שיתוף

Warning: Use of undefined constant user_level - assumed 'user_level' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/hrusco/public_html/wp-content/plugins/ultimate-google-analytics/ultimate_ga.php on line 524

ההתקדמות הטכנולוגית המהירה, אי הוודאות הכלכלית, המתחים הגיאופוליטיים וההשפעות מתמשכות של משברים עולמיים כמו מגיפות ושינויי אקלים מאלצים את הארגונים להתמודד עם סביבה שמורכבותה הולכת וגוברת.

בעולם כזה, אג'יליות וחוסן מהווים תכונות חיוניות שארגונים זקוקים להן כדי לשרוד ולשגשג.

כדי להתמודד עם אתגרים אלו בצורה יעילה, חברות מאמצות מודל חדש לשוק העבודה, המציב את המיומנויות בראש סדר העדיפויות, כבעלות הערך הגבוה ביותר בעת בחינת מועמדים.

מדובר במודל שמאפשר אינטגרציה חלקה של בינה מלאכותית, אוטומציה ומאגר כישרונות אנושי מגוון, החל מעובדים במשרה מלאה ועד לפרילנסרים ועובדי פלטפורמות מקוונות.

אימוץ מודל המבוסס על מיומנויות ומשלב בינה מלאכותית, אוטומציה ומנגנוני מחוברות עובדים מגוונים, מאפשר לארגונים לבנות כוח עבודה גמיש, דינמי ומוכן לקראת העתיד.

גישה זו מאפשרת לארגונים להגיב לאתגרים בצורה יעילה יותר, לנצל הזדמנויות חדשות ולשמור על יתרון תחרותי בשווקים עסקיים המשתנים ללא הרף.

הצבת המיומנויות בלב מודל שוק העבודה מאפשרת לחברות לנצל את מלוא הפוטנציאל של הטלנטים שלהן ולהתמודד עם המורכבות של העולם המודרני בביטחון ובאג'יליות.

החשיבות של אג'יליות וחוסן:

אג'יליות וחוסן הפכו חיוניים כדי להגיב במהירות לדרישות השוק המשתנות, לשינויים הדרסטיים בתחום הטכנולוגיה ולמשברים בלתי צפויים.

ארגון אג'ילי יכול להתאים את האסטרטגיות, המבנים והתהליכים שלו במהירות, בעוד שהחוסן מאפשר לו לעמוד בזעזועים ולהתאושש ביעילות.

כדי להשיג תכונות אלו, חברות צריכות לחשוב מחדש על מודל העבודה המסורתי שלהן ולאמץ גישה גמישה יותר, מבוססת מיומנויות, המנצלת את החוזקות של כוח העבודה וההתקדמות הטכנולוגית.

מיומנויות כבסיס לעבודה:

המודל המסורתי, גיוס עובדים בהתבסס על ניסיון בתפקידים דומים בלבד, הולך ומתיישן.

במקום זאת, ארגונים עוברים לגישה מבוססת מיומנויות, שבה מיומנויות משמשות כמטבע לקבלה לעבודה.

מודל זה מכיר בכך שהעבודה אינה מוגדרת עוד על ידי תיאורי תפקיד נוקשים אלא על ידי הכישורים הספציפיים שהעובדים מביאים איתם.

ההתמקדות במיומנויות ולא בתארי עבודה מאפשרת לחברות להסתגל במהירות לדרישות המשתנות, להקצות משאבים ביעילות ולזהות פערים בכוח העבודה שלהן שיש לטפל בהם.

גישה מבוססת מיומנויות גם מאפשרת לארגונים לנצל מאגר כשרונות רחב יותר, כולל  פרילנסרים, עובדי פלטפורמות מקוונות ועובדים בחוזה המוגבל בזמן או לרויקט מסויים.

שינוי זה מאפשר לחברות להעסיק כישרונות על בסיס פרויקט אחר פרויקט, ומבטיח שיש להם את המומחיות הנכונה מתי והיכן שהיא נחוצה ביותר.

כתוצאה מכך, עסקים יכולים להגיב מהר יותר לשינויים בשוק, להגדיל או להקטין את פעילותם בהתאם לביקוש, ולקבל גישה למיומנויות מיוחדות שאולי לא יהיו זמינות בכוח העבודה הקיים שלהם.

התפקיד של הבינה המלאכותית ואוטומציה:

השילוב של בינה מלאכותית ואוטומציה במסגרת מודל מבוסס מיומנויות מאפשר לבנות אג'יליות וחוסן של ארגונים.

טכנולוגיות בינה מלאכותית ואוטומציה יכולות להתמודד עם משימות חוזרות ונשנות, ולשחרר את העובדים להתמקד בעבודה אסטרטגית, יצירתית ומורכבת יותר הדורשת תובנה אנושית, שיקול דעת ואינטליגנציה רגשית.

הגדלת היכולות האנושיות בעזרת הבינה המלאכותית מאפשרת לארגונים לשפר את הפרודוקטיביות, לשפר את קבלת ההחלטות וליצור ערך רב יותר ללקוחותיהם.

לדוגמה, פלטפורמות להעסקת עובדים המופעלות על ידי בינה מלאכותית יכולות לנתח נתונים כדי לזהות את כישוריהם של העובדים, להתאים אותם להזדמנויות זמינות ולהציע מסלולי למידה מותאמים אישית לכל עובד, לשיפור מיומנויות או רכישת מיומנויות חדשות.

זה יוצר כוח עבודה דינמי ואג'ילי המסוגל להסתגל לצרכים העסקיים המתפתחים.

אוטומציה, לעומת זאת, מאפשרת לחברות לייעל תהליכים, להפחית עלויות תפעול ולהגביר את היעילות.

שילוב של בינה מלאכותית ואוטומציה מאפשר לארגונים להגיב לשינויים קיצוניים בשוק ביעילות גדולה יותר, לבנות חוסן ולשמור על תחרותיות.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה