מתי נכון לנטר מדיה חברתית של עובד?

מתי נכון לנטר מדיה חברתית של עובד?

מעקב אחרי הפעילות של העובדים ברשתות החברתיות עלולה לפגוע בפרטיותם, אך לפעמים זוהי דרכו של המעסיק להגן על העסק. איך עושים את זה נכון?

שיתוף
מדיה חברתית במקום העבודה

מדיה חברתית במקום העבודה

הגבולות בין חיי העבודה לחיים הפרטיים מיטשטשים והעובדים משתמשים במדיה החברתית כדי לתקשר עם חברים, קולגות ולקוחות. אדם גרנט ואנה לואיס מפירמת הייעוץ המשפטי הלונדונית Wedlake Bell כותבים באתר Personnel Today כיצד ומתי כדאי למעסיקים לעקוב אחרי הפעילויות של עובדיהם ברשתות כמו פייסבוק, לינקדאין, טוויטר וכדומה.

סקר גלובלי שבוצע לאחרונה על ידי חברת PwC מגלה שיותר מ-30% מהנסקרים היו שמחים אילו מעסיקיהם היו ניגשים לנתונים הפרטיים שלהם, כולל הפרופילים במדיה החברתית, בעיקר על מנת להגדיל את הביטחון שלהם במשרתם. ב- PwC מאמינים שמידע כזה עשוי לאפשר למעסיקים לתקשר טוב יותר עם עובדים ולעקוב אחרי רווחתם. אז מתי להשתמש במדיה החברתית?

לצורך גיוס עובדים. המדיה החברתית משמשת הן למשיכת מועמדים והן לסינונם. על פי סקר של CareerBuilder מהשנה שעבר מחצית מהמעסיקים בארצות הברית בודקים את הפרופילים של המועמדים במדיה החברתית. מומלץ שמועמדים יהיו מודעים לכך ויאפשרו למעסיקים פוטנציאלים להגיב או לשאול שאלות. מצדו של המועמד עליו גם לקחת בחשבון שבאמצעות הפרופיל שלו המעסיק יכול לשאוב מידע על מין, מצב משפחתי, אתניות וכו', שעל פי החוק אסור לו להפלות בגינם.

לניטור במהלך ההעסקה. לא מומלץ שמעסיקים ינטרו באופן פעיל את חשבונותיהם של עובדים מבלי שאלה ידעו על כך ויתנו את רשותם לעשות זאת. יצירת פרופילים מזויפים לשם מעקב אחרי אנשים היא פעולה שאינה ראויה. סקירות מזדמנות, בעיקר במקומות שבהם יש חשש שהעובד פועל באופן בעייתי, הן דבר מקובל. עובדים רבים הם "עוקבים" או "חברים" של קולגות שלהם ובכך מאפשרים למעסיק לראות מה שנחשב בעיני רבים לענייניהם הפרטיים, גם בלי שיעשה שום צעד שאינו אתי. קרה לא פעם שעובד הודיע שהוא חולה, אך פרסם במהלך היום פוסטים של עצמו מבלה על החוף או מספר שהוא בהנג-אובר. כיצד לפעול במקרה כזה? התשובה צריכה להיות מנוסחת באופן ברור במדיניות המדיה החברתית של הארגון.

כאשר נעשה שימוש לא ראוי במדיה החברתית. פעילות יתרה במדיה החברתית בזמן העבודה עלולה להפריע לביצועי העובדים. המעסיקים צריכים לספק הנחיות ברורות מה נחשב לשימוש מקובל במדיה החברתית. הנחיות אלה צריכות להתייחס הן לשימוש במדיה בעבודה והן בחיים הפרטיים. את רוב הצרות עלול לגרום התוכן של הפרסומים. מוניטין חשוב מאוד לרוב המעסיקים ולכן יש להתייחס במדיניות גם לנושא התוכן ולהזהיר מפני פרסומים שעלולים לפגוע בעסק.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה