כיום המשרות הפתוחות מתפרסמות בעמוד הקריירה של המעסיק, באמצעות הדוא"ל, ברשתות החברתיות, באתרי בלוגים ועוד.
מותג המעסיק נחשף ומשותף ברשת. כיצד תוכלו להבטיח שהמותג ישווק נכון וישמור על מוניטין החברה שלכם?
ישנם חוקים חדשים רבים של כללי התנהגות מקוונים בהתאם להתפתחויות המקורות הדיגיטליים. גם מועמדים אשר "רודפים" אחר הזדמנויות עבודה בצורה חכמה ובטוחה, נדרשים לפעול בהתאם לכללים אלו וגם אתה כמעסיק – נדרש לפעול בהתאם לכללי ההתנהגות העסקית, כאשר אתה מחפש את המועמדים שלך.
שים לב לאותם כללי התנהגות בחיפושי עבודה מקוונים, בדומה להתנהלות ביחסים בין-אישיים – התנהגות מקצועית, ותקשורת איכותית ואפקטיבית.
יש לראות את הפורמליות הנכונה בעת חיפוש מועמדים ברשת, ויש להקפיד לכבד את כללי הדקדוק, הפיסוק והאיות בכל תהליך ההתקשרות עם המועמד, בין אם מדובר בציוץ בטוויטר, פוסט בבלוג או אימייל בדוא"ל.
חשוב להיזהר במיוחד לגבי האופן שבו התקשורת הדיגיטלית עשויה להיתפש – צליל של קול, ביטויים וניואנסים עדינים יכולים ללכת לאיבוד בתרגום לטקסט דיגיטלי.
כשאתה פונה למועמדים או משווק את מותג המעסיק שלך, כלול את שמך ואת פרטי הקשר שלך בכל אמצעי התקשורת, תוך שימוש בכללי חתימה מכובדים. כל מספרי הקשר האישיים וכתובות הדוא"ל האישיות שלך צריכות להיות בנפרד מהודעות אלו.
הקפד לפנות למועמדים בהודעה אישית, מנוסחת מראש שמנוסחת בצורה גבוהה ופורמלית. ספר למועמד כי נוכחת בכישוריו ובניסיונו המקצועי שעשוי להתאים למשרה הפתוחה בחברה שלך, או שקיבלת עליו המלצות מגורם שלישי, ובדוק איתו האם ירצה לקבל מידע באשר למשרה בטלפון או באימייל.
חשוב לזכור תמיד, שכל מה שנכתב והועלה לרשת לא נשמר בסוד. תמיד צריך לצאת מנקודת מחשבה שכל אחד יוכל לראות מה כתבת ברשת. לכן, נושאים סודיים, דיסקרטיים ושאינם פורמליים, לא יתאימו במקרה של פניה למועמד שלך ברשת.
כל הנוכחות המקוונת שלך צריכה להיות מקצועית ולשקף תמונת עבודה אותנטית. החל מבלוגים של החברה דרך עמודי החברה ברשתות החברתיות ועד לעמוד הקריירה.. יש להניח כי הכל יהיה גלוי למועמדים פוטנציאליים.
כמו בעולם האמיתי, האישיות המקוונת שלך באינטרנט צריכה להיות מכובדת, מקצועית ואדיבה. ודא שכל ההודעות, התמונות והסרטונים הציבוריים מעבירים את אותו הרושם.
בעת פניה למועמד פוטנציאלי, השתמש בנימה מנומסת, מקצועית ובהתנהגות מתחשבת, כמו גם באיות ודקדוק תקינים. הקפד כי תמונות או סרטונים מביכים ולא מחמיאים לא ייתפסו או ישותפו באופן ציבורי, שכן הם עשויים להציג תרבות לא רצויה ושאינה רלוונטית. חשוב תמיד שתהיו מודעים לתדמית שאתם מציגים לעולם וכיצד אתם נתפשים.