שיתוף

מה זה "וידאו למיתוג מעסיק"? האם הוא שונה מוידאו למיתוג בכלל?

זו שאלה מצוינת ובעצם אפשר לשאול אותה לא רק על וידאו, אלא באופן כללי: במה שונה ההתייחסות למותג המעסיק, או למותג הארגוני כמו שאני מעדיף לקרוא לזה, ממותגים כמו שאנחנו חושבים עליהם בד"כ. ב"מיתוג מעסיק" אנחנו בעצם משווקים יחסים ארוכי טווח עם מורכבות גבוהה ועומק. הרי לא היית מנסה למכור למישהו חתן/כלה באותו אופן שבו את מוכרת משקה מוגז שקונים בפיצוציה.

בבניית המותג הארגוני אנחנו רוצים מהרגע הראשון להתייחס אל קהל היעד כאל שותפים לדרך, ולאפשר להם מבט מעמיק ורחב אל קבוצה תרבותית, עסקית ואנושית שהם יכולים להיות חלק ממנה.
בפעילות מיתוג בהקשר הזה יש חשיבות גדולה יותר לקיום שיחה עם קהל היעד, כלומר עבודה בכלים ומונחים של עולם הsocial, ולא של הפרסום הישן.

ומה המקום של וידאו בתוך זה?

עולם ה-social הולך לוידאו. טס לוידאו. והמגמה הזו רק תתחזק. ואם הקהל רגיל לראות וידאו כחלק בסיסי של החוויה הדיגיטלית שלו, ארגונים לא יכולים להציג דלת זכוכית שדרכה רואים רק טקסטים ותמונות.

באופן כללי, וידאו הוא צורת התקשורת הרווחת המפותחת ביותר שהאנושות הגיעה אליה, והיסטורית אנחנו רואים בבירור שקבוצות עם יכולת תקשורת מפותחת יותר הן קבוצות עם עוצמה פוליטית וכלכלית גדולות יותר. זה נכון ברמת ציביליזציות, וזה נכון ברמת עסקית. משום כך ארגונים צריכים להפנים יכולות הפקת וידאו ולתקשר בוידאו על בסיס שוטף. התחום הראשון ליישם בו את הגישה הזו היא התקשורת הפנים ארגונית, והתקשורת עם המועמדים שאמורים להפוך בקרוב ל"פנים ארגוניים".

בדיוק בהקשר הזה – אתה כורך באותו סמינר "וידאו למיתוג מעסיק" ו"וידאו למחוברות עובדים" – יש לשניהם מקום בתוך 3 שעות?

את הקשר בין מחוברות העובדים למותג המעסיק אין צורך להסביר. קהל היעד הראשון והחשוב ביותר לפעילות המיתוג הארגוני הם העובדים הקיימים. אם הם לא יאמינו במותג, אחרים גם לא יאמינו בו, ואם נצליח לשכנע מישהו חיצוני בתמונה פיקטיבית, ברגע שהוא יצטרף לארגון והאשליה תתפוגג הנזק יהיה גדול מן התועלת.

ברור שתקשורת פנים ארגונית טובה ובכלל זה וידאו לא יכולים להחליף ניהול טוב ותרבות חזקה ומושכת, אבל לתקשורת איכותית יש תפקיד חשוב ביצירת התרבות הזו, כאן יש לוידאו תפקיד כפול – הוא לא רק מאפשר העברה יעילה של רעיונות ומסרים "ממסדיים" ממקור מרכזי. אלא גם מאפשר לעובדים ביטוי ונראות. התרבות הארגונית מתחזקת כשתקשורת מפותחת, ברמה של וידאו, מתקיימת בכל הכיוונים: Top-Down, Bottom-Up וגם Laterally. בהקשר הזה התקשורת השיווקית והתקשורת הפנים ארגונית משיקות זו לזו ותומכות זו בזו.

למי הסמינר מיועד?

לכל מי שמיתוג מעסיק ומחוברות עובדם מעסיקים אותו 🙂
אנשי/נשות תקשורת פנים ארגונית, Recruitment Marketing, מרקום, גיוס, ניהול HR בכלל…
אם את שואלת אותי: מנכ"לים ומנכ"ליות צריכים לבוא ולהבין איך וידאו בתקשורת הפנים ארגונית ו-וידאו בהקשר של מיתוג מעסיק יכולים לשנות את העתיד העסקי של הארגון שהם מנהיגים…

ומה ילמד מי שיגיע?

לאן הולכת המדיה, ואיך זה משפיע על וידאו למיתוג מעסיק ומחוברות עובדים?
מה ואיך עושים ארגונים מובילים בעולם בתחום הזה?
מעשית, איך להפיק יותר וידאו במסגרת תקציב נתון?
המשתתפים גם יקבלו בנק רעיונות לתכני וידאו למיתוג מעסיק
וכלים מעשיים להפקה עצמאית (חלקית או מלאה) ברמה ראויה לפרסום.

ומה הרקע שלך שממנו אתה מביא את הידע בעניין?

עד לפני 10 שנים ניהלתי שיווק בחברות ששייכות למשפחה שלי ("אקלים וסביבה" ו"אקוזון טכנולוגיות")
לפני 10 שנים עברתי לתחום של הפקת ובימוי וידאו, ועם השנים העניין שלי הלך וגבר בוידאו בהקשר הארגוני: כיצד ניתן באמצעות וידאו לחבר עובדים, להזניק גאוות יחידה, לטפח ולהטמיע ערכים, ולספר את הסיפורים שהופכים לתפיסה עצמית – מי אנחנו? מאיפה באנו? ובשביל מה אנחנו כאן?
אין כלי יותר טוב מוידאו לספר את זה.

מתי ואיפה הסמינר?

הסמינר הקרוב "בוקר של וידאו למיתוג מעסיק ומחוברות עובדים" יתקיים ביום חמישי 27.12.18, בין השעות 10:00-13:00 ב"מקום טוב" בתל-אביב (רחוב סלומון 7). חשוב להגיע בזמן כי יש לי המון תוכן רעיוני ומעשי גדוש בערך להעביר.
לכל מידע נוסף אפשר למצוא אותי בלינקדין ב Jivan Ari Bustan או לפנו אלי במייל jivan@jvn.co.il או לנייד – 054-203-2054

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה