5 הרגלי עבודה רעים שיש לשנות

5 הרגלי עבודה רעים שיש לשנות

אף אחד אינו מושלם ולכולנו יש הרגלים רעים המתבטאים בחיי היום יום. אך כשמדובר בעבודה, ישנם הרגלים רעים שחשוב להיפטר מהם כיוון שהם יעשו לכם נזק בטווח הארוך

שיתוף

להלן חמישה הרגלי עבודה רעים שצריך להיפטר מהם בהקדם:  

איחורים

זה לא משנה אם אתה מאחר לעבודה או מאחר לפגישה, אם אחד מההרגלים הרעים שלך הוא לאחר – עליך למגר אותו. אנשים לא אוהבים שמאחרים להם וגם אם הסיבות מוצדקות, זה תמיד גורם לצד השני תחושה שמזלזלים בו. אם אתה טיפוס שמאחר תמיד, הדרך להימנע מההרגל הזה, הוא תמיד לצאת מוקדם יותר לפגישה. אם קבעת פגישה או שאתה מתחיל את יום העבודה של בשעה 09:00 למשל, תכנן את הזמן כך שמבחינתך אתה מתחיל את העבודה או את הפגישה בשעה 08:00. את השעון המעורר כוון לשעה קודם, כך שכל ההכנות לא יפגעו במועד האמיתי שנקבע. איחורים זה הרגל רע שמצביע על חוסר אחריות וניהול זמן כושל, ואין שום סיבה שלא תצליח להיפטר מההרגל הזה.

התמהמהות בהתחלת העבודה

התמהמהות הוא הרגל רע נוסף שיש להיפטר ממנו במהירות. אם אתה מקבל פרויקט חדש בעבודה ועליך להתחיל אותו אין כל סיבה שתתעכב מלהתחיל. כמה שיותר מהר תתחיל בפרויקט אם באיסוף החומרים, בפגישות עם הצוות שעובד איתך או בהתייעצות עם המנהלים – כך תשדר רצינות ואחריות וכך גם האנשים האחרים בחברה יתייחסו אליך. ההתמהמהות שלך בהתחלת הפרויקט ככל הנראה גם משפיעה על אנשים אחרים שמבצעים את הפרויקט יחד איתך, ואם אתה מתעכב אתה גם מעכב אותם. לעיתים ההתמהמהות נובעת מחוסר ביטחון, מחשש להיכשל או מחוסר כלים ונתונים, אם זו הסיבה, יש לך את הלגיטימציה המלאה להתייעץ עם גורמים נוספים בחברה עד לקבלת כל החומרים הרלוונטיים ליישום הפרויקט. התמהמהות לא תסייע לך בשום צורה.

רכילויות במשרד

אנשים יכולים ליהנות מהסיפורים המעניינים שאתה מספר על החברה ועל המנהלים והעובדים האחרים בה והם אולי אפילו מעודדים אותך לרכל על עמיתיך לעבודה, אך בטווח הארוך זהו הרגל רע והרסני. אנשים יכולים ליהנות מהסיפורים שלך במשך זמן מה, אך בסופו של דבר הם יתחילו לתהות מה אתה מספר לאנשים אחרים עליהם. מהר מאוד הם יקבלו את התחושה וההבנה כי אי אפשר לסמוך עליך וכי אתה לא איש סוד. זה בהחלט לא יקדם אותך בחברה, להפך – במקרים רבים זה אפילו גורם לפיטורין.

ערבוב בין החיים האישיים לעבודה

תקשורת פתוחה וחברויות במקום העבודה, חשובים ביותר. עם זאת, אסור לשכוח את קו ההפרדה העובר בין חיי העבודה לחיים האישיים שלך. יש דברים שאתה לא אמור לספר למנהלת המשרד למשל. יש דברים שאם תספר לה הם עשויים להיתפש כהטרדה מינית במקרה הגרוע. זה מצוין להיות חברותי ונעים עם הקולגות שלך, אך אם אחד ההרגלים שלך הוא לחצות קו אדום ולהתייחס לעובדים איתך כאילו הם בני משפחה לכל דבר – לספר להם דברים חושפניים, לבקש מהם הלוואות, לפעול בניגוד לתרבות החברה, כל אלו עשויים לסכן את מקום העבודה שלך. יש להיפטר מההרגל הרע הזה.

תירוצים

אנשים לא אוהבים לשמוע תירוצים. אם הדרך שלך לצאת ממצבים לא נעימים אליהם נקלעת באמצעות תירוצים – זה הרגל רע שיש להפסיקו.
אם אתה מתעכב בלסיים פרויקט, אם אתה מאחר לפגישה או אם שכחת להתקשר למנהל שלך אתמול בערב, אל לך להשתמש בתירוצים כדי להצדיק זאת. תירוצים נערמים כמו כדור שלג, שבסופו של דבר מתגלגל מטה ורומס את כולם.
מוטב להודות ששכחת להתקשר ולהתנצל על כך, להודות כי התפזרת בבוקר ואחרת לפגישה ולהבטיח שזה לא יקרה שנית, מאשר לתרץ תירוצים לא הגיוניים שעשויים להתגלות כשקרים בסופו של דבר. 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה