עובדים רבים מכירים את הנוהל: ניוזלטר בלתי נגמר המציע מיני הטבות נשלח אליהם מדי תקופה. פעמים רבות הם בוחרים להניח אותו בצד ולחזור אליו מאוחר יותר מפאת חוסר זמן, וכשמגיע הזמן המתאים תוקפן של ההטבות פג או שהמייל נבלע בהודעות ישנות יותר.
החשיבות של תקשורת פנים ארגונית בכל הקשור לשכר הטבות ורווחה ידועה היטב למנהלי משאבי אנוש. גם אם הארגון יציע לעובדיו את ההטבות האטרקטיביות ביותר, אם העובד לא ידע על כך ולא יבין את משמעותן, או לחילופין לא יבחר כלל ליהנות מהטבות אלה, שכרו של הארגון יצא בהפסדו. לא רק שהוא לא הרוויח את נאמנותו ומחויבותו של העובד, אלא הפסיד בשל השקעה משמעותית של משאבים ללא קבלת תמורה ראויה.
בשל העובדה שמודל הניזלטר התקופתי פעמים רבות אינו זוכה להתייחסות מספקת, מגזין קהילת משאבי האנוש Corp Magazine מדווח כי ארגונים רבים במשק האמריקאי החליטו לזנוח את מודל הניוזלטר התקופתי המציע הטבות חדשות ועדכוני ספקים, ואימצו במקום את מודל ההפנינג- אירוע הנמשך מספר שעות בבוקר או בצהרי יום העבודה. האירוע יכול להתקיים במתחם העבודה, במשרד, בחצר או באולם אירועים סמוך לעבודה, זאת על מנת לאפשר לעובדים להשתתף בקלות ומצד שני לא לפגוע במסגרת העבודה.
היריד עצמו נערך במועד קבוע, במסגרתו העובדים מוזמנים להגיע בכל שעה שנוחה להם, ואף לצרף בני זוג, בני משפחה או יועצים מטעמם. לצדם מוזמנים כמה שיותר ספקים חיצוניים וכמובן אנשי שכר ורווחה בתוך הארגון, כשכל אחד מהם נמצא בעמדה שבה הוא מעניק ייעוץ וכן מתן חומר הסברה ואפשרות להירשם למסלול.
היתרון הגלום ביריד, מעבר להיותו קליל ונעים, הנה העובדה שהוא מאפשר להציג באופן נגיש ונוח את ההטבות השונות שהארגון מציע, ובכך למשוך מספר גבוה יותר של עובדים לנצל הטבות אלה.
אומנם מטרתו המוצהרת של האירוע הנה להעניק לעובד שפע מידע שיסייע לו לתכנן נכון את עתידו ואת עתיד משפחתו, אך עם זאת על מנת להפוך אירוע זה להצלחה יש להפוך אותו לחווייתי- וכאן בדיוק נכנסת לתמונה היצירתיות של מחלקת משאבי האנוש בארגון.
6 טיפים להפיכת יריד שכר ורווחה לחוויה מהנה:
- מיתוגו של האירוע המשלב הנאה ובילוי-הפיכתו לאירוע קליל ומהנה תגרום לעובדים רבים יותר לנטוש לזמן מה את העמדה שלהם ולשמוע מה שיש לחברות השונות להציע בסבלנות.
- מתן אפשרות לעובדים להתפנות מן העבודה-זאת במטרה לעודד אותם לנטוש למספר רגעים את מסך המחשב ולהגיע.
- מתן רשות לעובדים להביא בני זוג ובני לוויה-על כל המשתמע מכך, באמצעות הנפקת אישורי כניסה לבניין, אישורי חנייה וכו'.
- יצירת אווירה חווייתית-באמצעות דקורציה, מוזיקה, תאורה וכו'. אירוע שמעוצב יותר הנו אירוע מזמין ומסקרן יותר.
- הגשת כיבוד קל ושתייה-או אפילו ארוחות אשר יבטיחו שאף עובד לא יפספס את האירוע.
- חלוקת מתנות ומזכרות – מומלץ לבקש מהספקים השונים לחלק שי למשתתפים לצד חומרי הסברה. בנוסף, הארגון גם יכול לתת מתנות צנועות לעובדים ולבני משפחותיהם עבור השתתפות באירוע כגון ספל קפה ממותגת, כרית לעכבר, תיק, יום, עטים, חולצות ממותגות וכו'.