אחת הטעויות שבוסים ומעסיקים עושים היא להתעלם מהסימנים שמראים שהמועסקים שלהם מפתחים שנאה כלפיהם. ג'יימס אדוניס, מייסד שותף ומנהל בחברת Team Leaders וחוקר בתחום מעורבות עובדים, כתב בטור ב- Sydney Morning Herald על דרכים שעוזרות לקבוע האם העובדים "אלרגיים לסגנון הניהול שלכם".
אדוניס אומר שאחד הדברים החשובים ביותר למועסקים הוא להגן על עצמם. המשמעות היא שהם לא ישתפו אתכם במידע מכיוון שהם חוששים ש"תהרגו את השליח" או שתגיבו בצורה לא רציונלית. איך תדעו אם זה נוגע לכם? אם אתם מאלה שאומרים לעצמם בעבודה "איך אף אחד לא סיפר לי על זה קודם?", התשובה היא כן, זה נוגע לכם ולסגנון הניהול שלכם.
דברים נוספים שכדאי לשים אליהם לב כוללים היעדר מחמאות שמגיעות מאנשי הצוות שלכם ולהיטות לעזוב את המשרד בדיוק בשעת סיום העבודה כל יום. "הם עומדים ליד הדלת ב-17:00 או בכל זמן אחר שבו הם אמורים לסיים ולא דקה אחת מאוחר יותר" כותב אדוניס. "עשר דקות לפני הסוף, הם כבר אורזים, ואם תשימו לב היטב, הם מאטים את הקצב אפילו כשנשארות 30 דקות לסיום."
כמה ניהול העובד צריך?
בכתבה שפורסמה ב-About.com, סוזן הית'פילד, מומחית למשאבי אנוש, כתבה שבעולמו של המועסק, ההבדל בין בוס טוב לבין בוס רע הוא מה שהם גורמים לעובד להרגיש. "הם גם מעריכים את הבוסים בהתבסס על התרומה שלו או שלה – או בהיעדרה של התרומה – ליכולתם לבצע את תפקידיהם בהצלחה." הית'פילד מייחסת כסיבות לרגשות שליליים כלפי המנהלים חוסר כבוד של המנהלים לעובדים, אי מתן קרדיט כאשר הוא מגיע וניהול-יתר של עובדים טובים.
"אפילו מנהלים רציניים יכולים להעריך באופן שגוי כמה ניהול צריך עובד," היא כותבת. "כאשר אתם בוטחים בעובדים שלכם ומאפשרים להם להבין בעצמם כיצד למלא את תפקידיהם, אתם מביאים לידי מימוש את תרומתם המשמעותית."
אם חלוקת עבודה היא מאבק מפרך, זהו סימן לבעיות חבויות, כך על פי מאמר ב-Salary for Business . "מועסקים שנהנים מעבודתם, סביר יותר שיציעו לעזור גם כשאינם חייבים לעשות זאת, ולו בשביל להרשים את הבוס." זיהוי הסימנים של כוח עבודה לא מרוצה הוא הצעד הראשון בתיקון סוגיות בינאישיות ועשוי להוביל לשיפור בתפוקה. "לפעמים הבעיה היא פשוטה כמו לתת להם לדעת שהם מוערכים באותה מידה שעבודתם מעורכת."