מגייסים עובדים? הציפור יכולה לעזור

מגייסים עובדים? הציפור יכולה לעזור

שואפים להרחיב את החשיפה שלכם לכל מודעה ולהוזיל עלויות גיוס? הוסיפו ציוצים בטוויטר לפרויקט הגיוס הבא

שיתוף
טוויטר כפלטפורמת גיוס עובדים

טוויטר הופכת להיות פלטפורמת גיוס עובדים וחיפוש עבודה למרות שכלל לא נבנתה לצורך כך. יותר ויותר חברות מגייסות וחברות השמה עושות שימוש בטוויטר לצד יותר ויותר מחפשי עבודה (אקטיביים ופסיביים). אז למה אתם לא בטוויטר?

האתר למשאבי אנוש Recruitment Buzz מציע לכם את השלבים העיקריים לגיוס עובדים דרך טוויטר:

פתיחת חשבון של חברה מגייסת
גם אם לחברה יש עמוד עסקי מסחרי בטוויטר וגם אם לכל אחד מהמחלקה יש חשבון אישי – גיוס עובדים זה גיוס עובדים. פתחו חשבון חדש של חברה מגייסת כאשר התמונה הראשית שמלווה את הפרופיל היא של החברה (הכולל כמובן את לוגו החברה) עם כיתוב, תמונות או רמיזות לכך שאתם מגייסים. הקישור לאתר, אותו טוויטר מאפשרת לכל חשבון, צריך להיות לא לעמוד הבית של החברה אלא ישירות לעמוד הקריירה ויותר מכך – עדיף לעדכן קישור ישיר לעמוד שבו מתפרסמת מודעת הדרושים העדכנית. כך אתם יוצרים קישור מיידי בין חבר הרשת שנחשף למודעת הטוויטר הקצרה (בשל המגבלה במספר התווים) לבין אתר הקריירה שמתאר את המשרה בהרחבה ומאפשר הגשת מועמדות ו/או יצירת קשר.

שימוש האשטאג ייעודי למשרה או לתפקיד 
אל תוותרו על האשטאג ואל תסתפקו במשהו כללי כמו jobs. היו ספציפיים ומדויקים עד כמה שניתן. לדוגמה, אם אתם מחפשים מנהל שיווק, צרו האשטאג בנוסח האשטאג #marketingjobs. גם כאן אתם יוצרים את החיבור המיידי עם המועמד הרלוונטי שמבין מיד שהמשרה מיועדת אליו ומאידך גיסא, אתם חוסכים מעצמכם את כל המועמדים הלא באמת מתאימים. חשוב מאוד לציין שהאשטאג מסייע לחברי הרשת לאתר מידע ספציפי כך שגם אם המועמדים אינם עוקבים אחרי החשבון שלכם, מי שיחפש עבודה בשיווק – ימצא אתכם.

שימוש בטוויטר כמדיה לסינון עובדים תוך ניהול דיאלוג קצר וממוקד
אל "תנצלו" את טוויטר רק כדי למשוך מועמדים אל אתר החברה או ליצור את הקליק הראשוני ולקחת אותם לפלטפורמה אחרת (ראיון טלפוני, סקייפ, התכתבות במייל וכיו"ב). אל תגררו אותם שוב לזירה המוכרת שלכם של "שלח לי קורות חיים בקובץ וורד" ובוודאי שאל תסכנו את הקשר עם מועמדים במשפט כמו "כרטיס בטוויטר זה לא קורות חיים. אם את/ה רוצה להגיש מועמדות בצורה רשמית…". התייחסו אל פנייה של מועמד דרך הטוויטר כאילו זה עתה שלחו קורות חיים למייל שנמסר להם בלוח דרושים או כאילו זה עתה מילאו טופס הגשת מועמדות בממשק הגיוס שלכם.

החברים בטוויטר בחרו להיות שם, נוח להם לתקשר עם העולם בטוויטר והפלטפורמה הזו נוחה וזמינה במובייל, לכן חשוב להתאים את האינטראקציה שלכם עם המועמדים לטוויטר. הכינו מראש שאלות קצרות וממוקדות כגון:

  • ספר/י לי ב-125 תווים מה את/ה מחפש/ת כרגע?
  • ספר/י לי ב-125 תווים למה כדאי לי להזמין דווקא אותך לריאיון עבודה?
  • ספר/י לי ב-125 תווים מהם האתגרים המקצועיים המורכבים ביותר איתם התמודדת בתפקידך האחרון?

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה