הבנת תהליכים, היכרות מעמיקה עם נהלים, התמצאות בסוגיות משפטיות וחשבונאיות – הכול טוב ויפה, אבל אחד הדברים הכי חשובים שאנשי משאבי האנוש צריכים להבין לעומק הוא בני אדם. הבנה כזאת גם לא תזיק לאנשי שיווק ומכירות, לכל סוגי המנהלים ולכל העובדים. ג'פרי ג'יימס מ-Inc. אסף שמונה עובדות על בני אדם שממש לא יזיק לדעת.
1. לרוב האנשים יש כוונות טובות. יש כמובן כמה אנשים רעים בעולם הזה, אבל לבבותיהם של רוב בני האדם נמצאים במקום הנכון. הם מאמינים בכנות שהם מנסים לעשות את הטוב ביותר האפשרי באמצעות המשאבים שעומדים לרשותם. לפיכך, מציע ג'יימס, הניחו שלאנשים יש כוונות טובות ותראו איך אנשים נמשכים לקרבתכם ורוצים לעבוד אתכם.
2. אנשים חושבים בסיפורים. מאז אותו רגע שבו בני האדם ישבו בפעם הראשונה סביב המדורה, הם הוקסמו מסיפורים, מפני שסיפורים מעניקים משמעות לאירועים ולעובדות שאלמלא כן היו נראים אקראיים. לכן כדאי לשזור עובדות בנרטיב על מנת למשוך ולשמר יותר לקוחות, מועסקים ומשקיעים.
3. אנשים בוחרים על פי הרגשות ורק אחר כך מוצאים צידוק שכלתני. רק חלק קטן מהאנשים מקבלים החלטות קודם כל על ידי שקילת העובדות. רוב בני האדם מקבלים החלטות מהבטן ואז מוצאים סיבות שמסבירות למה הייתה זאת החלטה טובה. בשל כך, כאשר יש צורך בהכרעה, הציגו עובדות שיציתו תגובה רגשית, אבל כאלה שיעמדו בפני שיפוט רציונלי.
4. אנשים צריכים שישמעו אותם. כאשר אי אפשר לדבר, או אם אין מי ששומע כאשר מדברים – זהו חוסר ישע. אם אינכם מקשיבים, מערכת היחסים גוועת. אם תשתיקו מישהו, הוא ייטור לכם לנצח. מסיבה זאת מנהלים צריכים להקשיב לעובדים ואנשי מכירות חייבים להקשיב יותר מאשר הם מדברים.
5. אנשים משתוקקים למערכות יחסים חזקות. מלבד כמה טיפוסים מופרעים, מה שכולם רוצים יותר מכל דבר אחר זה קשר עמוק ומתמשך עם בני אנוש אחרים. מסיבה זאת כל מוצר או שירות שזכה להצלחה עצומה היה כזה שבסופו של דבר קירב אנשים בדרך כלשהי. זה מה שג'יימס חושב. לנו נראה שמדובר במוצרים או שירותים שגרמו לאנשים לחשוב שהם מקרבים אותם זה לזה – טלפון חכם, לדוגמה.
6. אנשים רוצים להימנע מכאב. רק אחרי זה הם מחפשים את העונג. המוח האנושי מתוכנת להישרדות, דבר שבימי קדם משמעותו הייתה התרחקות מכאב עד כמה שניתן. רק כאשר הם מוגנים מפני כאב, בני האדם מהרהרים מה יגרום להם לאושר. לכן במצבים עסקיים מסר מסוג "הפחיתו את הוצאותיכם" גובר על מסר מסוג "הגדילו את העסק שלכם."
7. בני האדם לא השתנו כל כך הרבה. המילניומים מתעקשים שהדור שלהם חדש ושונה. חדש, כן, אבל שונה – לא כל כך. כל מה שאומרים על בני דור ה-Y היום נאמר כבר על דורות קודמים בעבר. לכן כדאי להעריך הן את להט הנעורים והן את הניסיון שבא עם הגיל מפני שכל אחד מהם חזק יותר ומועיל יותר כאשר הוא משולב עם השני.
8. אנשים רוצים להשאיר חותם. אם מדובר בעסק מצליח, ספר שיש בו חוכמה או פשוט צאצאים, כולם רוצים לטעום נתח מהנצח שהורווח על ידי יצירת שינוי אמיתי. אז כדאי לחשוב טוב טוב איך אתם מנצלים את שעות היום מפני שאתם מותירים אחריכם את החותם הזה כאן ועכשיו.