המדיה החברתית הגיעה לשיא בחמש השנים האחרונות, כאשר חברות משתמשות בה להגעה לשווקים שונים, לפרסם משרות פתוחות, להתקשרות עם לקוחות ומחפשי עבודה, ומציעות דילים על מוצרים משמעותיים. אז כיצד המדיה החברתית משפיעה על תעשיית משאבי האנוש? התקשורת החברתית משפיעה על הפעילות היומיומית של אנשי משאבי האנוש, על שיטות הגיוס ועל דברים רבים נוספים בעבודה.
המדיה החברתית עושה את הגיוס קל ומוצלח יותר
אחד היתרונות הגדולים ביותר של המדיה החברתית למנהלי משאבי אנוש, היא העובדה שזה עושה את תהליך הגיוס קל ומוצלח יותר עבור החברה. מנהלי משאבי אנוש יכולים לפרסם משרות בכל אתרי המדיה החברתית של החברה, כולל קישורים לעמודי נחיתה ולאתר החברה ולעמודים העסקיים שלה ברשתות החברתיות. זה מקל על העברת ההודעות החשובות לציבור, ופרסום משרות פתוחות לצד קריאה לפעולה למחפשי העבודה, להגשת קורות חיים. חברות גם רואות הצלחה רבה יותר באמצעות המדיה חברתית בגיוס עובדים חדשים, כאשר אנשי הגיוס ומשאבי האנוש יכולים לגלוש באתרי המדיה החברתית של מועמדים פוטנציאליים ולקבוע האם הוא או היא יתאימו לתפקיד ולתרבות החברה.
המדיה החברתית מסייעת למיתוג החברה
כאשר מדובר בחיזוק המותג של החברה, המדיה חברתית פותחת אפשרויות משמעותיות בפני אנשי השיוק. כאשר מתעוררת בעיה עם תדמית החברה עקב תלונה של לקוח או סיבה אחרת, מחלקת משאבי אנוש יכולה להשתמש במדיה בחברתית כדי לחזק את המותג של החברה ואת מותג המעסיק ולוודא שהתלונה לא תצא משליטה ותהפוך לווירלית.
מעקב אחר פעילויות העובדים
המדיה החברתית מאפשרת למנהלי משאבי אנוש לפקח על הפעילות של העובדים שלהם. אם העובדים מפרסמים הודעות במדיה החברתית במהלך היום וזה פוגע בעבודה שלהם, ניתן לגלות זאת די בקלות. וחברה יכולה לאכוף את מדיניות המדיה החברתית שלה. חברות מסוימות מאפשרות לעובדים להשתמש במדיה החברתית לאורך כל היום, כל עוד ההודעות שלהם מתייחסות לנושאי החברה בצורה חיובית.
לדוגמה, אנשי תקשורת (עיתונאים, כתבי טלוויזיה ורדיו) מעודדים ע"י החברה שלהם לפרסם ידיעות במדיה בחברתית באופן קבוע על מנת לספק מידע לציבור.
תקשורת עם העובדים
דרך נוספת שבה התקשורת החברתית משפיעה על תחום משאבי האנוש היא, שחברות מתחילות לתקשר עם עובדיהן באמצעות המדיה חברתית. חברות מסוימות ידברו עם העובדים בטוויטר כדי לדון באירועי החברה, על מנת שהציבור יוכל ללמוד עליהם. חברות אחרות משתמשות ביישומי העברת הודעות כגון Google Hangouts כדי לדבר עם עובדים מכל רחבי העולם במקום אחד.