המרת כלים טכנולוגים לכלי גיוס

המרת כלים טכנולוגים לכלי גיוס

האם הגיע הזמן לאמץ טכניקות וכלים טכנולוגיים מהמחלקות האחרות בארגון? התשובה היא כן. ישנם כלים רבים בארגון שאינם מיועדים במקור לצורך גיוס, אך בהחלט יכולים להיות יעילים מאוד לכך

שיתוף

המידע הנאסף על מועמדים פוטנציאליים הופך כמעט אין סופי מחד ופרסונלי מאד מאידך. לכן, אנו כמגייסים יכולים לאמץ כלים הנמצאים בשימוש מחלקות אחרות כדי לייעל את תהליכי העבודה שלנו.

שלומית שפירא, מנהלת מקורות גיוס (Talent Acquisition Manager) בחברת MyHeritage תשתף בהרצאתה בכנס הגיוס השנתי 2016, טכניקות של למידה, ניסוי וטעייה בבחינת מקורות גיוס וכלים חדשים, וכן תדגים שימוש בכלים שאינם 'גיוסיים' במקור כדי להגיע למועמדים נוספים. 

מהו תפקיד מנהלת מקורות גיוס בחברה? כיצד הגעת לתפקיד?

"אני גאה להיות חלק מצוות גיוס בחברה טכנולוגית הצומחת מהר. החברה כמעט הכפילה את עצמה בשנה האחרונה ויעדי הגיוס להמשך השנה הם אגרסיביים בכל המחלקות, מפיתוח תוכנה, דרך תמיכה, שיווק ומכירות. בשנים האחרונות, הובלתי תהליכי גיוס באירופה וישראל בחברה אחרת, והצטרפתי ל-MyHeritage לפני כחצי שנה כדי להוביל שינוי אסטרטגי במקורות הגיוס ובמותג המעסיק. אמצנו מערכת גיוס חדשה ומתקדמת  ובימים אלה אנחנו בוחנים את תהליכי הגיוס כמותית כדי להתייעל ולהגיע למועמדים רלוונטיים מהר יותר ובצורה פרסונלית."

באיזה אופן דומה ניהול מקורות הגיוס לניהול לידים?

"בסוף היום כולנו צרכנים. זו האמת. את אותה חווית רכישה שאנחנו מכירים מהעולם המסחרי, אנחנו מנסים למצוא כשמגיעים אלינו עם הצעה עבודה – חוויה מותאמת אישית, יצירתית ומכבדת, המכירה ברצונות ובטיימינג הנכון לנו. חברה מסחרית הרוצה לגדול, מוצאת כל הזמן שיטות חדשות למשוך ולהגיע למשתמשים חדשים. בימינו זה משחק מורכב – צרכנים מזהים תהליכי 'מכירה' בקלות ורגילים לסנן תכנים שלא מעניינים אותם. חברה מסחרית שיודעת להציע לנו תוכן מכירתי מותאם אישית (למשל אימייל פרסונלי שלא מרגיש כמו מודעה), כנראה תיצור סקרנות. כמות המשאבים של החברה עדיין מוגבלת, ולכן הסוד הוא באוטומציה – שמירה על איזון בין מספר הולך וגדל של פניות למשתמשים (scale) לעומת דיוק באופן הפנייה (אישית, מתוזמנת, כוללת Follow-ups). בדיוק באותה צורה, מתנהל עולם הגיוס. הגיע הזמן שתהליכי האפיון והפרסונליזציה יעברו גם הם אוטומציה כדי לייעל תהליכים. הכלים קיימים במחלקות האחרות בארגון ואפשר ללמוד מהן".

כיצד הגעת לרעיון גיוס טאלנטים באמצעים טכנולוגיים שאינם מיועדים לכך במקור?

"אני קוראת הרבה, אין לזה תחליף. כמעט בכל מאמר אפשר למצוא רעיון או טכניקה לשימוש עתידי – אני מאד אוהבת לקרוא בלוגים ומאמרים מהעולם בתחומי השיווק, מדיה חברתית, פיתוח וניהול דאטא (וגם עיצוב גרפי, אופנה ועוד), וכמובן גם תכנים בנושאי גיוס מהעולם. טוויטר בשבילי הוא מקור מידע מעולה, זמין ועדכני. בכל פעם שאני נתקלת בכלי חדש אני פשוט מנסה אותו ולומדת המון. בהרצאה הקצרה אציג רעיונות ומקורות נוספים ללמידה והתנסות, וכן כלי או שניים שהחלטתי לאמץ בעקבות המחקרים השונים."

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה