איך מותגי יוקרה מצטיינים בניהול כישרונות? מאמר של הרווארד עסקים מתאר כיצד לקבוצות אופנת היוקרה המשפיעות ביותר בעולם יש יותר מאשר רק עין לעיצוב, יש להם גם עין לניהול כישרונות.
ניידות פנימית
גם אם לא שמעתם על אופנות היוקרה LVMH, Richemont, Kering, וודאי שמעתם את השמות של המותגים שלהן הכוללים את לואי ויטון, קרטייה וגוצ'י. מדובר בארגונים מובילים בתעשייה של עולם היוקרה והזוהר, אך האם ידעתם עד כמה טובים הם בניהול כישרונות? חברות אלו מרשימות בכישרונות העל שלהן שמסייעים להן לשמור על ביצועים גבוהים. החברות הללו מספקות לכישרונות שלהן חוויות למידה חדשות ומגוונות כל הזמן.
יתר על כן, הדגש שלהם על ניידות פנימית מאפשר שיתוף של שיטות עבודה מומלצות ומידע על המותגים, ומבטיח שרעיונות חדשים ופרספקטיבות חדשות ימשיכו לצוץ ברחבי העסק. המחקר חושף שכשני שלישים מהמנהלים הבכירים בחברת LVMH קודמו מתוך החברה. להישאר בתוך אותה קבוצה מאפשרת לעובדים ליהנות ממערכות יחסים מבוססות, ולהגדיל את הרשתות שלהם בתוך קבוצת היוקרה הרחבה יותר.
ענקי האופנה היוקרתיים הללו פועלים ברחבי העולם, עם משרדים הממוקמים במדינות שונות, ועובדים מוכשרים שניתן לבחור למשימות בינלאומיות, המציעות חשיפה בין תרבותית ופרספקטיבה בינלאומית.
פיתוח כישרונות
חברות יוקרה אלו פיתחו גם תכניות פורמליות כדי לעודד ולתמוך בעובדים, תוך התחשבות בהזדמנויות פנימיות חדשות. לדוגמה, בחברת Richemont עובדים מוערכים ע"י ארבעה ממדים קריטיים עסקיים: 1) גמישות מנטלית 2) אוריינטציית פתרונות 3) ניהול שינויים 4) ניהול אנשים. עובדים שמציגים תכונות אלו ומצטיינים בתחומים אלה מתקדמים לתפקידי מפתח בכירים.
תכנית “Future As” של חברת LVMH משמשת כצינור מנהיגותי, ומפתחת מתוך החברה עובדים בעלי הישגים להיות הדור הבא של מנהלי החברה.
התמיינות ייחודית
בניגוד לתכנון המנהיגים היורשים ותכניות פיתוח כישרונות של חברות מתחרות, תכניות הפיתוח וההתמיינות של הכישרונות בקבוצות יוקרה אלו ייחודיות בדרכים הבאות:
העובדים אינם מודעים לכך שהם נבחרו עבור תכניות אלה. שמירה על פוטנציאלי גבוה ב"אש נמוכה" מונעת מאנשים שלא נבחרו להתייאש ולהיות מנותקים.
אין מסלול קריירה קבוע. הכישרונות בחברה מיועדים לתפקידים שונים בעת הצורך ובהתאם לסביבה העסקית ולצרכים של החברה.
המנחים מלמדים את העובדים על ההיסטוריה של המותגים, ומעודדים את העובדים לפתח הערכה עמוקה לכל מותג ועברו.
חברת LVMH אף מעסיקה מחדש עובדים לשעבר, תוך ניצול מיומנויות שנרכשו ושיעורים שנלמדו במהלך עבודתם בחברות אחרות.
מודלים ייחודיים אלו של פיתוח וניהול כישרונות במותגי האופנה היוקרתיים מראה כי גם בניהול כישרונות צריך סגנון וסטייל. וכי החברות הללו מצליחות ומשגשגות בשל הניהול האינטליגנטי שלהם את כישרונות החברה.