המגייסים עושים Like לרשת החברתית

המגייסים עושים Like לרשת החברתית

הרשת החברתית שינתה את כללי המשחק, בצורה בלתי הפיכה, עבור קהילת המגייסים. סקר חדש חושף עליה בשימוש ברשת והפיכתה לפלטפורמת גיוס מרכזית

שיתוף
גיוס עובדים ברשתות חברתיות
גיוס עובדים ברשתות חברתיות

הרשת החברתית שינתה את הדרך שבה ארגונים רואים מועמדים, מתקשרים עם מועמדים, מציגים את עצמם ו/או מגדילים את מאגר המועמדים שלהם, כשהם למעשה מתרחבים לקבוצות חדשות שאליהן לא ניתן היה להגיע בשיטות הגיוס המסורתיות.

מתוך סקר חדש שנערך במשק האמריקאי ובו השתתפו מנהלי גיוס, עולה כי 86% מהמגייסים סבורים שלינקדאין (הרשת החברתית העסקית אשר תוכננה להיות פלטפורמה לאיתור מועמדים ו/או לחיפוש משרות) היא הרשת הייעודית הנותנת את המענה המקצועי ביותר למגייסים. 51% מאמינים שפייסבוק היא פלטפורמת גיוס העונה על הצרכים שלהם. 36% אחוז מקרב המגייסים אשר עשו שימוש בפייסבוק לצורך גיוס ב-2011 עומדים להגביר את הגיוסים בערוץ זה במהלך 2012. הרשת החברתית השלישית טוויטר היא הפלטפורמה הכי פחות יעילה, כך סבורים המגייסים, ועל כן רק 16% משתמשים בה ככלי גיוס. נתון זה הוא כנראה תוצאה של המגבלות הטכניות בטוויטר (ההגבלה בכמות התווים אשר מונעת מהם לפרסם מודעות דרושים אפקטיביות).

60% מקרב המגייסים ציינו כי גיוסים ברשתות החברתיות הן טרנד שתפס חזק או במילים אחרות it's here to stay.

26% מקרב המגייסים עושים שימוש בכלים שעומדים לרשותם במנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם Google, כדי לקדם מודעות פרסום דרושים ולהוביל גולשים לעמודי הבית באתר ו/או לעמודים ברשתות חברתיות, בלוגים, פורומים ואתרי דרושים המציגים מודעות דרושים.

טד אליוט, מייסד ומנכ"ל Jobscience, לפתרונות טכנולוגיים לניהול משאבי אנוש: "שימוש ברשתות חברתיות לצורך איתור מועמדים משמש יותר ויותר ארגונים כחלק מאסטרטגיית הגיוס. אבל, הערך האמתי של רשתות חברתיות טמון ביכולת של הארגון למתג את עצמו בפני ציבור אדיר של עובדים פוטנציאליים. הרשתות מאפשרות לארגון לתקשר בפני ציבור זה את היתרונות שלו כמעסיק, לזכות לחשיפה וליצור עניין, כך שברגע שהארגון יעמדו לקראת איוש משרה – כבר יהיו לו מועמדים מתאימים בקנה. במקרה הזה, החברה כבר בנתה לעצמה שם טוב ותדמית מעסיק חיובית שגורמת למועמדים לרצות להצטרף אליה ברגע שמשרה חדשה נפתחת. מועמדים מחפשים מידע על ארגונים ברשתות החברתיות ולכן הארגון צריך כל הזמן לפקח על המידע הזורם עליו ברשת לא רק בעמוד הבית שלו. זה אומר לדאוג להעלות תכנים רלוונטיים שמתיישבים בד בבד עם אסטרטגיית הגיוס ועם התרבות הארגונית בכלל. מנגד, הארגון צריך להיות מאוד אקטיבי בפיקוח על מידע שיכול לפגוע בתדמיתו כמעסיק. זה דורש פיקוח ובקרה תמידית."

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה