העסקה מרחוק הופכת לדבר נפוץ יותר ויותר. אנשים מתחילים את יום העבודה במרפסת, שולחים דוא"ל מבתי קפה, מנהלים שיחות ועידה מהסלון ושותים את הקפה המעורר של אחר הצהריים במטבח הפרטי שלהם. צורת העסקה כזאת חוסכת למעסיקים הוצאות ומאפשרת להם להגיע לעובדים טובים יותר. הכל טוב ויפה, פרט לחיסרון אחד חשוב: טכנולוגיה לעולם לא תוכל לממלא את היתרונות הבלתי מוחשיים של קשר אנושי.
על מנת ליצור מעורבות בקרב עובדים מרוחקים וכדי לשמור על אווירת עבודה חיובית, על המעסיקים להתגבר על מכשול הריחוק הפיזי שגורם לריחוק רגשי. אתר smartblogs on leadership מציע כמה טיפים לצמצום המרחק:
• ראו אותם. החשוב ביותר: הגדילו למקסימום את זמן הפנים אל פנים. הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא שימוש בתוכנות כמו Skype ,Facetime ו-Google Hangouts. שמרו זמן לתקשורת מסוג זה לפעמיים בחודש לפחות. בנוסף לתקשורת הווירטואלית, קבעו זמנים לפגישות של ממש בתכיפות רבה ככל האפשר.
• קווים פתוחים. על מנהלים לשמור על מגוון ערוצי תקשורת פתוחים ולוודא שעובדיהם המרוחקים מודעים לערוצים אלה. העסקה מרחוק גורמת לכך שהעובדים המרוחקים "יאבדו את הקול שלהם" בחברה. באחריותם של המנהיגים לפתוח ערוצי תקשורת ולקבוע איזה מדיום מאפשר לעובדים המרוחקים לחלוק את הרעיונות והדעות שלהם עם שאר הצוות.
• אפשרות להתפתח. תנו לעובדים המרוחקים אפשרות לצמוח. מחקר שבוצע באוניברסיטת סטנפורד על ידי ניקולס בלום, פרופסור לכלכלה, מצא שמועסקים מרוחקים עבדו 9.5% יותר שעות והיו 13% יותר פורים מאשר הקולגות שלהם שעובדים במשרד, אך קצב הקידום שלהם היה נמוך פי 2. יש לוודא שאינכם מזניחים את העובדים המרוחקים. מאידך היזהרו לא להפריז במתן תשומת הלב. מיקרו-ניהול של העובדים המרוחקים ידכא את צמיחתם ויעביר להם מסר שהם אינם מוערכים. אם אתם רוצים שיצמחו, תנו בהם אמון, האצילו סמכויות ותגמלו אותם על הישגיהם.
• דאגו לרווחתם. מצאו זמן לדבר בפתיחות על דברים שאינם קשורים לעבודה. קל להפוך בודדים כשעובדים מהבית. תפקידם של המנהלים הוא לבדוק את שביעות הרצון של העובדים המרוחקים מסביבת העבודה שלהם ולהשקיע ברווחתם הכוללת. בהיעדר תחושת חיבור במרחב העבודה הווירטואלי, התפוקה תצנח ואחריה תבוא השחיקה.