לא צריך להרחיב במילים ולהציג את מודל חבר מביא חבר כמקור גיוס עובדים. לא צריך לפרוס את כל היתרונות של השיטה, כולם מוכרים לנו כבר מזה שנים. אין כיום מנהל גיוס שלא מכיר בשיטת חבר מביא חבר כערוץ גיוס אפקטיבי אבל כל כך הרבה ארגונים נכשלים ביישום או לא ממצים את הפוטנציאל האדיר שטמון בפורמט הזה. מדוע?
על פי המומחים לגיוס באתר משאבי אנוש Recruitment Buzz, הסיבות העיקריות לכך שאתם לא מצליחים להפעיל בהצלחה את שיטת חבר מביא חבר הן:
אתם לא ערוכים לתת תשובה מידית. כמו בכל תחום אחר בעולם הדיגיטלי, אם אתם לא עושים את זה כאן ועכשיו, לא תצליחו. בהרבה ארגונים ערוכים לתת תשובות מידיות למועמדים שפונים דרך ממשק הגיוס, דרך מודעות הדרושים ואפילו דרך הרשת החברתית אך כאשר אחד העובדים מעביר קורות חיים של חבר או קרוב משפחה – זה נדחה או לא מטופל מידית. ראשית כל אתם מסתכנים בכך שאתם מאבדים למעשה את המועמד (שרגיל שחוזרים אליו מיד) ושנית אתם מאבדים את המקור כלומר את העובד שהפנה אליכם מועמד. כשעובד מגיש קורות חיים של חבר או קרוב משפחה ולא חוזרים אליו, הוא כועס, מתבייש או סתם לא מוכן לשתף יותר פעולה. כך אתם מאבדים מועמדים טובים ומקורות מצוינים (העובדים שלכם שהתקבלו מזמן ויודעים בדיוק את מי אתם מחפשים ומי מספיק מוכשר בשביל להצטרף אליכם. הם יכולים להיות מקורות גיוס מעולים לטווח הארוך).
אתם לא מתגמלים עובדים על הפניית מועמדים. העובדים שלכם מתוגמלים על כל דבר שהם עושים. על כל עסקה שהם מביאים ועל כל רעיון שחוסך כסף ומיעל תהליכים. לכן למה לא חשבתם לתגמל אותם (מעבר לתודה רבה) על הפניית מועמדים מתאימים? הרי הם חוסכים לארגון הוצאות גיוס אדירות, מצמצמים זמני גיוס ומבטיחים שרשימת המועמדים לארגון תהיה מצומצמת ואיכותית. יש לזה ערך כספי אז למה אתם לא נותנים להם ליהנות מהרווח?
אתם לא מפרסמים משרות או לא מתארים משרות פתוחות בצורה מידית ומדויקת. משרות בתוך הארגון מועברות (אם בכלל) בעל פה, מפה לאוזן בצורה של חרושת שמועות יותר מאשר בדרך שבה מועבר מסר עסקי חשוב. עצרו. שימו סוף ללחשושים ובעיקר לחוסר הידיע. הגיע הזמן להעביר לציבור העובדים שלכם מידע רלוונטי, אמין ומדויק, בזמן אמת, על כל משרה שנפתחת, משתנה, נמצאת ב-hold/בהקפאה או נסגרת. כך תהיו בטוחים שהעובדים שלכם יודעים את מי להביא, למי להפנות, מתי ולמה. אם בחרתם לעשות שימוש במודל חבר מביא חבר (בשל היתרונות הבולטים של מודל זה), הרי שהפכתם את העובדים לשותפים לעשייה, להצלחה או לכישלון. אם הם שותפים, הם צריכים להיות ב"לופ", מעודכנים בכל זמן גם בחדשות הטובות וגם ברעות.