שקיפות טובה לשורה התחתונה של העסק, כך על פי מת'יו בלווס, מנכ"ל Yesware.בריאיון לאתר משאבי אנוש Inc. בלווס מתבסס על מחקרים שעל פיהם 91% מהעובדים יעבדו לטובת הצלחה כללית של החברה אם יבינו את תפקידם בה. כל עובד שהפך מבלתי מעורב למעורב יתרום לשורה התחתונה של החברה. אבל שמירה על שקיפות אינה פשוטה כאשר החברה עוברת אתגר או שינוי גדול. כשהחברה גדלה, השקיפות כבר אינה מובנת מאליה בניגוד לחברות קטנות שבהן כולם יודעים מה קורה כל הזמן.
בלווס אסף טיפים ממנכ"לים לשמירה על שקיפות בזמן צמיחה והוא מציע לכם לא לוותר על הצעדים הבאים:
צעד ראשון: צרו ערוצי תקשורת חדשים. כשיש 20 אנשים בחדר, יש בחדר כל מה שצריך בשביל שקיפות. אך כאשר נוספים עובדים חדשים, יש יותר חדרים, אולי גם יותר בניינים ומיקומים מעבר לים, והפצת האינפורמציה הופכת קשה מאוד. לכן צריך להבטיח שהמסרים החשובים לא רק מופצים בחברה אלה גם מועברים באופן קבוע. אפשר לעשות זאת באמצעות ניוזלטר, סקרי תרבות לאיסוף משוב וסשנים של lunch and learn.
צעד שני: קבעו מהו המידע החיוני לעובדים. ככל שהחברה הופכת גדולה יותר, חיוני פחות לחלוק כל פרט עם כל עובד. המפתח הוא לשתף במידע פנימי בצורה אסטרטגית. למשל, אם צוות המהנדסים שלכם עבד תחת עומס גדול במיוחד ותהה מדוע לא גויסו אנשים חדשים, זכותו לדעת את הסיבות הפנימיות לכך. אם אתם מתכוונים לשכור אנשים חדשים אבל צוות המכירות בעדיפות, תקשרו את המצב בצורה ברורה וכנה. גם אם העובדים אינם חלק מתהליך הגיוס, חשוב שהם יבינו מה קורה, שהעזרה תגיע ושאתם נמצאים לצדם. חשוב במיוחד: לתקשר את הקדימויות של החברה. כולם בחברה עובדים למען המטרות שקבעתם, אלא אם אינכם אומרים להם מהן אותן מטרות.
צעד שלישי: קבעו מה אינכם צריכים לחלוק. יש בחברה דברים שלא כולם צריכים לדעת. באופן טבעי אנשים סקרנים לגבי מה שקורה מאחורי דלתיים סגורות. רק בגלל שיש אנשים בחדר זאת לא סיבה שהם יקבעו את גורלה של החברה. למשל, מידע על משכורות הוא נושא רגיש שלא כל המנהלים חשים שצריך לחלוק אותו עם העובדים. לפעמים בשביל לדעת מדוע מישהו מרוויח יותר או פחות ממך צריך לדעת את כל הרקע שלו ושיתוף בידע הזה הוא לא רעיון טוב מבחינת פרטיות וניצול זמן.
צעד 4: לחזור על זה. בכל צעד חדש בחברה שלכם, חשוב לבחון שוב את הצעדים האלה ולהתאים את המדיניות לפי הצורך. אם נחזור לדוגמת השכר, כאשר בחברה יש רק כמה אנשים, קשה לשמור על דברים כמו משכורות בסוד. כאשר החברה גודלת, המנהלים צריכים מתי ראוי לסובב את חוגת השקיפות בתחום הזה לכיוון "נמוך". זה לא אומר שצריך לוות רעל השקיפות לחלוטין.