כישורים הם "יישום של ידע, חוכמה ומיומנות במרכיבים ספציפיים במשמימות בעבודתו של האדם." המעבר מכלכלת מוצרים לכלכלת שירותים לא הפחיתה את ההסתמכות על כישורים. חברות נזקקות ליכולות ספציפיים כדי להגיע ליתרון הרווחיות. היכולות האלה יכולות להיות ידניות, אינטלקטואליות, טכנולוגיות, חברתיות, מתמטיות או לשוניות, כותב ב-Talent Culture טים רייט, מומחה במעורבות ובשיפור תרבות ארגונית. מה מביאים עמם כישורים?
• תפוקה. כישורים מלוטשים יוצרים את תפוקה. תפוקה משלבת יעילות ואפקטיביות. יישום אפקטיבי של כישורים מביא להשגת תוצאות. יישום יעיל של כישורים משמעותו ניצול מופחת של משאבים בזמן הקצר ביותר.
• גאווה. שאיפה להצלחה היא חלק מהטבע האנושי. הרגש שנוצר הוא גאווה בהצלחה. כאשר אנשים שניגשים לפרויקט גאים בכישוריהם, הם מעורבים יותר ופורים יותר. הם רוצים יותר הזדמנויות להשתמש בכישוריהם. הם מונעים לשפר עוד יותר את כישוריהם.
• רווחיות. ככל שהעובדים שלכם בעלי כישורים רבים יותר, הם מספקים תפוקה גדולה יותר. ככל שההזדמנויות שלהם ליישם את הכישורים שלהם רבות ומשמעותיות יותר, כך הם יהיו מרוצים יותר. ככל שהם יהיו מרוצים יותר, הם יעזבו פחות. ככל ששימור העובדים גבוה יותר, העסק רווחי יותר. אפשר לקרוא לזה "העצמה". ככל שהמועסקים מועצמים יותר לנצל את כישוריהם ולשפר אותם, עולה הסיכוי שהחברה תגדיל את רווחיה.
אז איך מכניסים כישורים לפעולה? יש שלושה אזורים נרחבים שמכסים דרכים רבות להגביר את המעורבות באמצעות הגברת השימוש בכישורים.
• הכרה. אנשים חשים גאווה אישית כלפי דברים שהם מיטיבים לעשות. הם חשים גאווה רבה יותר כאשר הדבר שאותו הם עושים היטב זוכים להכרה. יש טקטיקות רבות מספור להכרה בהישגי העובדים. המפתח במקרה זה הוא הכרה בכישורים ספציפיים ולא רק בביצועים הכוללים. אפשר לתת לעובדים הזדמנויות לספר על המיומנויות הספציפיות שלהם, כיצד פיתחו אותן ומה הם עושים כדי לחזקן, מה משמעות הכישורים עבורם באופן אישי. זה יכול להיות חלק קבוע מפגישות צוות או ראיון קצר בניוזלטר.
• שיפור מתמשך. האם הארגון שלכם מספק לעובדים אפשרות לשפר כל הזמן את כישוריה? דרך בטוחה להראות שהחברה מעריכה את העובדים שלה ואת כישוריהם היא לייצור מצב שבו יהיה להם קל לשפר עוד יותר את יכולותיהם. אפשר לעשות זאת באמצעות הכשרה, הדרכה, אימון, השכלה מבחוץ, חברות באיגוד מקצועי ומנוי לספריות.
• הוספת הזדמנויות. הזמינו את העובדים שלכם להציע דרכים נוספות וטובות יותר להשתמש בכישורים שלהם. הגבירו את ההזדמנויות שלהם להשתמש בכישורים. עודדו את העובדים שלכם לחשוב מחוץ לקופסאות שבתוכן בדרך כלל מנוצלים הכישורים שלהם.
למידע על כנס משאבי אנוש, שיתקיים במהלך יומיים רצופים בחודש מרץ 2015, הנכם מוזמנים לעמוד הכנס בו ניתן גם להירשם ולהבטיח את מקומכם. לחצו כאן