ארוחת הערב המשפחתית התבטלה. הסיבה: טכנולוגיה

ארוחת הערב המשפחתית התבטלה. הסיבה: טכנולוגיה

סקר חדש מראה: 56% מקרב העובדים במשרה מלאה (09:00-17:00) רואים בטכנולוגיה כקוטלת ארוחת הערב המשפחתית

שיתוף
ארוחה משפחתית

סקר חדש של חברת Workfront מציג לנו נתונים שלא מפתיעים איש מאתנו ובכל זאת… הרי אנחנו יודעים שהטכנולוגיה שינתה את דפוסי ההתקשרות בין אנשים (התכתבות בוואטסאפ ובפייסבוק בין ילדים, כל אחד בביתו, במקום שילכו יחד לשחק בגינה). היא הפכה אנשים בתוך הבית ליותר מנוכרים כי כל אחד מרוכז במסך שלו (סמארטפון, לפטופ, פלאזמה, טאבלט…).

מסקר חדש שהתפרסם לאחרונה ובו השתתפו 600 עובדים אמריקאים במשרה מלאה (תשע עד חמש) עולה כי הטכנולוגיה מסמנת את הסוף למסורת ארוכת השנים של ארוחת ערב משפחתית.

על פי הסקר, 56% מקרב העובדים חשים כי הטכנולוגיה היא זו שקטלה להם את ארוחת הערב המשפחתית כי מעסיקים ולקוחות מצפים מהאדם להיות זמין בשעות הערב ולהגיב למיילים, טלפונים והודעות טקסט בנושאי עבודה שוטפים.

הסקר שלפנינו מלמד אותנו על נורמה חדשה או התנפצותה של נורמה שכן 40% מקרב העובדים חושבים שזה "בסדר" או "לגיטימי" להשיב לפניות "דחופות" בנושאי עבודה – בזמן ארוחת ערב משפחתית.

רק שליש מהעובדים (כ-35%) מרגישים כי הצליחו להגיע לאיזון עבודה-משפחה ו-89% מקרב העובדים מרגישים שזה חשוב שהמנהלים שלהם יכבדו את זכותם ויסייעו להם לשמור על הזכות להיות עם המשפחה מחוץ לשעות העבודה (אך רבים כאמור לא זוכים לכך בפועל).

לא רק ארוחות ערב, העובדים מפספסים אירועים משפחתיים בעקבות סגנון העבודה התובעני

38% מקרב העובדים הפסידו אירועים משפחתיים בשל עבודה (מחוץ לשעות העבודה). גברים החמיצו הרבה יותר אירועים משפחתיים (45%) מנשים (28%).

60% מקרב העובדים גורסים כי חוסר איזון בין בית לעבודה נובע בשל ניהול גרוע של מנהלים גרועים (לא בגלל היקף העבודה, מיתון, ענף וכיו"ב). הגורם הבא לחוסר איזון (39%) בין בית לעבודה, על פי תפיסת העובדים, הוא סידורי עבודה בלתי גמישים והנטייה לבנות על שעות עבודה נוספות.

כאשר נשאלו העובדים מהן ההשלכות העיקריות של חוסר איזון בין בית לעבודה, 68% השיבו שזו ירידה במורל/במוטיבציה, 41% שחיקה ועוד 41% תחלופה.

נשים חשות כי מעסיקים צריכים להציע להן סידור עבודה גמיש יותר, כך שיאפשר איזון בין בית לעבודה. היחס כאן הוא 75% נשים ורק 64% גברים.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה