות. העלות העיקרית בהאקתון היא הפרס הסופי שאתה מציע למנצחים בתחרות. ואם הפרס הוא קבלה לעבודה, אז גם העלות הזו נחסכת.
מה חשוב לדעת על יצירת האקתון לצורך גיוס עובדים?
בחירת נושא ההאקתון
את הנושא של התחרות יש לבחור בקפידה. מצד אחד תרצה שההאקתון יעסוק בתחומים של המשרות המוצעות בחברה שלך, מהצד השני המשימות צריכות לכלול כישורים נרחבים כגון עבודת צוות, חדשנות, חשיבה יצירתית, התמודדות עם לחצים, עמידה בלוח זמנים ועוד. את הפרויקטים בתחרות יש לבנות בצורה כזו, שיאפשרו לך לבחון את סל הכישורים והתכונות של המועמדים, יותר מאשר התאמתם לתפקיד ספציפי.
על מנת לוודא הצלחת ההאקתון, כדי להתייעץ עם מומחים לכך, או עם חברות שערכו האקאתונים דומים, וללמוד כל מה שאפשר על מנת לטייב את התחרות.
הנגשת ההאקתון לכמה שיותר מועמדים
לאחר שהחלטתם על מבנה ההאקתון, התאריך והמיקום בו הוא יתקיים והפרויקטים שיוצעו בו, עליכם לפרסם את התחרות בכל מקום אפשרי. זאת על מנת למשוך כמה שיותר משתתפים. פרסום ברשתות חברתיות, דרך מכרים, באמצעות העובדים והמנהלים בחברה, יכולים להיות אמצעים יעילים לכך.
אל תסתמכו על התחרות בלבד
על מנת לגייס את המועמדים המתאימים מתוך ההאקתון, חשוב שלא להסתמך על התחרות בלבד. את המועמדים המובילים יש לרשום לעצמיכם, ולזמן אותם לראיונות נוספים על מנת לבחון התאמה. ייתכן והתחרות ממריצה את המועמדים ומפיקה מהם את המיטב, אך חשוב שתבחנו את התאמתם לתפקיד מונוטוני, ותבדקו היטב כיצד הם מתפקדים בשגרת היום יום, כשאין תחרות, אדרנלין ופרסים מפתים ברקע.
הכרת המועמדים
בזמן ההאקתון חשוב שתציגו את עצמיכם בפני המועמדים המתחרים. גשו אליהם במהלך היום או ימי התחרות, שוחחו איתם, שאלו אותם שאלות ונסו להבין היכן הם עומדים ביחס לתפקיד המוצע. נסו להבין מה הם מחפשים והיכן הם רואים את עצמם בשנים הקרובות. זה יאפשר להם כלי סינון ראשוני מאוד אפקטיבי.
קבלת חוות דעת
בתום האקתון חשוב להעביר למועמדים טפסים עם שאלות לגביי התחרות ותחושתם הכללית מהיום או הימים הללו. במידה ותרצו לקיים האקתונים נוספים בעתיד, זה יאפשר להם להפיק לקחים מההאקתון הנוכחי. סכמו את ההאקתון בהמשך, את הדברים הטובים שהפקתם ממנו ומה היה ניתן לשפר. עברו על תשובות המשתתפים, ולמדו מהן מה תוכלו לעשות טוב יותר בפעם הבאה.