אסטרטגיית תקשורת לא מקצועית או מרושלת לא רק מובילה לחוויית מועמד שלילית, אלא גם עשויה לפגוע במותג המעסיק שלכם.
כל מועמד לעבודה, ללא קשר אם בסופו של דבר הוא יתקבל או שלא, הופך לשגריר החברה. החוויה של המועמד מתהליך הגשת הבקשה ועד להודעת הקבלה או הדחיה, תשפיע על הדרך בה הוא ידבר על החברה לאחר מכן, ו/או יפרסם אותה ברשתות החברתיות.
אין צורך להניח כי מועמד אחד לא מרוצה יכול להרוס את מותג המעסיק שלכם, אבל כאשר יש בעיות בסיסיות חוזרות ונישנות בתקשורת עם מועמדים, אלמנט שלילי מתחיל להצטבר. בטווח הארוך, יש לכך השפעה עצומה על הדימוי הציבורי של החברה, ועל האטרקטיביות שלה כמעסיקה.
מחקר שנערך ב- Meta HR Consultancy ו- stellenanzeigen.de מצא, כי 80% מהמועמדים חולקים את חוויותיהם. הם מספרים לחברים ולמכרים שלהם באופן אישי, או חולקים את החוויות שלהם מההתמודדות על משרה ברשתות החברתיות: Facebook, Twitter וכד'. באותו מחקר עלה, כי רק 17% מהנשאלים חשו כי חברות סיפקו את צרכיהם כמועמדים במהלך תהליך הבקשה. פוטנציאל, זה יכול לגרום ללא מעט פרסומים שליליים.
בסופו של דבר, זה מדגיש עד כמה חשובה אסטרטגיית התקשורת עם המועמד ועד כמה מקצועית היא צריכה להיות כדי להשפיע לחיוב על מותג המעסיק. שמירה על רמה גבוהה של תקשורת באמצעות תהליך מובנה אינה מסובכת. להלן האלמנטים החיוניים:
מדריך צעד אחר צעד לאסטרטגיה תקשורת אידאלית עם המועמד:
היו זמינים לשאלות
עוד לפני תחילת הראיונות, מנהלי משאבי אנוש צריכים להיות זמינים לשאלות על התפקיד, החברה, ותהליך הפניה. בתיאור התפקיד יש לציין את פרטי איש הקשר הרלוונטי, כתובת הדוא"ל ומספר הטלפון שלו/ה. זה מוסיף מגע אישי לעניין.
הכירו בקבלת בקשות
אם המועמד לא היה בקשר ולא שאל שאלות, נקודת הקשר הראשונה שלך עם אותם יהיה כאשר אתה מאשר את קבלת הבקשה שלהם. זה יכול להשפיע מאוד על התפיסה של המועמד על כל התהליך. עליכם לפנות אל המועמד ולעדכן אותו כי הבקשה שלו התקבלה וכי הוא נכנס לתהליך המיון הראשוני. כאשר אנשים ידעו שקיבלתם את הפניה וחזרתם אליהם, הם יהיו מרוצים.
ספקו עדכוני סטטוס
כמו כל דבר, תהליך הגיוס יכול להיות כפוף לעיכובים. לדוגמה, לפעמים תקבלו פניות רבות יותר ממה שציפיתם וזה יעכב אתכם. עיכוב זה יכול להיות מתסכל עבור המועמדים, אך אם תתקשרו להם זאת בצורה שקופה ותעדכנו אותם לאורך כל התהליך, הם יקבלו את זה בהבנה גדולה יותר. שלחו להם הודעה קצרה לגבי העיכוב, וספקו סיבות באשר למה זה קרה. עם זאת, הקפידו להימנע מציון מועדים לראיונות או להחלטות, כדי שלא יתאכזבו אם יהיו שינויים.
שלחו דחייה אמפתית
ההיבט הרגיש ביותר של תקשורת המועמד הוא מכתב דחייה. זה, ללא ספק, האתגר הגדול ביותר עבור מנהלי משאבי אנוש, אז אל תמנעו מהמשימה לגמרי, זה לא מקובל, אך היו עדינים ואמפתיים מאוד לגבי הסיבה לאי קבלת המועמד לעבודה ובחרו את המילים בחוכמה.
זה מאוד יועיל עבורם אם תספקו להם משוב לגבי החלטתכם שלא להעסיק אותם למשרה ומהי הסיבה לכך. ביקורת בונה שווה את משקלה בזהב למחפשי עבודה, שכן הוא נותן להם את ההזדמנות לשפר את הפניה הבאה שלהם.